Re: Hoge vliegtarieven naar Suriname onderzocht

Gieta wrote:

m #16: Wat is de aanleiding?? Grappig of zo?

# 17. ik trek jouw bewering niet in twijfel. Als je de gelegenheid en een beetje mazzel hebt snel te kunnen switchen en een reis boeken tuurlijk.

Die gelegenheid heeft echter niet iedereen.

Mazzel komt vooral van boven.

hahahahaah ja
omdat jij gelooft in Radja
trouwens heb je die mail al ontvangen??
ander ik ook niet hoor!! maar dat had ik al vewacht.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

radja wrote:
MigthyMike wrote:

trouwens Gieta als ik schrijf dat ik nimmer 700 hebt betaald, dan is dat ook zo!!
er zijn soms van die acties...................moet je ook wel vroegtijdig bij zijn
wink

Wat mm bedoelt te zeggen dat hij zijn familie bij SLM inschakelt. Scheelt heel veel!

of je kunt ook bellen en vragen wat voor acties ze hebben of gewoon kijken op hun website................................

achterlijke antwoord Radja, jaloers??

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

Gieta wrote:

Gieta

zucht

ik heb je al antwoord gegeven............wat wil je nog meer van me?

zucht

Nee mm Je ben t  niet ingegaan op de vraag. Voor het gemak citeer je de vraag zelf  in #30. Benieuwd....

Ieder vanuit het eigen standpunt ziet wat van daaruit de waarheid lijkt. Er is echter maar 1 Waarheid en die is onveranderlijk en altijd Waar.

31 (edited by MigthyMike 2010-04-14 16:27:58)

voor het gemak hier is alweer je antwoord.................
zucht

Gieta, even een vraagje. waarom doe je zo??
ben je soms bezig mij op iets te betrappen, zoek je soms iets?
wat is er??
dat je mij niet mag, weet ik zeker, take a number, ik ben hier niet op WKN om gemogen of geliefd of gehaat te worden. denk je dat ik iemand van WKN haat of een hekel aan hebt of niet mag??

totaal niet. ik ken de regels van het spel. ik eet van geen van jullie, dus het zal mij een worst wezen als ik iemand wel of niet mag of dat iemand mij wel of niet mag. of als iemand het wel of niet eens met me is.

wat ik wel vind is dat dingen eerlijk moet gebeuren en dat gebeurt totaal niet. ik heb al genoeg bewezen hoe Djoeka is, hoe jij bent, Jan, Zeeuw etc.
al die dingen die ik schrijf of doe, doen jullie ook en dat heb ik vaak onderstreept en jullie mee geconfronteert, maar niemand heeft de ballen om te schrijven, shit MM je hebt gelijk, sorry ik doe het ook!!

ik vraag me af waarom?? en daarom door dit voel ik me Mighty en daar kunnen jullie gewoon niet tegen.

MigthyMike wrote:
Gieta wrote:

# 17. ik trek jouw bewering niet in twijfel. Als je de gelegenheid en een beetje mazzel hebt snel te kunnen switchen en een reis boeken tuurlijk.

hahahahaah ja

Nee mm dat had je al geschreven. Was je reactie op #16 grappig bedoeld?
je hoeft geen antwoord te geven hoor. Of wel en dan ter zake.

33 (edited by MigthyMike 2010-04-14 17:11:06)

Gieta wrote:

Nee mm dat had je al geschreven. Was je reactie op #16 grappig bedoeld?
je hoeft geen antwoord te geven hoor. Of wel en dan ter zake.

GIETA, KUN JE NIET LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LEES MIJN BOVENSTAANDE POSTING EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HET STAAT VET GEDRUKT!!!!! VOOR DE 2E KEER!!!!!

tjonge tjonge

Dus was je reactie op #16 als  grappig bedoeld?

35 (edited by MigthyMike 2010-04-14 17:16:22)

Gieta wrote:

Dus was je reactie op #16 als  grappig bedoeld?

hoe vaak ga je die vraag nog stellen??
wat wil je me zeggen??

Of je reactie op #16 ( voor het geval je het vergeten bent kan je even teruglezen) grappig bedoeld is?

Gieta, wat schrijf ik hier naar jou toe..............voor de 3x schrijf ik mijn antwoord op.
wil je soms hebben dat ik mijn antwoord moet veranderen??
waarom blijf je me dit vragen als ik mijn antwoord blijf opschrijven?
je beschuldigd mij van puberaal gedrag, maar jou vragen komen over een met een kind.........mag ik, mag ik, mag ik, waaorm waarom waarom.....................

ik heb je 3x antwoord gegeven.

MigthyMike wrote:
Gieta wrote:

hahahahaah ja

Nee dat heb je niet.  ik gun je wel je idee dat je dat wel hebt.

veel succes

Gieta wrote:

Nee dat heb je niet.  ik gun je wel je idee dat je dat wel hebt.

veel succes

???????

Een hersenkrakertje blijkbaar.

Gieta wrote:

Een hersenkrakertje blijkbaar.

tja moeilijk voor je heh??

Ach als een oorspronkelijke vraag niet beantwoord blijkt en ook die juist weer denkrimpeltjes of vraagtekentjes doen verrijzen blijft een woordenspel over.

Dat kan zo maar veel genoegen geven.

43 (edited by Basis 2012-06-18 16:43:42)

Vliegtarieven KLM en SLM ‘niet buitensporig’

door Eric Mahabier

18/06/2012

DEN HAAG - Vliegtarieven van KLM en SLM op de route Amsterdam-Paramaribo en omgekeerd, zijn volgens de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) niet buitensporig. Dit concludeert de concurrentiewaakhond in een rapport na twee jaren marktonderzoek te hebben verricht. Er zou ook geen sprake zijn van een machtspositie van de twee luchtvaartmaatschappijen, wat NMa staaft met de toetreding van Martinair tot de route, in november 2006.

