Topic: Jong gezin wil voorgoed naar suriname!

Wij hebben plannen om naar suriname te verhuizen.
Wij zijn nederlanse vrouw en suriname man Nl geboren) en 2 kinderen van 3 jaar en 6 jaar.

We willen een boederij beginnen met varkens en koeien,en deze verkopen naar slachthuizen.

heeft iemand ervaring hoe we dit kunnen aan pakken? zoal voor de boederij en voor de kinderen (school)
we hebben een huis en grond!(Indra grandiw) en een buffel voor de eerste 2 jaar.

Re: Jong gezin wil voorgoed naar suriname!

jullie hebben al een goede start. huis en grond . nog een vervoermiddel voorzover jullie dat nog niet hebben en de rest komt vanzelf.  jullie hebben ook
een reserve voor 2 jaar dus een goed begin.  er is zeker markt voor jullie
produkten.

en je hebt ook goede scholen daar en ook prive scholen.

alvast succes toegewenst.

noaeeyan wrote:

Wij zijn nederlanse vrouw en suriname man Nl geboren) en 2 kinderen van 3 jaar en 6 jaar.

We willen een boederij beginnen met varkens en koeien,en deze verkopen naar slachthuizen.

heeft iemand ervaring hoe we dit kunnen aan pakken? zoal voor de boederij en voor de kinderen (school)
we hebben een huis en grond!(Indra grandiw) en een buffel voor de eerste 2 jaar.

dahaaaaag, bye bye zwaai zwaai.

We do not forget, We do not forgive, We are legion, Expect us!

Ik zou zeggen, Kom vooral niet met je hart, maar met je verstand naar dit mooie land. Onderzoek eerst goed de obstakels, die je onder andere van overheidswege zou moeten overbruggen. Praat met mannen als Laurence Pareira, die op dit stuk al het nodige achter de kiezen heeft. Zelf vertoef ik al weer sedert 11 novemver 1975 in Surimaribo. Het is allemaal niet over rozen gegaan, maar we zijn er nog. Voor de rest heel veel succes.

5 (edited by RAMBO 2008-11-13 16:10:15)

noaeeyan wrote:

neem gelijk kontakt op met Justitie ivm je verblijfsrecht . als je de ned.
nationaliteit hebt en die wil behouden dan is de MKV op jullie van toepassing.

info op www.consulaatsuriname.nl

Noaeeyan, aangezien jullie een bedrijf gaan/willen beginnen verwijs ik je naar deze site:

http://www.ondernemenoverdegrens.nl/Suriname.aspx

Ik hoop dat die buffel van 2 jaar voldoende zal zijn. In Suriname is er nl. een gezegde: "je schijt een buffel".

Suc6

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

7 (edited by cynthias 2008-11-13 19:21:18)

U hebt gezocht op het woord: buffel.
RESULTAAT
?buf·fel de; m -s in verschillende soorten voorkomend rund
?buf·fe·len buffelde, h gebuffeld (inform) 1 schranzen 2 hard werken

bedoel je nou Buffel of Buffer?? ik vraag het maar.........!!!!!!!! wink

cynthias wrote:

U hebt gezocht op het woord: buffel.
RESULTAAT
?buf·fel de; m -s in verschillende soorten voorkomend rund
?buf·fe·len buffelde, h gebuffeld (inform) 1 schranzen 2 hard werken

bedoel je nou Buffel of Buffer?? ik vraag het maar.........!!!!!!!! wink

Er komen meer type fouten voor in het stuk dus ga ik er voor het gemak van uit dat het Buffer moet zijn.
Vraag me overigens af of dit niet weer een faker is.

noaeeyan wrote:

jullie gaan het echt maken maar dat hoef ik jullie niet te vertellen want jullie
zijn reeds vaker geweest en hebben een beeld gekregen wat leven is en geleefd
worden. laat je niet ontmoedigen.

we zijn veel aan het uitzoeken maar er komt veel bij kijken!

Zijn er tips voor scholen op internet kom ik er niet echt uit!!

