Re: Record aantal remigraten

Cinny,

Wat let je?

Gaan jullie maar lekkr door met luchtkastelen bouwen. Kong wakka nanga kong liebie a no a sem

Een goed gesprek in bed is als surfen naar een hoge golf van wederzijds verlangen

Juist Henky. Thailand is een alternatief hoor.

Een goed gesprek in bed is als surfen naar een hoge golf van wederzijds verlangen

54

alaraba, als je zo graag naar Suraname wil,
laat je niet zo makkelijk afschrikken er zijn heel wat instanties die  de juiste advies en begeleiding kunnen geven. Ik heb goed advies en begeleiding gehad en ben tevreden. Zou je willen aanraden om eentje op te zoeken, voordat je de beslissing neemt.

Raj hoe is het in Suriname?

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Raj: alaraba, als je zo graag naar Suraname wil,
Heb ik iets gemist.

Alaraba je mist wel wat:Dat is tact en goede manieren.
Je bent zo onbeschoft als ik weet niet wat.En doet ook in aannames.

Hond a: ik ben op dit moment bezig met een Islam. boek over tact en geduld. Inshallah hoop ik wat van te leren en het in praktijk te brengen.
Heb je een huis  te huur voor 3 weken in surimaribo rond 21/7 of zelfs eerder. Ik betaal pas als de 3 weken voorbij zijn.

59 (edited by Honda 2007-06-25 20:07:20)

Alaraba,
De werkwijze is alsvolgt;Je wordt in contact gebracht met de eigenaar van de woning in Suriname.Ik maak enkel de afspraak voor je betalingen doe je als je al in Suriname bent of rechtstreeks aan de eigenaar van de woning.De eigenaars vragen meestal alleen reserveringskosten.Dat verschilt per eigenaar.Neem een proef op de som zonder te huren.Bel ononiem en kijk naar de werkwijze.Dus dat.Al die verhalen kloppen van geen kanten.

Idioot alaraba,je betaalt ons dus niets.Je wordt in contact gebracht met de eigenaar van het huurhuis in Suriname.Als je reserveringskosten hebt betaald dan betaal je verder in Suriname de rest.Het kan niet fout gaan en is nooit fout gegaan.Vandaag eentje verhuurd voor de periode van 26 juli tot en met 28 augustus verrificatie mogelijk [Sonjastraat]Wil je het telefoonnummer van de verhuurder?Als je dat wilt,Ik breng je in contact met de verhuurder.Dus sper je muil niet al te ver open eer je weet hoe het eigenlijk inelkaar steekt.

Als tegenprestatie mag je een vrijwillige bijdrage storten.Vrijwillig dus je bent niets verplicht en als je wilt hoef je niets te betalen,daarna behandelen we je als eerste keer.Dat is de kracht van een stichting.

Nog sterker alaraba,ik heb een huis gratis voor je.Je moet de vuil wel buiten zetten en doortrekken als je geweest bent.
Heb je al gespaard voor het ticket?
In geval ik je een huis gratis geef dan ben je wel in staat om Suriname te bezoeken.Ik help je graag.

Nou het klinkt te mooi om waar te zijn. Ik ga niets natrekken ik ga gewoon vanuit dat het klopt. Ik wil niets gratis, we zijn met ons vieren en willen iets dat niet te ver is van de stad. Wat kost het  voor ca. 3 weken.

62 (edited by Honda 2007-06-25 22:58:19)

mailen jongen.
http://www.stghijaz.blogspot.com/

www.hijazz.de

63

Honda, om te beginnen kan ik je zeggen dat het goed gaat met Suriname als we gaan vergelijken hoe het was 10 jaren terug. We gaan niet op politieke toer want fluctuaties heb je in de hele wereld op dat gebied. Het meest voor de hand liggende voorbeeld dat het nu goed gaat is het toenemende aantal remigranten. We kunnen hieruit concluderen dat er vertrouwen is. En dat stukje vertrouwen blijft groeien. Economisch opzicht bekeken is het de laatste 3 tot 4 jaren stabiel waardoor er genoeg reden is om te investeren. Zo wordt er dan gewerkt aan de groei en bloei van onze Switi SRANANG !!!

