Topic: kosten watertank plaatsen?

Heeft er iemand hier ervaring met het (laten) plaatsen van een watertank?
Wij denken erover een watertank te laten plaatsen van 400 gallon in Boxel maar hebben geen idee wat het zou kosten en wat er nog meer bij komt kijken.
Kan iemand ons hierbij advies geven?
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Groetjes Richard en Roos

Re: kosten watertank plaatsen?

er zijn vele bedrijven in Sur.die hydrofoors verkopen en plaatsen . met circa srd  1000 / e 275 moet je wat vinden . daarnaast moet  je erom heen een
ijzeren hekwerk plaatsen voor de beveiliging ,circa srd  300 .  er kan soms een
wateronderbreking plaats vinden ,soms wordt het gemeld en soms niet . vaak wel. als dat plaats vind in jou wijk dan moet je de stekker uit het stopkontakt
halen zodat de motor niet onnodig hoeft te draaien en te pompen. goed voor een
langere levensduur.

RAMBO wrote:

er zijn vele bedrijven in Sur.die hydrofoors verkopen en plaatsen . met circa srd  1000 / e 275 moet je wat vinden . daarnaast moet  je erom heen een
ijzeren hekwerk plaatsen voor de beveiliging ,circa srd  300 .  er kan soms een
wateronderbreking plaats vinden ,soms wordt het gemeld en soms niet . vaak wel. als dat plaats vind in jou wijk dan moet je de stekker uit het stopkontakt
halen zodat de motor niet onnodig hoeft te draaien en te pompen. goed voor een
langere levensduur.

Nou bij mij staat hij gewoon in de garage hoor???

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

als je een garage of berging hebt  dan hoef je geen ijzerhekwerk . ik denk dat
zulks zelfs veiliger is.

En je auto dan?

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Een watertank kun je beter in de grond begraven, alleen de deksel steekt dan boven de grond. De grote watertanks vergt wel wat graafwerk, maar zijn daarna niet meer te ontvreemden. De dief zal zoveel graafwerk moeten verrichten dat de moed hem in de schoenen zal zinken.

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Neus wrote:

En je auto dan?

die parkeert men  in de woonkamer . zo'n woning heet dan Drive Inn .

Neus wrote:

En je auto dan?

Het is Suriname, onze erfen zijn groot..............
bij mij in de garage passen er 2,5 tot 3 auto's als je berijpt wat ik bedoel..............
tevens.........wie maakt er nou een garage voor precies 1 auto??

heb je een hoogbouw dan zou ik beneden helemaal voorzien van dievenijzer in combinatie met doorkijk stenen

In de grond graven.........................HONDA toch!!
wie plaatst nou watertanks in de grond???

@ Rambo,

aghagagagagaggaa drive in,  hier is uw bami met kip en dawet!!
prettige dag verder...........................hmmmm misschien een idee??

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

MM mij werd gezegd dat het deksel van de tank ook een slot moet want als men
je kwaad wil doen of vergiftigen dan is het heel makkelijk.

10 (edited by Neus 2009-05-10 10:47:45)

@MM
Ik ken verschillende die de tank deels in de grond hebben geplaatst. Waarschijnlijk om diefstal te voorkomen.

Het heeft echter ook een nadeel. Als de tank leeg is en het grondwater hoogstaat kan de opwaartse druk te groot worden en schiet hij uit de grond. Dus in de regentijd altijd voor een goede volle tank zorgen.

Overigens is het water ook koeler als de tank deels in de grondstaat.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Beste Richard
Een gallon 400 liter,kost ong;€100.
Ik heb het gekocht bij Bennies'Trading,maar het kan ook bij de Combiemarkt.
Graaft een gallon nooit in,als hij met minder water komt te staan,
dan gaat hij drijven,en vliegen de aansluitingen om je oren.
Tevens loop je een grote kans dat je gallon onherstelbare schade heeft opgelopen .
Een gallon plaatsen en aansluiten is heel simpel.
Is het alleen voor regenwater?

12 (edited by MigthyMike 2009-05-11 13:30:06)

Neus wrote:

@MM
Ik ken verschillende die de tank deels in de grond hebben geplaatst. Waarschijnlijk om diefstal te voorkomen.

Het heeft echter ook een nadeel. Als de tank leeg is en het grondwater hoogstaat kan de opwaartse druk te groot worden en schiet hij uit de grond. Dus in de regentijd altijd voor een goede volle tank zorgen.

