Topic: Prem/OHM items over Suriname

Op zoek naar emigratie verhalen en vragen over re- of emigratie zou ik de geinteresseerden willen wijzen op de volgende links;

Steeds meer jonge Hindoestanen ruilen vaak hun goede baan en carrièreperspectieven in voor een bestaan in Suriname. Volgens onderzoeker Krishnadath is er sprake van een trend. Deze jongeren geven aan dat het hen in tegenstelling tot veel andere emigranten niet primair gaat om het warme klimaat, noch de beschikking over meer vrije tijd of de ontspannen atmosfeer. Het gaat bij hen eerder om het toegeven aan een soort van onweerstaanbare magie die Suriname voor ze heeft. Wat is die magie?

http://player.omroep.nl/?aflID=5327433

In deze aflevering onderzoekt Prem Radhakishun onder meer wat de stand van zaken is in zijn geboorteland Suriname, waar hij vijfentwintig jaar geleden is vertrokken. Het land is er in veel zaken niet beter op geworden. Het aantal roofmoorden is de afgelopen jaren verontrustend toegenomen. Aan het woord komen nabestaanden van een overval op een familie. Moeder is vermoord, vader en de kinderen raakten zwaargewond en zitten getraumatiseerd thuis.

http://player.omroep.nl/?aflID=3296024

Prem Radhakishun onderzoekt wat de stand van zaken is in zijn geboorteland Suriname, waar hij vijfentwintig jaar geleden is vertrokken. Het land is er in veel zaken niet beter op geworden. Het aantal roofmoorden is de afgelopen jaren verontrustend toegenomen. Prem bezoekt de gevangenis in Paramaribo en spreekt met gedetineerden. Hij gaat op patrouille met de politie en interviewt de minister van Justitie. Daarnaast onderzoekt PREMtime de zaak van de bosnegerjongen die nationaal golfkampioen is geworden. Hij mag de enige golfbaan van het land niet meer betreden na een omstreden diefstal, die aan de jongen wordt toegeschreven. In hoeverre heeft dit te maken met discriminatie, die wat betreft bosnegers alom vertegenwoordigd is? Ook blijken jaarlijks meer dan duizend Nederlandse jongeren naar de voormalige kolonie te komen om stage te lopen. Zij vinden het fantastisch voor een luttel bedrag een exotische werkervaring op te doen. De plaatselijke middenstand is blij met de Hollanders. En in Suriname slaat de vergrijzing toe. Prem gaat naar het enige door de overheid gesubsidieerde bejaardenhuis, dat gigantische wachtlijsten heeft. Tot slot aandacht voor remigranten. Hoe gelukkig zijn Surinamers die teruggaan? Kunnen ze zich aanpassen aan de samenleving die ze tientallen jaren geleden verlieten op zoek naar geluk in Nederland?

http://player.omroep.nl/?aflID=3278118

Re: Prem/OHM items over Suriname

tuut tuut............. Ik schreef daarom ook: "voor de geinteresseerden". Er zullen vast wel mensen zijn die het vast nog nooit hebben gezien.

prive

Prem Radhakishun maakt gehakt van 'Gehaktdag'
door van onze redactie

De gasten in het AVRO-programma Gehaktdag worden dan wel tot de grond toe afgebrand, maar dan heb je ook wat...
Programmamaker Prem Radhakishun, die gisteren de pisang was, sprak in zijn eindspeech zijn ongenoegen uit over het programma en het hoge bedrag dat de 'slachtoffers' daarop ontvangen. Hij vindt het een "schande dat de AVRO publiek geld uitgeeft aan zo'n nietszeggend programma. Een agent moet daarvoor minimaal 220 uren werken in de maand. Dat is de publieke omroep, de AVRO".

Het idee achter het programma kan zijn goedkeuring wegdragen, maar de uiteindelijke uitvoering vindt hij simpelweg kansloos. "Allemaal marginale figuren die niets betekenen in de maatschappij. Totaal niets. Vervolgens worden die gefileerd door nog marginalere figuren, die zich laten inhuren om wat flauwekul te vertellen en wat geld binnen te trekken."

Die fikse stapel geld plus zijn kans om het programma eens kritisch onder de loep te nemen zijn dan ook de enige redenen waarom hij überhaupt zijn medewerking verleende. "Dan vraag je jezelf af: waarom ben jij hier dan, Prem? Wel, om één simpele reden: geld. Ik krijg betaald om hier even mijn bek te houden, een paar mensen te laten zeiken en daarna deze toespraak te houden. Bruto meer dan een beginnende politieagent in een maand verdient. (...) Ik zit daar, ik hou mijn bek en in 35 minuten verdien ik meer in een nietszeggend programma wat niets betekent. Mijn complimenten de AVRO, mijn complimenten Eyeworks en mijn complimenten Ruben Nicolai."

Bron: De Telegraaf.

http://player.omroep.nl/?aflID=10823444

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

4 (edited by MigthyMike 2010-04-11 00:34:21)

ik heb het bekeken Basis................

het is een slappe aftrekksel van de amerikaanse versie!

ik zal mijn woorden zorgvuldig kiezen.

een ieder die op de podium was, zelf Prim, heeft in een zekere zin gelijk!!
alhoewel ik hem, Prim, een zwakke verliezer vindt.

als iemand dit gewoon zonder camera's erbij etc etc zou vertellen aan jou en mij, zouden wij die persoon aanvallen en beschuldigen van racisme.
Djoeka oa ( goh die naam alweer, maar tja ik moet een voorbeeld geven) heb ik die vraag ook gesteld, maar helaas gaf hij of kon hij geen antwoord geven, omdat hij wist dat ik gelijk had en tja WKN zal WKN niet zijn als mensen die zien dat ze ongelijk hebben, daarna niets meer van zich laten horen op dat onderwerp.

de vraag was.......als een komiek bepaalde dingen zegt, wordt dat niet gezien als racisme, maar verteld of zegt een gewone man het wordt het wel gezien als racisme..................vertel me, waarom??

die vraag bleef onbeantwoord!!
begrijp je waar ik heen wil Basis??

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

MM, mi volg yu.

Btw, als ik de kop van het bericht en daarna het bericht zelf niet had gelezen had ik niet via uitzending gemist naar het programma gekeken.

En ja, ik vroeg me eigenlijk samen met Gerda Havertong af wat Prem daar deed. Maar goed, naar Prem's zeggen ging hij voor het geld.

Wat die komieken betreft, misschien omdat we bij voorbaat weten  dat we die niet serieus moeten nemen, kweeniethoor.

No Bruya.

Basis wrote:

MM, mi volg yu.

Btw, als ik de kop van het bericht en daarna het bericht zelf niet had gelezen had ik niet via uitzending gemist naar het programma gekeken.

En ja, ik vroeg me eigenlijk samen met Gerda Havertong af wat Prem daar deed. Maar goed, naar Prem's zeggen ging hij voor het geld.

Wat die komieken betreft, misschien omdat we bij voorbaat weten  dat we die niet serieus moeten nemen, kweeniethoor.

No Bruya.

maar Basis, je weet toch wat er achter een grap schuilt.......een stukje waarheid.
en tja net als Gerda heeft zij ook gelijk, trouwens als je meedoet met zo'n progamma weet je bij voorbaat al wat er gaat gebeuren, dus ik vind Prim een waardeloze speler. een verliezer!!
hij is de verliezer van deze week!! jammer ik denk dat hij het niet begrepen heeft...........................

het progamma ken ik, maar vanuit de VS, daar zijn er meerdere mensen die wat komen vertellen over een acteur, zanger, etc .....
Leuker dan die van NL.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

@MM,

wat dat betreft dan lijkt het programma een beetje op Waterkant forum . Daar zijn meerdere mensen die wat komen vertellen over geen acteur, zanger maar andere forumleden. big_smile

Maar wat nou leuker is??

No Bruya.

Basis wrote:

@MM,

wat dat betreft dan lijkt het programma een beetje op Waterkant forum . Daar zijn meerdere mensen die wat komen vertellen over geen acteur, zanger maar andere forumleden. big_smile

Maar wat nou leuker is??

No Bruya.

Immers:

MigthyMike wrote:

maar Basis, je weet toch wat er achter een grap schuilt.......een stukje waarheid.  {niet te veel natuurlijk}
en tja net als Gerda heeft zij ook gelijk, trouwens als je meedoet met zo'n progamma weet je bij voorbaat al wat er gaat gebeuren, dus ik vind Prim een waardeloze speler. een verliezer!!
hij is de verliezer van deze week!! jammer ik denk dat hij het niet begrepen heeft...........................

het progamma ken ik, maar vanuit de VS, daar zijn er meerdere mensen die wat komen vertellen over een acteur, zanger, etc .....
Leuker dan die van NL.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Nosotros, ik begrijp je volkomen.

je bent een gewoon een grap en wat er achter je schuilt gaat heb je vet gedrukt benadrukt. Een stukje waarheid Neus. 

No Bruya.

Peter R. de Vries lapt dus gewoon een rechterlijk vonnis aan zijn laars en zendt de aflevering gewoon uit.

Benne benieuwd wat de gevolgen zullen zijn.

Wat als het Prem verboden was een aflevering uit te zenden en hij het vonnis aan zijn laars lapte??

No Bruya.

Basis wrote:

Peter R. de Vries lapt dus gewoon een rechterlijk vonnis aan zijn laars en zendt de aflevering gewoon uit.

Benne benieuwd wat de gevolgen zullen zijn.

Wat als het Prem verboden was een aflevering uit te zenden en hij het vonnis aan zijn laars lapte??

No Bruya.

Basis dit gaat verder dit is niet zomaar een aflevering. als jij 1 van de ouders was, zou je anders piepen.
ik ben het zat dat NL, criminelen rechten geeft..............

MM, helemaal mee eens maar het ging me niet om de inhoud van het programma , wat dat betreft dan mag Peter gehakt maken van Koos, hij mag hem fileren.

Ik wil ff de waarde van een rechterlijk vonnis getoetst hebben.

No Bruya.

Basis wrote:

MM, helemaal mee eens maar het ging me niet om de inhoud van het programma , wat dat betreft dan mag Peter gehakt maken van Koos, hij mag hem fileren.

Ik wil ff de waarde van een rechterlijk vonnis getoetst hebben.

No Bruya.

aha...........................oke!!

MigthyMike wrote:

als iemand dit gewoon zonder camera's erbij etc etc zou vertellen aan jou en mij, zouden wij die persoon aanvallen en beschuldigen van racisme.
Djoeka oa ( goh die naam alweer, maar tja ik moet een voorbeeld geven) heb ik die vraag ook gesteld, maar helaas gaf hij of kon hij geen antwoord geven, omdat hij wist dat ik gelijk had en tja WKN zal WKN niet zijn als mensen die zien dat ze ongelijk hebben, daarna niets meer van zich laten horen op dat onderwerp.

de vraag was.......als een komiek bepaalde dingen zegt, wordt dat niet gezien als racisme, maar verteld of zegt een gewone man het wordt het wel gezien als racisme..................vertel me, waarom??

Ik zie dus dat je niet in staat bent je aan je zelf gemaakte afspraak te houden.
Dit is al de tweede keer dat ik zie dat je weer over mij begint, ofschoon je zelf geroepen had klaar met me te zijn, en dan lees ik nog maar een deel wat er hier op het WKN staat. Niet dat ik er problemen mee heb, dat je je zelf niet onder controle kan houden, dat wist ik al uitgaande van de ongecontroleerde en ondoordachte uitspraken die je hier vaker hebt geponeerd. Waar het mij wel om gaat is je me buiten het spel zet met de mededeling van “ik ben klaar met je” waarna ik zo netjes ben dat te respecteren, om vervolgens te zien dat je dan zelf toch doorgaat.

Het verbaasd en fascineert me mateloos om te zien hoe je nu al maanden en in haast iedere topic weer opnieuw over racisme begint, voor mij is dat een bevestiging dat deze zaak je echt bezig houdt. Dit alles is te vergelijken met een puber die homo is, maar het zelf nog niet doorheeft. Zo een jong heeft het ook alleen maar over homofilie totdat hij ontdekt dat hij er zelf een is. De ontdekkende, ontkennende, en berustende fase. Dat verklaard waarschijnlijk ook jouw buitensporig felle reactie nadat ik je er fijntjes op wees dat je een racist bent.

Maar ook je leugenziekte kun je niet loslaten, zoals in je posting naar voren komt. Je bent n.l. anders dan je beweerd nog nooit in staat geweest mij iets te vragen wat ik niet kon beantwoorden omdat je gelijk had; sterker, jij hebt tegenover mij nog nooit gelijk gehad! Indien je wel gelijk had, hoefde je je niet te bedienen van bedrog, leugens en grove uitlatingen waar je argumenten vol van staan. Dan had je het gewoon netjes kunnen spelen. Maar ook daar ben je niet toe in staat.