Honda ik vind die huizen te duur. We hebben toch een virtuele band hier op het wkn opgebouwd. kan je iets goedkoper regelen want die tickets zijn te duur. Ik had zo gehoopt dat ik met Raja goedkoop naar surimaribo zou kunnen gaan deze zomer, maar helaas. Ik had me zelf ingeschreven op die ampaco site en had alle vertrouwen in.

Alaraba,
Ik weet echt niet waar je het over hebt jongen.Ik verhuur geen huizen.
Sorry.

neutral     neutral     neutral

Sneeky wil je mij eraf laten gooien noh?
Ik heb je tactiek door.
Als je wat wilt huren in Suriname:kijk naar Makelaars in Suriname.
Hieronder een link.Ik ben niet van gisteren.   

neutral
http://www.b9.nl/makelaar/suriname.htm

wie kan echt begeleiden bij emigratie

Remigratie
Algemene vraag:
Als je naar suri wenst (terug) te gaan maar je bent Nederlander (geworden) hoe kunje dan nu regelen datje een eigendom kavel vind, het kunt kopen alle (de Goede, dat het allemaal legaal is ) papieren kunt doen doen bij een notaris, advocaat of welke instantie...?? In Suriname dus    ik hoor dat remigranten op veel problemen stuiten als je in nedrland bent dus help iedereen met:
waar moet je zijn en waar op moet je letten Iemand enig idee? Zonder betaalde mensen in Suriname in te huren over de telefoon die dan wel/ niet alles goed voor je regelen en je dus beter zelf kunt doen......
Help de economie weer een boost te geven want (terugkerende) mensen die in Suriname gaan wonen ook al zijn het oudere, ze gaan geld uitgeven.....dat levert werk op voo misschien vele die nu dat niet kunnen vinden en dus geen geld kunnen uitgeven.
HELP

De regel is heel simpel. Als je ee SME paspoort hebt kun je grondhuur-percelen bezitten. Als je een NL paspoort hebt ben je beperkt tot eigendom kavels. Er is wel een uitweg. Nml dmv een NV of stichting die in SME gevestigd is en waarvan jij eigenaar bent. De voor- nadelen daarvan en de risico's en beijkomende verplichtingen kan de notaris je haarfijn uitleggen.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Sorry vergeten

Aub wees volledig welke instanties contactpersonen officiele mensen zoals advocaat of notaris Als je (weet) waar ze zitten die betrouwbare zijn gebleken te zijn...anders hebben deze mensen nog onvolledige antwoorden en zijn eigenlijk weinig verder geholpen

70 (edited by zonnet5 2012-08-03 23:21:24)

mag ik dan eigenlijk signaleren dat op dit forum niemand echt .....weet...! en daarmee benadruk ik dat er eigenlijk veel vragen zijn maar weinig antwoorden voor mensen die (weer) naar Suri willen om te gaan wonen en bouwprojecten niet worden gerealiseerd. ! ! !  ! ! Niemand wil de poes/kater zijn die een vis ruikt op de bodem van een pijp met een vernauwing erin,..... je hebt honger maar je kop in de pijp steken en met de vis in je bekje kun je je kop niet meer terug trekken want je zit vast...... die vis was je laatse maaltijd, tenzij je niet je kop in de pijp steekt ! ! maar geen visje gaat eten uit die pijp.....leuke metafoor, toch wel hihihi.... mijn punt is deze:

Maar dat betekend, niemand durft meer iets te kopen.......huren is veel te duur in holland huur je dan bij een woning bouwvereniging als op tijd( lang geleden) daar bent komen wonen een geïsoleerd huis met cv erin..!.!...voor die prijs....jaja niet in centrum amsterdam..... over heel Nederland gemiddeld genomen....  ik heb zitten kijken stukje grond kost ( weer gemiddeld) 45 tot 50 Euro de vierkante meter... en dan nog huis erop bouwen......allemaal zonder genoeg zekerheid het is van jouw en blijft van jouw, je eigendom de rest van je leven.......zonder dat het je wordt afgepakt... of je erfenis voor je kinderen en je klein kinderen weg wordt genomen... die willen misschien ook wel terug als hebben gezien welke kant het opgaat met Nederland en erin wonen...toch beetje minder gaan vinden..... goed opgeleid in staat goed geld te verdienen ....en dat kunnen uitgeven in ......een ander land..... maar niet Suriname..... zijn we weer op het onderzoek dat toeristen zich niet echt welkom voelen en dus ook wegblijven.......vele miljoenen loopt Suriname zo mis, die anders ook de schatkist zou hebben gevuld..... en werk zou hebben gebracht.....klaar

Zonnet5,

Cinny heeft ruime ervaring met het immigreren naar Sur. Je moet maar eens teruglezen over haar ervaringen. Als buitenlander kan en mag je een eigendomsperceel in Sur. kopen. Je hebt nu al prachtige huizen plus een erf voor Euro 35.000 en eigendom. Je kunt zo duur of zo goedkoop gaan als je zelf wilt. Ik heb begrepen dat door de woningbouwprojecten van de Overheid er al een lichte daling is te merken in de prijzen van zowel percelen als koopwoningen.

Er zijn een heleboel Sur. onroerend goed websites waaruit je zeker een woning/perceel kan kiezen.
Een advocaat is zo gevonden en een notaris ook. Ik heb wel drie namen van notarissen die ik je zou afraden. Hun reputatie is niet al te 'schoon'.
Straks zal Jopie weer zeggen dat ik roddel big_smile, maja, ik kan er ook niets aan doen als ik (te)veel weet.

Let our object be our country, our whole country and nothing but our country SURINAME.

We hebben WEER 5!!!

Ondanks alle negativa blijven de mensen zich hervestigen in Swietie Sranan!.

De Jager zegt aan Jopie :
"ik kan er ook niets aan doen als ik (te)veel weet."

74 (edited by zonnet5 2012-08-04 18:22:09)

Cinny Hi tot wanneer moet ik terug zoeken om jouw ervaringen te lezen, ben nog niet zolang hier( zoals je ziet) dus alles doorlezen en heel veel zoeken. Zie ik een reactie? Mvg ....HHm bijna mn naam geschreven.. gewoonte he....
maar wel gelezen dat het >>nog<< een droom is om terug te keren naar Suri....??