Nooit gezien en nooit van gehoord!!
Lijkt mij niet verstandig om zo'n tank de grond in te stoppen!! dan kan je net zo goed een put graven!!

water 'moet' altijd van hoog naar laag stromen.
kijk maar bij hele hoge gebouwen hebben. daar hebben zij boven een hele grote wate tank! (weet niet als allemaal het hebben)

RAMBO wrote:

MM mij werd gezegd dat het deksel van de tank ook een slot moet want als men
je kwaad wil doen of vergiftigen dan is het heel makkelijk.

en dan gaat men perse je tank verontreinigen?????

14 (edited by Basis 2009-05-11 17:40:44)

Hoe zit het met de legionella in deze? Onlangs raakte iemand in Su besmet die een vakantiewoning had gehuurd. (met hydrofoor)

Diegene had verzuimd de kraan te laten lopen alvorens er onder te gaan staan.

Die kraan was natuurlijk lang niet gebruikt. Dus watch out, ook in Su kan je met de legionellabacterie besmet raken.

No Bruya.

Trouwens, bij ons staat de hydrofoor in een wat wij in Su een kelder noemen.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Beste Richard
Ik ga ongeveer,half augustus voor twee maanden naar Suriname.
Als je er bent,kom dan bij mij langs,dan kan je het zien.
Ik heb twee watertanks,een van 400 en een van 800 liter.
Op die van 800 liter,heb ik een hydrofoor geplaatst.
Omdat dit water naar boven moet.
Daarom vroeg ik,is het voor regenwater?
Dan is het eenvoudig.
Maar voor leiding water heb je ook een flotter nodig,en dat vraagt ook weer andere onderdelen.
Maar kom bij mij kijken,en ik leg je het helemaal uit hoe je het moet doen,en je kan het gelijk zien,hoe het moet.

MigthyMike wrote:
Neus wrote:

@MM

Lijkt mij niet verstandig om zo'n tank de grond in te stoppen!! dan kan je net zo goed een put graven!!

kijk maar bij hele hoge gebouwen hebben. daar hebben zij boven een hele grote wate tank! (weet niet als allemaal het hebben)

-1- Een put geeft geen schoonleiding water en de water kwaliteit is vaak slecht. Overigens is op veel plaatsen het grondwater brak of zout.
-2- Water moet een overdruk hebben om omhoog te stromen (10 meter hoogte is 1 atmosfeer). Die overdruk bereik je door de hydrofoor. Feitelijk een pomp en druk regelaar. 
-3- Die water tanken op gebouwen, o.a. in New York, dienen om de constante druk en een buffe voorrad te hebben. In SME worden ze buiten de tad gebruikt om regenwater op te vangen en door het hoogte verschil voldoende druk te realiseren. Ja zonder pomp en druk regelaar stroomt wate alleen van hoog naar laag en 10 meter verschil is 1 atmosfeer.

DEEDEEDBEE NÉÉ

17 (edited by VB 2009-05-12 11:30:23)

Jemig wat een reactie allemaal. Tarpoen is de enige die hem echt iets concreets heeft verteld.

Richard,
400 gallon is ca. 1.5m3 dat is een gangbare plastic tank (die ronde zwarte).
Als je regenwater moet opvangen zoals Tarpoen het vroeg is het redelijk simpel. Dichtbij dakgoot plaatsen buis erin en klaar. Je moet het eventueel beveiligen voor diefstal.
Als je het als buffertank (tank waaruit de hydrofoor van water wordt voorzien) van een hydrofoor wilt gebruiken is het ook simpel. Let op je mag je hydrofoor niet op waterleiding aansluiten.
Het energie zuinigste (en vooral als je betrouwbaarheidproblemen hebt) is gewoon een klein tank van 200 gallon op een hoge plateu te plaatsen. Je pompt met een simpel pomp vanuit beneden water naar boven. Je kan een vlotter aan en uit schakelaar erop zetten. Maar je kan gewoon een timer erop doen. Zoveel minuten elk dag.
Die controle (aan en uitzetten) heeft meerdere mogelijkheden.
Wat het kost heb ik geen idee.