Voor 1 keer zal ik 1 vraag van je beantwoorden.
Je vraagt waarom een komiek wel racistische grapjes mag maken, maar jij niet.

Wel, MM, een komiek die maakt eenmalig een grapje over een ras, daarna heeft hij het weer over een ander ras, en is hij er klaar mee.
Van een komiek weet je dat wat hij zegt een grap is, hij heeft geen boodschap die hij tracht te verkondigen.
Wat een komiek zegt is grappig, iedereen kan daar wel om lachen.

Jij, daarentegen, bent nu al maanden bezig met een en dezelfde groep.
Jij maakt geen grap, je bent serieus.
Jij hebt wel degelijk een boodschap die goedschiks of kwaadschiks door onze strot gedouwd moet worden.
Wat je zegt is helemaal niet grappig, eerder deernis wekkend.

Snap je het nu?

Imagine if you will…
A country where 1% control almost all the wealth and power……
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

ik een afpraakl met met jou, je hebt de twee laatste letters in je hoofd!!

D.J. Oeka wrote:
MigthyMike wrote:

Ik zie dus dat je niet in staat bent je aan je zelf gemaakte afspraak te houden.
Dit is al de tweede keer dat ik zie dat je weer over mij begint, ofschoon je zelf geroepen had klaar met me te zijn, en dan lees ik nog maar een deel wat er hier op het WKN staat. Niet dat ik er problemen mee heb, dat je je zelf niet onder controle kan houden, dat wist ik al uitgaande van de ongecontroleerde en ondoordachte uitspraken die je hier vaker hebt geponeerd. Waar het mij wel om gaat is je me buiten het spel zet met de mededeling van “ik ben klaar met je” waarna ik zo netjes ben dat te respecteren, om vervolgens te zien dat je dan zelf toch doorgaat.

Het verbaasd en fascineert me mateloos om te zien hoe je nu al maanden en in haast iedere topic weer opnieuw over racisme begint, voor mij is dat een bevestiging dat deze zaak je echt bezig houdt. Dit alles is te vergelijken met een puber die homo is, maar het zelf nog niet doorheeft. Zo een jong heeft het ook alleen maar over homofilie totdat hij ontdekt dat hij er zelf een is. De ontdekkende, ontkennende, en berustende fase. Dat verklaard waarschijnlijk ook jouw buitensporig felle reactie nadat ik je er fijntjes op wees dat je een racist bent.

Maar ook je leugenziekte kun je niet loslaten, zoals in je posting naar voren komt. Je bent n.l. anders dan je beweerd nog nooit in staat geweest mij iets te vragen wat ik niet kon beantwoorden omdat je gelijk had; sterker, jij hebt tegenover mij nog nooit gelijk gehad! Indien je wel gelijk had, hoefde je je niet te bedienen van bedrog, leugens en grove uitlatingen waar je argumenten vol van staan. Dan had je het gewoon netjes kunnen spelen. Maar ook daar ben je niet toe in staat.

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahhahahaha dan moet je toch eens beter gaan lezen lul. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahha geen enkel vraag over wat ik heb gschreven kon jij beantwoorden. dat kan je niet, omdat je gewoon zelf een lul bent!! een echte Djoeka, ja ik ben een racist, ik noem jou een DJOEKA!! dan wat............... waaaaaaaaaaaaaha
ahhahahahahahahahahahahahahahaha

natuurlijk ga je mij nooit gelijk geven, je kijkt wel uit. niemand op wkn geeft MM gelijk. waarom omdat ze mij die granie niet willen geven, dan weten ze dat MM ze bij de ballen heeft. daarom kan ook niemand mij bewijzen dat ik een racist bent..........ahahahhaha
stomme lul

Voor 1 keer zal ik 1 vraag van je beantwoorden.
Je vraagt waarom een komiek wel racistische grapjes mag maken, maar jij niet.

Wel, MM, een komiek die maakt eenmalig een grapje over een ras, daarna heeft hij het weer over een ander ras, en is hij er klaar mee.
Van een komiek weet je dat wat hij zegt een grap is, hij heeft geen boodschap die hij tracht te verkondigen.
Wat een komiek zegt is grappig, iedereen kan daar wel om lachen.

Jij, daarentegen, bent nu al maanden bezig met een en dezelfde groep.
Jij maakt geen grap, je bent serieus.
Jij hebt wel degelijk een boodschap die goedschiks of kwaadschiks door onze strot gedouwd moet worden.
Wat je zegt is helemaal niet grappig, eerder deernis wekkend.

Snap je het nu?

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah een echte DJOEKA ahhaahahah wat een lul verhaal schrijf je hier op!! ahahahaha
hoe weet jij dat het een grap is?? omdat hij komiek is, haahh wat een lul smoes!! zo slap is mijn lul niet eens!!

dus een komiek mag alles zeggen en grappen maken over alles want ach het is toch een grap.

waarom worden mensen dan ontslagen als zij grappen maken tegen hun collega?? omdat hij geen komiek is maar collega??
lul toch niet, cartoons zijn toch ook om te lachen?? of niet soms??

of heb ik gewoon gelijk wat ik schrijf...'achter elke grap, schuilt een waarheid".
dan worden we toch allemaal komieken.............................Wilders is een komiek, Hitler is een komiek , KKK zijn allemaal komieken
we moeten gewoon allemaal komieken worden dan hoeven we niet meer te discussieren over vrijheid van meningsuiting!!

trouwens een tijd geleden begon men bepaalde grappen over gehandicapten niet meer leuk te vinden, het was zelfs op het nieuws.

ooh ja nog iets, een komiek die geen boodschap heeft??
JimJam is voor kleine kinderen hoor niet voor jou!!
Nick ook.....................je moet naar volwassen progamma's kijken of nee nog beter............bezoek eens een keer een show. doe dat

Ik ben blij dan je nu dan eindelijk toegeeft dat je een gewone vuile racist bent.
Dus ik had dan toch gelijk.

Imagine if you will…
And the other 99% are so brainwashed, they fight vigorously to keep it that way.

19 (edited by MigthyMike 2010-04-12 12:56:41)

D.J. Oeka wrote:

Ik ben blij dan je nu dan eindelijk toegeeft dat je een gewone vuile racist bent.

nou als jij niet weet wat sarcasime is..................................ahhaa
ahahahahahhaha ahahaha ahahahahahahaahahah hhahahahaha
ik zegt toch dat ik een komiek ben...........................

wat schreef jij weer over komieken???
DJoeka!!

@m
meen je het werkelijk dat je een komiek bent?
Of vindt je jezelf gewoon grappig??

Racisme is niet grappig
fascisme is niet grappig

Aangezien je aangaf naast creools genen ook nog joodse genen te hebben en misschien nog zo wat, is het mij een raadsel...

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

Gieta wrote:

@m

Racisme is niet grappig
fascisme is niet grappig

Aangezien je aangaf naast creools genen ook nog joodse genen te hebben en misschien nog zo wat, is het mij een raadsel...

Ja sommige zgn grappen getuigne niet van smaak of niveau.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

22 (edited by MigthyMike 2010-04-13 00:30:04)

Gieta wrote:

@m

Racisme is niet grappig
fascisme is niet grappig

jij bent wel grappig

trouwens ik discrimineer niet!!
zo ja.................................laat me dat dan zien. ik ben heel erg benieuwd.

D.J. Oeka wrote:

maar net schreef je weer dat je ook gelijk hebt omdat ik schreef dat ik een komiek ben................

ik kan je niet meer volgen......dus als ik straks schrijf dat ik een Surinamer ben, dan heb je ook gelijk??

volgensmij weet je niet meer waar je het zoeken moet??
in wat heb je gelijk als ik vragen mag??

@m

Als jij vindt dat je niet discrimineert dan is dat jouw mening.
Volgens mij discrimineert iedereen. Een keus maken is discrimineren.
Je motieven erachter bepalen of een keus ook racistisch is. Want politiek geladen of uitgaand van dat je boven een ander staat. Kijk voor de gein is naar je nick.........

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

Gieta wrote:

@m

Als jij vindt dat je niet discrimineert dan is dat jouw mening.
Volgens mij discrimineert iedereen. Een keus maken is discrimineren.
Je motieven erachter bepalen of een keus ook racistisch is. Want politiek geladen of uitgaand van dat je boven een ander staat. Kijk voor de gein is naar je nick.........

Wel, hij heeft zelf gezegd dat hij een komiek is, dus maakt hij natuurlijk een grap als hij zegt dat hij niet discrimineerd!

Imagine if you will…