Deze bedoelde je:
A) Sommige zitten hier best, weten niet beter, nooit meer in Su geweest, het zijn Bruine Nederlanders geworden (niets mis mee).
.
B) Weer anderen kwamen hier zich opbouwen om vervolgens terug naar Su te gaan en het land daar verder optebouwen RESPECT voor deze Suri's in het bijzonder.
.
C)Sommige kwamen hier al ver voor de onafhankelijkheid en waren überhaupt niet vanplan terug te gaan. Ze hebben hun leven hier opgebouwd en zullen tot de dood scheidt in Nederland blijven. En zo ook hun kinderen (?)
.
D) Velen 'vluchtte' in 1975 het land zowat uit en hebben geen behoefte om terug te keren, gaan regelmatig nog wel op vakantie.
.
E) Anderen hadden zich hier gevestigd en VERLANGEN terug naar hun Sranang, in de leeftijd 40 jaar reëmigreerd, de 65+ nemen een vakantiehuisje in Su.
F) Surinaamse studenten die na de studie niet terugkeren.
.
Van A t/m E ken ik wel mensen, met hun ervaringen waarvan ik veel opsteek. Het zijn immers 5 totaal verschillende groepen. Ik zelf hoor in groep C . Ik stel dan het 'kind' voor. Toen ik 4 jaar was, vond ik dit ding simpel, ik vond dat we met z'n allen terug  moesten naar Su  Okay nu ben ik 10x ouder en idd ik vraag me af waarom ik mij niet lekker in Su zou vestigen. Ook al ben ik dan hier geboren en getogen...... maakt niets uit, mijn ouders zijn wél daar geboren....ik heb ech-wel een dikke band met Su !
.
En dan moet ik aan Alwin denken, die een topic had geopend over de 'dure percelen en woningen in Su' Tja als er allemaal vreemde partijen in Su projecten uit de grond stampen wat alleen toeristen kunnen betalen dan is het voor de Suri's daar onbetaalbaar..... Toch zie ik om mij heen dat iedereen zowat een flink erf heeft waar kinderen ook op mogen bouwen....op een gegeven moment gaat het erf hoe dan ook naar het nageslacht. Ik denk voor de echte Suri's valt het probleem van 'dure percelen en woningen' wel meevallen.
Ook met het bouwen wordt er door familie leden geholpen, wat al snel 10.000 euro kan schelen.....zo zijn er allerlei bezuinigingsposten, waar Suri's heel goed de weg mee weten.
Ik vergelijk Su wel met Ned, waarom omdat ik dat gewoon wil (MM komt zo op het forum waarschijnlijk nu ik dit heb gezegd)
Maar het feit dat hier in Ned toch maar euthenasie op je arbeidsleven wordt gepleegd, zodra je 40 jaar bent (of ietsje eerder) dan kan ik net zo goed een lousy baan in de tropen nemen.... ja huh met al die breuken in mn lichaam is de tropen beter voor mij.....LEKKER WARM WEER. Ook kan ik in Su ook iets nuttigs betekenen, ik denk aan helpen/werken in tehuizen....weet ik veel ik noem ff wat. Ik heb 40 jaar in Nederland nu gewoond....en de komende 25 jaar.....miss lekker verkassen naar Su....
Nee nee het is niet over 1 nacht ijs gegaan hoor, ik ben al sinds 2002 verliefd op Su..... en er zijn wat dingen gaande wat m'n werk/wonen in Ned/ mijn leven ....enz betreft.....
.
Ik ben een echte Bruine Nederlander, maakt niet uit wat een ander daarvan zegt of vind, het is hoe het is, en weetje elke Nederlander wil in de tropen wonen, ik als Bruine Nederlander ben alleen nog eens zwaar bevoorrecht met MIJN KLEUR NATUURLIJK  EN een Surinaamse achtergrond, ouders, familie.... grond in Su..... zalig.... ik ga daar lekker wat mee doen.....  Nederland is mij te koud geworden.... en ik kom dan in de zomer steeds naar Nederland op vakantie dan
----------------------------------------------------------------
Grappig inmiddels is het alweer net 10 minuutjes, 9 oktober 2010, er is alweer zoveel gebeurd in de tussentijd, openen van deze topic tot nu  ! ''Groep C de C'' van Cinny, ik zal niet de enige zijn die naar Su gaat.... hier geboren getogen en toch een drang hebben daar te willen wonen, hoe bedoel je de grond van Su roept je, het Su Volkslied is bij mij zin voor zin absoluut heilig verklaart ! Ik kan niet wachten om te gaan ! Alles is tot in de deitails uitgewerkt....... nu afwachten wanneer mijn huis in Ned. is verkocht en daarna gaat het dan als een speer.