Neus wrote:
MigthyMike wrote:
Neus wrote:

@MM

-1- Een put geeft geen schoonleiding water en de water kwaliteit is vaak slecht. Overigens is op veel plaatsen het grondwater brak of zout.
-2- Water moet een overdruk hebben om omhoog te stromen (10 meter hoogte is 1 atmosfeer). Die overdruk bereik je door de hydrofoor. Feitelijk een pomp en druk regelaar. 
-3- Die water tanken op gebouwen, o.a. in New York, dienen om de constante druk en een buffe voorrad te hebben. In SME worden ze buiten de tad gebruikt om regenwater op te vangen en door het hoogte verschil voldoende druk te realiseren. Ja zonder pomp en druk regelaar stroomt wate alleen van hoog naar laag en 10 meter verschil is 1 atmosfeer.

en niet in de grond!!

@MM
Niet begrepen dus. In combi met een (er achter - voor Vb -) geschakelde hydrofoor kun je hem best ingraven. De hydrofoor zorgt dan voor de water druk.

DEEDEEDBEE NÉÉ

Neus wrote:

@MM
Niet begrepen dus. In combi met een (er achter - voor Vb -) geschakelde hydrofoor kun je hem best ingraven. De hydrofoor zorgt dan voor de water druk.

Neus...............................................................................
niet in de grond!! ongeacht je een hydrofoor hebt of niet!! je hoeft hem zelfs niet hoog te plaatsen.
waarom ik dat schreef is omdat de stroom wel eens uitvalt. en het dan handiger is als een soort van kraan op doet, zodat je toch water hebt, tenzij je een ander instruktie heb, waardoor je water blijft behouden.

onder de grond zijn andere soort tanks nodig en tevens ben je nog duurder uit!!

@MM
Ok snap wat je punt is.

DEEDEEDBEE NÉÉ

tarpoen2 wrote:

Beste Richard
Ik ga ongeveer,half augustus voor twee maanden naar Suriname.
Als je er bent,kom dan bij mij langs,dan kan je het zien.
Ik heb twee watertanks,een van 400 en een van 800 liter.
Op die van 800 liter,heb ik een hydrofoor geplaatst.
Omdat dit water naar boven moet.
Daarom vroeg ik,is het voor regenwater?
Dan is het eenvoudig.
Maar voor leiding water heb je ook een flotter nodig,en dat vraagt ook weer andere onderdelen.
Maar kom bij mij kijken,en ik leg je het helemaal uit hoe je het moet doen,en je kan het gelijk zien,hoe het moet.

mag Richard ook zijn metgezel Roos meenemen ? ik ga ervan uit dat je net als
bij acculader of acw geen djoekoe wil .

Neus wrote:

@MM
Ok snap wat je punt is.

tja misschien moest ik vanaf begin het direct hadden opgeschreven
sorry!!

VB

Dat was een mooie, gewoon hoog plaatsen om ook met een kraan te kunnen tappen. Onder de grond, heb je niets aan een kraan.

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Beste Rambo
Als Richard met Roos wil komen,dan zijn ze van harte welkom.
De koffie met gebak, of wat zij ook maar willen drinken staat klaar.
Ik wil geen djoekoe!!!!!!!
Als ik iemand hier op deze site kan helpen,dan zal ik hen met raad en daad bij staan.
Ik heb het daar in Suriname ook met vallen en op staan moeten leren.
En Rambo,met acculader heb ik  nog steeds e-mail contact.
Als ik van acculader en acw  djoekoe wil,dan had ik hen wel mijn rekeningnummer moeten vermelden!!!!
En wat djoekoe betreft,om die paar euro zit ik echt niet verlegen!!!
Ik help liever mensen,als dat ik djoekoe vraagt.
Ik reageer nu op jouw vraag,omdat ik het een een redelijke vraag vind.
Want normaal doe ik dat niet meer.
Want hier op de wtk,wordt alleen maar met rotte vis gegooi.
Ik lees iedere dag wel de inzendingen,en als ik dan de vragen ziet,zoals van Richard,acculader en acw,dan beantwoord ik die.
Ik heb kennis in Suriname, met een bakra die in juli 2008,met zijn afro-Surinaamse vrouw en hun 3 kinderen,daar terug gegaan zijn.
Zij komen vaak bij ons op visite,en wij bij hen, om een gezellig praatje te doen.
Zo Rambo,ik hoop dat ik jouw vraag,naar bevrediging heeft beantwoord?