sur is een mooi land, ik woon in ned en in sur, de afgelopen 4 jaren heb ik in sur gewoond, met mijn kinderen, je heb twee groote problemen in sur, de onderwijs, en medice sector, die deugen niet, dat is een van de grootste min punt.
als je kinderen heb zou ik aanraden om niet daar te gaan, alleen maar hoofpijp, zo moet je elke jaar bij de school gaan kamperen om een plaatst voor je kinderen te krijgen, en als je de hele nacht daar heb door gebracht, en in de ochten weer in de rij staan krijg je toch geen plek, want er heerst coruptie, en sommige mbo scholen willen alleen maar euros, anders kan je je kind daar niet inschrijven, met een ned paspoort kom je niet op de universiteit in sur, al heb je een verblijfverguning en je heb je vwo, havo in sur gedaan.
ik heb mijn kinderen dit jaar terug in ned  gebracht, in sur kon ik geen plek krijgen voor hun.
ze hebben daar 4 jaren gewoon, en ze zijn heel erg achteruit gegaan, nu ze weer in ned zijn, gaat het weer goed met hun school.
je mag in sur 6mnd woonen zonder verblijfvergunnig, en meer dan 6 mnd moet je een verblijf aan vragen, en dan beginnen de problemen, zo wil de belansting 40% van je inkomen, alleen maar looperij, voor al al je geen contacten heb bij bepaalde instantie.
wat ik nu doe , ik blijf  in sur tot die 6mnd, dan ga ik met vakantie ergens voor een week , en dan kom ik terug, zo kan je weer 6mnd bijven zonder verblijfvergunning, en zo kan je het altijd doen, en je krijg geen enkle problemen meer, met geen enkle instantie, geen belasting meer.
sur is een heel mooi land, je geniet van het natuur, meestal ben ik in het binnenland, het is een paradijs, met al zijn wonderen.

12 (edited by koepari 2008-12-07 16:22:42)

harra wrote:

sur is een mooi land, ik woon in ned en in sur, de afgelopen 4 jaren heb ik in sur gewoond, met mijn kinderen, je heb twee groote problemen in sur, de onderwijs, en medice sector, die deugen niet, dat is een van de grootste min punt.
als je kinderen heb zou ik aanraden om niet daar te gaan, alleen maar hoofpijp, zo moet je elke jaar bij de school gaan kamperen om een plaatst voor je kinderen te krijgen, en als je de hele nacht daar heb door gebracht, en in de ochten weer in de rij staan krijg je toch geen plek, want er heerst coruptie, en sommige mbo scholen willen alleen maar euros, anders kan je je kind daar niet inschrijven, met een ned paspoort kom je niet op de universiteit in sur, al heb je een verblijfverguning en je heb je vwo, havo in sur gedaan.
ik heb mijn kinderen dit jaar terug in ned  gebracht, in sur kon ik geen plek krijgen voor hun.
ze hebben daar 4 jaren gewoon, en ze zijn heel erg achteruit gegaan, nu ze weer in ned zijn, gaat het weer goed met hun school.
je mag in sur 6mnd woonen zonder verblijfvergunnig, en meer dan 6 mnd moet je een verblijf aan vragen, en dan beginnen de problemen, zo wil de belansting 40% van je inkomen, alleen maar looperij, voor al al je geen contacten heb bij bepaalde instantie.
wat ik nu doe , ik blijf  in sur tot die 6mnd, dan ga ik met vakantie ergens voor een week , en dan kom ik terug, zo kan je weer 6mnd bijven zonder verblijfvergunning, en zo kan je het altijd doen, en je krijg geen enkle problemen meer, met geen enkle instantie, geen belasting meer.
sur is een heel mooi land, je geniet van het natuur, meestal ben ik in het binnenland, het is een paradijs, met al zijn wonderen.

af soso joe dati e go dong fesi ding skoro foe fini wang presi bika joe no e ferstang dati ding mang e frede joe fa joe e worstel nanga masra vanDale!!!Joe e kiri mi djaso nanga a hogeschool ollands foe joe lol
Joe e njam a sneeuw wreed!!!!!!!

13 (edited by Paraman 2008-12-12 21:45:18)

Een in Amsterdam uit Surinaamse ouders geboren jongeman gaf steeds weer te kennen geen enkele binding te hebben met Suriname en er dan ook geen sikkepit te zoeken heeft. Totdat hij dezer dagen na een korte vakantie in Suriname met heel veel moeite in het vliegtuig te krijgen is. Het kan verkeren.

Suriname, een land om van te houden.

14

Ik ben geboren in Suriname, van kindsaf genaturaliseerd Nederlander en van rechtswege toegelaten op de Curacao. Ik heb me kort geleden uit Curacao uitgeschreven om terug te gaan naar Suriname omdat ik een baan aangeboden kreeg. Dankzij verkeerde/onvolledige info via het Sur. Consulaat, kon ik me er niet inschrijven maar terug naar Curacao om de missende documenten aan te vragen. Echter kon ik me NIET meer inschrijven op Curacao maar moet na 15jr te hebben gewoond weer het hele proces bij de vreemdelingenpolitie weer aanvragen. Nu ben ik het hele gedoe zat en wil terug naar NL waar ik ook jaren heb gewoond. Probleem is dat ik me heb uitgeschreven naar Suriname en geen ander uitschrijvingsbewijs kan krijgen naar NL. Geeisd is een bewijs van NIET INGESCHREVEN in SUR om daarmee weer in te schrijven op CUR om direct dan weer uit te schrijven naar NL. DIT ALLEENMAAR OM EEN UITSCHRIJVINGSBEWIJS TE HEBBEN DIE ZEGT DAT IK NAAR NL GA.
Vraag: Wat kan ik het beste doen om naar NL te gaan en me te kunnen inschrijven daar, zonder deze lange omslachtige lijdensweg?

Dyu wrote:

Ik ben geboren in Suriname, van kindsaf genaturaliseerd Nederlander en van rechtswege toegelaten op de Curacao. Ik heb me kort geleden uit Curacao uitgeschreven om terug te gaan naar Suriname omdat ik een baan aangeboden kreeg. Dankzij verkeerde/onvolledige info via het Sur. Consulaat, kon ik me er niet inschrijven maar terug naar Curacao om de missende documenten aan te vragen. Echter kon ik me NIET meer inschrijven op Curacao maar moet na 15jr te hebben gewoond weer het hele proces bij de vreemdelingenpolitie weer aanvragen. Nu ben ik het hele gedoe zat en wil terug naar NL waar ik ook jaren heb gewoond. Probleem is dat ik me heb uitgeschreven naar Suriname en geen ander uitschrijvingsbewijs kan krijgen naar NL. Geeisd is een bewijs van NIET INGESCHREVEN in SUR om daarmee weer in te schrijven op CUR om direct dan weer uit te schrijven naar NL. DIT ALLEENMAAR OM EEN UITSCHRIJVINGSBEWIJS TE HEBBEN DIE ZEGT DAT IK NAAR NL GA.
Vraag: Wat kan ik het beste doen om naar NL te gaan en me te kunnen inschrijven daar, zonder deze lange omslachtige lijdensweg?

U bent tussen wal en diverse schepen geraakt. Uitschrijven moet je nooit doen als je niet eerst een visum of toelating hebt verkregen in het land alwaar u zich wilt vestigen. Middels deze visum/toelating kunt u zich dan inschrijven in het bevolkings register althans werkt dat zo in Suriname. Als u "tijdelijk" in het buitenland gaat werken hoeft u zich niet uit te schrijven uit Nederland en/of Curaçao. Dit weet vaak geen enkel medewerker van een ambassade of consulaat. Tijdelijk impliceert namelijk dat u vroeger of later weer terugkomt en in dit geval hoef je je niet uit te schrijven. U kunt het volgende doen. Laat uw werkgever in Suriname voor u alvast een werkvergunning aanvragen in Suriname en u dient op uw beurt een visum aan te vragen bij het surinaams consulaat in nederland voor een tijdelijk verblijf van twee jaar in Suriname om aldaar te gaan werken. U kunt ze uw situatie proberen uit te leggen. Met dit visum en werkvergunning moet u zich wel kunnen inschrijven in het bevolkingsregister van Suriname. Uw bewijs van uitschrijving uit Nederland zult u wel moeten overleggen, omdat daarop vermeld staat dat u bent "vertrokken naar Suriname" als ik het goed begrijp. Dat van Curaçao is niet nodig dunkt me.

Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.

16 (edited by Kat en Muis 2009-03-07 20:45:06)

Ai boi dyu. Nu heb je geen land om in te wonen. Er is dan 1 land over.
Israël.:lol:

We do not forget, We do not forgive, We are legion, Expect us!

koepari wrote:
harra wrote:

af soso joe dati e go dong fesi ding skoro foe fini wang presi bika joe no e ferstang dati ding mang e frede joe fa joe e worstel nanga masra vanDale!!!Joe e kiri mi djaso nanga a hogeschool ollands foe joe lol
Joe e njam a sneeuw wreed!!!!!!!

Ai boy koepa , jey mik mie lafoe wreed dja .

18

Dyu,
Raar verhaal over uitschrijven.
1. Als je rechtswege toegelaten bent geweest op Curacao kon je toch binnen x (weet niet hoelang precies) jaren weer terug en je verliest je rechten niet.
2. Als je die kwijt bent, is het niet zo groot probleem want je weer inschrijven als je baan hebt.
3. ALS NEDERLANDER waar je ook gewoond hebt, hoe je daar ook weg bent gegaan, als je maar een paspoort in je hand hebt (sterker nog je kan wettelijk legitimeren en je nationaliteit kan laten vaststellen) mag in je in NL inschrijven! Dat is je goed recht.
Dat uitschrijving bewijs is voldoende.

Normaal is het zo dat je uitschrijf bewijs nodig hebt om ergens in te schrijven.
Als je een uitschrijfbewijs in van Curacao hebt moe tje toch in Sur kunnen inschrijven. Welk document wil Suriname dan?

Je zou nu het water komt moeten komen kijken waar wel of niet onder water ligt.                                                                                                                             

Op Zorg & Hoop zitten we "ezellig"met natte voeten.

Ik ben een moeder met 2 meisjes van 5 en 3 jaar. Als ik aan suriname denk zou ik heel graag terug willen. Ondanks dat ik hier ben geboren heb ik me hier nooit thuis gevoeld. Nederlandse mensen zien je altijd anders. En hindoestanen hier veranderen ook allemaal. Maar als ik hoor hoe het met het onderwijs en gezondheid is gesteld in Suriname dan durf ik die stap niet te nemen. Ik heb bewondering voor mensen die het toch doen en wens hun veel succes in hun verdere leven

Ik ben pas lid en vind het heel mooi al die verhalen.
Wij hebben sinds kort besloten terug te gaan naar suriname. Mijn man en ik en kindje van twee.
De zogenoemde scholen en medische zorg probelmatiek,neem ik op de koop toe. Er zal altijd een mogelijk zijn. Ik snap dat op het moment dat je een chronische ziekt hebt dat kan meewegen,maar ik betaal hier elk jaar meer dan 200 euro per maand en maak er nooit gebruik van. Dank God.
Ik wil daar graag een zaakje op starten,maar weetnog niet goed wat.
We zijn ons nog aan het orienteren en willen over twee jaar vertrekken.

Mols wrote:

Ik wil daar graag een zaakje op starten,maar weetnog niet goed wat.
We zijn ons nog aan het orienteren en willen over twee jaar vertrekken.

Om een bedrijf/zaak te beginnen in Suriname is voor zowel de Surinamer als de niet-Surinamer een hele opgaaf, vooral als er een vergunning nodig is voor de te voeren bedrijfsactiviteiten. In Suriname kunt u zich voorbereiden op veel administratieve rompslomp. Bij mij heeft het bijna anderhalf jaar geduurd.

De kamer van koophandel kunt u het beste benaderen voor meer informatie op: www.surinamedirectory.biz
Tegenwoordig hebben ze een helpdesk waarbij startende ondernemers hulp kunnen krijgen tegen een betaling.

Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.

Aan al de mensen die van plan zijn naar Suriname te remigreren/emigreren zou ik willen zeggen:

Laat je niet ontmoedigen door al die (soms) negatieve verhalen.
Slagen of mislukken ligt voor een groot deel aan jezelf.
Orienteer je goed en bereid je goed voor.
En als je er eenmaal bent, sta dan hier met beide benen en niet met een been in Holland en het andere in Suriname.
Suriname is geen Nederland, waar je bedje is gespreid van de wieg tot het graf.
Suriname is een land in ontwikkeling met alle onvolkomenheden die daarmee gepaard gaan.
Onderwijs en medische voorzieningen staan op een goed niveau en je kinderen vinden altijd wel een plaats op een school.
Toegegeven, het kan nog veel beter, maar we hebben een prettig klimaat, minder stress, een vriendelijke bevolking en veel ruimte en natuur.
Kom daar maar eens voor in Holland.
En we staan gelukkig op een hoger niveau dan een willekeurig land in Afrika.
Onze potentie als land is enorm, het wachten is nogsteeds op een goede regering die dat tot ontwikkeling kan brengen.

Veel Succes (ook voor degenen die in Holland willen blijven).

Barry wrote:

Aan al de mensen die van plan zijn naar Suriname te remigreren/emigreren zou ik willen zeggen:

Laat je niet ontmoedigen door al die (soms) negatieve verhalen.
Slagen of mislukken ligt voor een groot deel aan jezelf.
Orienteer je goed en bereid je goed voor.
En als je er eenmaal bent, sta dan hier met beide benen en niet met een been in Holland en het andere in Suriname.
Suriname is geen Nederland, waar je bedje is gespreid van de wieg tot het graf.
Suriname is een land in ontwikkeling met alle onvolkomenheden die daarmee gepaard gaan.
Onderwijs en medische voorzieningen staan op een goed niveau en je kinderen vinden altijd wel een plaats op een school.
Toegegeven, het kan nog veel beter, maar we hebben een prettig klimaat, minder stress, een vriendelijke bevolking en veel ruimte en natuur.
Kom daar maar eens voor in Holland.
En we staan gelukkig op een hoger niveau dan een willekeurig land in Afrika.
Onze potentie als land is enorm, het wachten is nogsteeds op een goede regering die dat tot ontwikkeling kan brengen.

Veel Succes (ook voor degenen die in Holland willen blijven).

heb ik al jaar in en jaar uit geschreven...............
bedankt dat jij het nu zelf schrijf...............................

eindelijk iemand die het ook inziet.............

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................