Laatst bewerkt door Cinny (2010-10-09 00:18:44)
Op 5 oktober stond mijn huis in Ned te koop, ik heb 3 mensen die vanuit mijn kring interesse tonen maar net belde de makelaar, morgen heb ik mijn 1e echte officiële potentiële kijker/koper, mijn maag draait alle kanten op. Maar de makelaar had gezegd als er niemand binnen 6 weken reageert doen we iets verkeerd, maar nu na een week de 1e kijker..... o ik vind het zo spannend allemaal.......te spannend.....veels te spannend....
Laatst bewerkt door Cinny (2010-10-12 11:26:51)
Nou 15 okt nu, en ik zit aan een deadline, want hoe ik het bereken, als ik de 1e week van feb over wil en de kopers max 6 weken nodig hebben om alles met de hyp. rond te maken, dan moet ik binnen nu en 8 weken kopers hebben, dat voelt als een werkelijke deadline aan.... Ik vraag me af of ik zoveel geluk zal hebben ...... zie je ik krijg gelijk last van mijn darmen...Laatst bewerkt door Cinny (2010-10-15 16:03:42)
Ooh 20 oktober en ik krijg er echt de zenuwen van.... morgen komen er kijkers, en volgende week ook....en ik wil snel een koper voor mijn prijs(of meer) ooooooooh is zo niet leuk een huis verkopen, zodra het helemaal rond is, is het leuk, alles wat ervoor aan te pas komt niet..... maar okay mijn huis is wel in trek, mag ik stellen, ik wil bescheiden blijven en zeer zeker niet te vroeg juichen en daarom vind ik het zo'n zenuwatack....
Ik ben een mietje ik kan hier ni tegen, zacht gehooht eitje ben ik , ik geef het toch toe, ik trek dit NIET aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh
hé lekker dat moest er ff uit, niemand die meeleest waarschijnlijk maar het is eruit.... ik heb het gedeeld met de wereld, ja toch WK is over de hele wereld, toch ????? What ever....Laatst bewerkt door Cinny (2010-10-20 15:02:15)
Tja de Makelaar liet via een automatisch mail weten dat hij de hele week niet bereikbaar zou zijn, 8 dagen word ik in de wacht gezet...... nadat ik al voor de 2e x die mail had verstuurd met mijn brandende vragen. Nou ik had mooi de tijd om de andere Makelaars in het land te checken, ben er ontzettend wijs van geworden..... De Makelaar kon sinds de 9e mij al een mail hebben terug gestuurd, ik wacht tot vanavond en morgen ga ik spijkers met koppen slaan, heb een aantal makelaars op het oog waarmee ik een vrijblijfende afspraak ga maken in mijn vrije week....... ach ik ga me er niet te druk over proberen te maken.......calm downnnnn.........ook liggen bepaalde opmerkingen gevoelig, volgens mij weet de tegenpartij dat drommels goed..... maar geeft niet, ik sta mijn VROUWTJE wel !
Laatst bewerkt door Cinny (2010-11-10 09:50:03)
Al met al de makelaar aangehouden opnieuw duidelijke afspraken gemaakt, wijzigingen in de advertentie aangebracht en weer wat opgestoken. 29 Oktober had ik dus mijn laatste kijkers, afgelopen donderdag 16e om 16 uur, eindelijk weer een kijker en het werd zelfs meervoud !!! Er zit iets potentieels tussen ....dus tja afgezaagd maar waar, weer afwachtuh, alles draait om het wachten..
-wachten op een echte koper
- daarna wachten op de afronding vd Hypotheek
- daarna notaris
- daarna de storting
- daarna de inboedel opsturen
- mn ticket regelen
- Turtle onderbrengen
- in Su alles rond maken
- wachten tot de ex-eigenaar naar Ned vetrekt
- daarna nog 6 mndn nodig ivm aanpassingen huis
- EN DAARNÁ ga ik pas echt adem kunnen halen
''the road is still long, like my road should be ''
Laatst bewerkt door Cinny (2010-12-18 17:41:20)
Aanstaande vrijdag weer kijkers de 7e die langs komen, opzich is er dus wel belangstelling.... maar nogsteeds géén koper....  het schijnt dat in mijn buurt de gemiddelde verkooptijd voor een soortgelijk huis als wat ik heb, onveer 6 maanden staat.. dus daar reken ik dan maar op... eind maart begin april....zucht....wie weet....ik hoop natuurlijk nog steeds in feb weg te kunnen... maar dan moet ik voor oud en nieuw een koper hebben..... again wait and wait.... als er nog mensen willen duimen voor mij, héél gráág ! Laatst bewerkt door Cinny (2010-12-22 19:30:58)

Dit jaar moet het gebeuren....
ben benieuwd wat mijn lucky maand zal worden....
Laatst bewerkt door Cinny (2011-01-02 00:21:42)
Gisteren weer met de prijs gedaald....inmiddels bijelkaar al 10.000 euro moeten dalen en dan zal er nog meer afgaan, ja ik vind het schandalig dat je deze tijd met verlies moet verkopen, SCHANDALIG. Wel sta ik op de site van mijn makelaar in the picture...dit waren de laatste troeven achter de hand....... het zelfde idee huis verderop in mijn straat staat nog steeds op 4000 meer terwijl je er voor 30.000 nog moet opknappen, mensen die mijn huis kopen hebben een huis voor een vukkin PRIKKIE ik begin me er ni zo lekker bij te voelen... maar ja de grens is bereikt, logisch dat ik me ni lekker begin te voelen.....
Laatst bewerkt door Cinny (2011-01-20 10:17:30)
Nou mijn 1e huis die ik verkoop in m'n leven, de 1e makelaar ga ik gedag zeggen, nu 4 maanden bijna in de koop, zonder goed resultaat. Dus ik begin weer van vooraf aan en dan maar hopen dat er spoedig een koper zal zijn....ik ben zo frede dat ik nog een winter in Ned moet blijven.
Laatst bewerkt door Cinny (2011-02-02 14:22:46)
Ik weet niet of er mensen mee lezen in deze undercoverposting..... maarre er gebeurt iets spannends, 11-2 waren er 2 kijkers geweest, waarvan een vrouw, zij zou weer met haat man komen kijken en deed dat al op zondag de 13-2, vandaag 15-2 kwamen ze met z'n tweeën....en ze zijn enthousiast.... ja ik durf het niet te worden ook al vind ik het wel heel interesting aan het worden en spannend. Want ik stel me dan voor..... (dinges zou het een waanvoorstelling noemen) maar stel je eens voor dat ze deze week een bod uitbrenegn (zo zeg je dat tóch ?) Dan kan het zomaar eind maart rond zijn......... sang sjómáááár..... mi gadóóóóó ....ai jai jai jaaaai....woi....oei... ja...ik bedoel maar....stel je eens vor  Ja túúrlijk word ik vrolijk bij die gedachte.... ze zijn wel erg geïnteresseerd... maar okay het zijn  2 verdieners....dan kunnen ze 2 ton krijgen....... samen....das ni genoeg.... misschien hebben ze een saarcentje achter de hand ....dan zou het zómáár kunnen gebeuren zeg....... de makelaar weet dat ik morgen wil overstappen naar een ander....en nu ineens komt dit.....dus tja of ik dit vertrouwen moet........ Zodra hij zegt dat ze een bod hebben gedaan kom ik eerst met een vragenlijst voordat ik 6 weken vast zit voorniets en nimmendal..... ja mij aan het lijntje houden ik ken dat..... maar ja wat is wijsheid, want de andere kost mij  rweeduizend méér.... snapje..... daarvan kan je een hoop andere dingen voor doen zeg. Ja sorry ik ben zuinig hoor, en bij zo'n bedrag hoef je dat geen eens zuinig te noemen...tóch ? Ech wel ! Any how ik vind het wel spannend....
Ook afgelopen zondag zaten ze onwijs te kijken bij mn buren hun dakopbouw....ze zullen zeker een spaarcentje achter de hand hebben....  ja ik moet niet zo denken... maar automatisch ga ik dat toch doen en alle kansen checken... ik heb het gevoel dat dit wel eens een potentiële kopers kunnen zijn......De 1e datum voor een overdracht zou dan 1-4 kunnen worden..... grappige datum hoor....dúh....  of mag je bv ook de overdracht op de 28e plaats laten vinden ?  Dat zou apart zijn daar ik dan prcs 1 jaar geleden het huis voor het eerst zag en betrad. Stel je eens voor..... ja ikke dan...Laatst bewerkt door Cinny (2011-02-15 20:54:15)
--------------------------------------------------------
Het wachten is ronduit vet vermoeiend...frustrerend...iriitant
Laatst bewerkt door Cinny (2011-03-25 14:47:56)

--------------------------------------------------------
In het nieuws vandaag 7 april 2011 :
Sinds de crisis was dit het slechtste kwartaal in de verkoop van huizen volgens het NVM rapport...... ja ik merk het ja.... m'n huis is al een half jaar TE KOOP.... de koop schijnt met 14% afgenomen te zijn t.o.v. 2010.. nou mooi verhaal weer, gelukkig gaan we in Ned de zomer in
Laatst bewerkt door Cinny (2011-04-07 11:17:48)

12-6-2011  MIJN HUIS IS VERKOCHT nog wat formaliteiten
maar 11-8-11 wordt werkelijk officieel mijn EMIGREER DATUM
er zijn er niet veel blij voor mij op Waterkant..... en ach jammer dan.
Ja leuk is anders maar ach als er geen felicitatietje meer van af kan met ZOIETS ....... nou ja dan maar niet.......
20-6-2011 uche uche, tja 11-8-11 gaat ni meer door hóór  whaaahaaa nou ja any hou over 10 dagen kan ik boeken dan weet ik mijn vertrekdatum die hopelijk wel in aug valt. Maar hoe het ernaar uitziet zal het allemaal wel doorgaan.
Laatst bewerkt door Cinny (2012-05-05 20:10:58)