“Maar aangezien de tarieven van de KLM en de SLM moeilijk winstgevend en blijvend te maken zijn, kan in het midden worden gelaten of er sprake is van een economische machtspositie of van een collectieve economische machtspositie van KLM of SLM gezamenlijk op de route Amsterdam Paramaribo vice versa”, schrijft de NMa in het rapport waar dWT de hand op heeft weten te leggen.

Bezwaar aantekenen

De Vereniging van Reizigers (VVR) die om het onderzoek heeft gevraagd, verwerpt de bevindingen van de NMa en eist herziening van het rapport. VVR-voorzitter Mahin Jankie zegt dat actoren zoals de VVR, passagiers en reisbureaus, op geen enkele wijze zijn betrokken. “Ik ben nergens criteria tegengekomen die aangegeven waar excessieve tarieven beginnen. Er zijn duidelijke gevallen waarbij bijvoorbeeld twee mensen naast elkaar zitten en de ene voor 600 euro vliegt, en de andere voor 1.500 euro. Dus laat de NMa ons komen uitleggen wat excessief is. We zullen ze donderdag met dit rapport confronteren”, aldus een boze voorzitter. Op donderdag wordt een hoorzitting gehouden over de vliegtarieven die SLM en KLM op de Mid-Atlantische route hanteren.

Jankie haalt verder vergelijkbare routes aan, zoals Curaçao waar een maatschappij als Air Berlin veel lagere tarieven aanbiedt dan de KLM en SLM op de route naar Paramaribo hanteren. “Hebben ze Air Berlin gehoord? Nee, dat hebben ze ook niet gedaan.” De VVR heeft vandaag in Den Haag overleg met het bestuur, adviseurs en relevante partners over de hoorzitting en het rapport. “We gaan er bezwaar tegen aantekenen.” Verder is de VVR van plan ook Nederlandse politici te benaderen. Danny van Ommeren, general manager van SLM Nederland, heeft eerder aangegeven niet vooruit te willen lopen op zaken; hij wacht liever op de hoorzitting.

Weinig groeiperspectief

NMa constateert dat de marktomvang op de route beperkt is. In vergelijking met andere routes brengt deze verder minder op. Er zijn namelijk relatief weinig businessclass reizigers en er is relatief weinig vrachtverkeer. Het zijn voornamelijk passagiers die vrienden en familie bezoeken die gebruikmaken van de vliegverbinding. Overigens haalt de organisatie het ministerie van Transport, Communicatie en Toerisme aan, dat niet verwacht dat de passagiersstroom zich verder zal ontwikkelen. Immers, de groep eerste en tweede generatie Surinaamse Nederlanders wordt steeds kleiner. Ook is er weinig sprake van toeristenvervoer.

“Er is beperkte mogelijkheid tot het aanbieden van pakketreizen naar Suriname doordat de infrastructuur in Suriname, zoals de hotels, wegen en ziekenhuizen, onvoldoende ontwikkeld is om meer toeristen te kunnen verwerken.” Op een passagiersaantal van 135.000 per jaar worden er jaarlijks slechts 1.500 pakketreizen naar Suriname verkocht. “Kortom, de markt is verzadigd en heeft weinig groeimogelijkheden”, valt verder in het rapport te lezen.-.

Bron: DWT.

is de kogel door de kerk??????

Vraag me nog steeds af waarom PY993 naar SMJP vandaag geannuleerd is.

Mi bar yu!!!!!!

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Ik denk dat de tickets nog duurder zullen worden.
KLM-Air France, maar vooral Air France maakt moelijke tijden door. Er moet 1 miljard bezuinigd worden.

Suriname center of the multiverse!

Nederlandse bestuursrechter buigt zich over vliegtarieven
17/09/2015

http://www.dwtonline.com/laatste-nieuws … gtarieven/

DEN HAAG - Het College van Beroep voor het bedrijfsleven doet in oktober uitspraak in de zaak over de vliegtarieven die KLM en SLM op de Mid-Atlantische route hanteren. De Vereniging van Reizigers (VVR) heeft tegen de Nederlandse prijzenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) een zaak aangespannen. De VVR en de ACM hebben woensdag hun pleidooi gehouden. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven is de hoogste bestuursrechter in Nederland op het gebied van sociaal-economisch bestuursrecht.

Vorig jaar april kwam de rechtbank Rotterdam tot de conclusie dat er geen sprake is van misbruik van een machtspositie door KLM en/of SLM op deze route. VVR is het hiermee niet eens en heeft beroep aangetekend. De klacht van de VVR richt zich tegen onder meer buitensporig hoge tarieven die KLM en SLM op de route Amsterdam-Paramaribo en omgekeerd hanteren. De VVR spreekt van misbruik van een economische machtspositie. VVR-voorzitter Mahin Jankie zegt dat uit de pleidooien van beide partijen sowieso af te leiden is dat ook de politiek aan zet is.

Jankie pleit voor een herziening van de luchtvaartovereenkomst tussen Suriname en Nederland zodat volledige open sky mogelijk wordt. Open sky zou concurrentie brengen en daarmee zullen naar verwachting de tarieven omlaag gaan. Indien er geen wijziging in de situatie komt, betekent dat volgens Jankie dat de ontwikkeling en de groei van de economie van Suriname tegengehouden worden. De VVR zegt dat de vliegtarieven voor veel mensen een belangrijk obstakel zijn om naar Suriname te reizen.

op 22 december

http://www.starnieuws.com/index.php/wel … item/38976

op 21 februari heeft de minister vanuit Denhaag ingegrepen.

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI