Re: Record aantal remigraten

Het is inderdaad mijn ervaring, Sally, dat witte mensen, die in Suriname willen gaan wonen/werken, met meer respect worden behandeld dan bijvoorbeeld 'ex-pats'.

In de loop der jaren dat ik daar verbleef is het mij wel opgevallen dat sommige (tijdelijke) remigranten zich nogal arrogant en betweterig gedroegen t.o.v. hen die, om wat voor reden dan ook, in de jaren '70 niet naar bakrakondre waren 'uitgeweken'.

Het opvallends vond ik overigens dat de ex-pats moeilijk of geen aansluiting meer vonden bij het 'gewone' volk. 

Wellicht omdat ze nog steeds de Nederlandse nationaliteit hebben, en derhalve, in de ogen van de 'achtergebleven' Surinamers van twee walletjes willen blijven eten??

nou terecht of niet!!!!

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Nee!

Een blanke nederlander in het buitenland doet zich zo naief mogelijk voor, en erg geinterresseerd voor wat zich plaatselijk voordoet. Je zou bijna zeggen dat hij/zij niet tot 10 kan tellen, en dat komt zo charmant over dat iedereen die gasten wil helpen. Althans dat is mijn observatie. En ik vind dat je een gast al is het in je land of in je huis goed en met respect moet behandelen.

Ja ja, en jij, als niet-witte Nederlander weet daar natuurlijk alles van hè.  Wanneer remigreer jij eigenlijk naar Suriname?

By the way, jouw observatie raakt kant nog wal - maar wat kun je anders verwachten van zo'n gast als cyber-imam alaraba!

Waarom moet ik naar Sur. remigreren, volgens mij lees jij niet goed of je trekt verkeerde conclusies. En als jij met meer respect behandeld wil worden (posting nr.33) moet je dat ook geven en soms afdwingen.
Een cursus behoort tot de mogelijkheden.

j.bakra wrote:

Nee!

ooh dus jij bent er zo eentje die van twee walletjes wilt eten....

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

Het wemelt van zulke Sur. profiteurs en parasieten!!!!!!!!

Ik begrijp dat 'begrijpend lezen' voor sommige posters moeilijk is.  Neem nou bijvoorbeeld die gast alaraba. 

Ik vraag hem wanneer hij naar Suriname remigreert - want daar gaat deze topic uiteindelijk over - en hij antwoord met de domme weder-vraag "waarom moet ik naar Suriname remigreren...".

---

MM, ik ben een van de weinige op deze site, die een echte autochtone witte Hollandse jongen op leeftijd is - die enige jaren van zijn leven in Suriname heeft gewoond, gewerkt én belasting heeft betaald.  En nu leef ik weer in Nederland.

Je opmerking "ooh dus jij bent er zo eentje die van twee walletjes wilt eten..." raakt derhalve kant nog wal.

ik heb nog nergens op deze site gelezen hoeveel het aantal remigranten
bedroeg in 2006 . ergens stond dacht ik 160 stuks in aug.2006.

en wordt er wel bijgehouden hoevele terugkomen. in mijn relatie-kring
weet ik dat er op een na ,allemaal zijn terug gekeerd en dan heb ik
het niet over 65+ allen ,maar zakenlui en goed gesitueerde mensen en
die financieel goed bij kas zitten.

gelukkig hadden ze mijn advies opgevolgd om hun schepen hier niet
te verbranden. de meeste zeiden dat Sur.voor vakantie leuk is maar
om langdurig te verblijven niet. anderen hadden negatieve dingen mee-
gemaakt en anderen voelden zich toch enigszins beperkt in hun vrijheid
en veiligheid.

let wel ik wil niemand negatief beinvloeden hoor.iedereen is volwassen
om zijn eigen keuze te maken.

zie http://www.kennisaanval.nl/index.html voor info over dit onderwerp.

j.bakra wrote:

Ik begrijp dat 'begrijpend lezen' voor sommige posters moeilijk is.  Neem nou bijvoorbeeld die gast alaraba. 

Ik vraag hem wanneer hij naar Suriname remigreert - want daar gaat deze topic uiteindelijk over - en hij antwoord met de domme weder-vraag "waarom moet ik naar Suriname remigreren...".

---

MM, ik ben een van de weinige op deze site, die een echte autochtone witte Hollandse jongen op leeftijd is - die enige jaren van zijn leven in Suriname heeft gewoond, gewerkt én belasting heeft betaald.  En nu leef ik weer in Nederland.

Je opmerking "ooh dus jij bent er zo eentje die van twee walletjes wilt eten..." raakt derhalve kant nog wal.

maar jij schreef het zelf bakra.....

38 (edited by MigthyMike 2007-01-20 21:02:39)

BONOO wrote:

ik heb nog nergens op deze site gelezen hoeveel het aantal remigranten
bedroeg in 2006 . ergens stond dacht ik 160 stuks in aug.2006.

en wordt er wel bijgehouden hoevele terugkomen. in mijn relatie-kring
weet ik dat er op een na ,allemaal zijn terug gekeerd en dan heb ik
het niet over 65+ allen ,maar zakenlui en goed gesitueerde mensen en
die financieel goed bij kas zitten.

gelukkig hadden ze mijn advies opgevolgd om hun schepen hier niet
te verbranden. de meeste zeiden dat Sur.voor vakantie leuk is maar
om langdurig te verblijven niet. anderen hadden negatieve dingen mee-
gemaakt en anderen voelden zich toch enigszins beperkt in hun vrijheid
en veiligheid.

let wel ik wil niemand negatief beinvloeden hoor.iedereen is volwassen
om zijn eigen keuze te maken.

oke,
maar bonoo, kan het ook dat deze mensen nog in de vakantie waan leefden.........
of dat ze te hoge verwachtingen hadden.........of dachten dat ze nog in nederland waren......
waarom lukt het anderen wel en hun niet???
weleens daarover afgevraagd
waarom lukt het nederlanders ook in het buitenland iets op te richten en het lukt............anderen lukt het ook niet.
neem ibiza, via via ken ik een man die in ibiza twee tenten heeft
en ja je raadt het jongeren!!!!
ik heb het al eerder aangegeven dat jongeren meer geld bezitten dan de ouderen..........en daar moet je juist op in spelen...
niet op de ouderen....

en bonoo, jou paspoort niet opgeven geeft al aan dat je toch ooit van plan ben terug naar ned. te gaan.
zonder dat je weet speelt dat ook parten in je onderneming en is je motivatie minder dan als je je paspoort inlevert
waarom???
met een surinaams paspoort ga je je dubbel inzetten om het te laten slagen omdat dat je eten is en je niet kan terug keren naar nederland.
maar met je nederlands paspoort in je zak.........zul je echt niet je best doen....
denk daar eens goed over na.............!!!!!

Alaraba hoe ver ben je met je remigratie plannen?
Nog steeds worst willen maken en verkopen in Paramaribo?

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

40 (edited by Honda 2007-03-05 19:17:10)

Bill Gates zei onlangs: "Als General Motors net zo boven op de techniek had gezeten als de
computerindustrie, zouden we nu allemaal in auto's rijden die $25 kosten
en 250 km rijden op een liter brandstof." Hierop antwoordde
GM (General Motors) met het volgende persbericht:

"Als GM op dezelfde manier met de technologie omging als Microsoft, dan:

1. zou uw auto minstens twee keer per dag zonder aanwijsbare reden ophouden te rijden. U zou dit gewoon accepteren, de auto herstarten en verder rijden.

2. zou u elke keer als de verkeerstekens vernieuwd worden, een nieuwe auto moeten kopen.

3. zouden alle meters vervangen kunnen worden door een display, met daarop twee woorden:
ALGEMENE FOUT

4. zou Apple een auto maken die op zonne-energie liep, vijf keer zo snel was en drie keer
zo eenvoudig te bedienen, maar slechts op 5% van de wegen worden toegelaten.

5. zou de airbag eerst vragen: "weet u het zeker?" vóór ie afging.

6. zou u bij een GM-auto ook alle wegenkaarten van een bepaald merk moeten kopen, of u dat nu
wel of niet wilde of nodig had. Als u zonder deze kaarten zou willen rijden leverde de auto
maar 25% van de normale prestaties.

7. zou maar een persoon tegelijk in de auto kunnen rijden, tenzij hij Car95 of CarNT heeft.
En dan moeten de zitplaatsen nog wel apart worden aangeschaft.

8. zou je bij elke GM-auto opnieuw moeten leren autorijden, omdat niets op dezelfde manier functioneert.

en de topper:

9. zou je op de 'Start'-knop moeten drukken om de motor af te zetten.

http://forum.gamer.nl/archive/index.php/t-4086.html

Honda wrote:

Bill Gates zei onlangs: "Als General Motors net zo boven op de techniek had gezeten als de
computerindustrie, zouden we nu allemaal in auto's rijden die $25 kosten
en 250 km rijden op een liter brandstof." Hierop antwoordde
GM (General Motors) met het volgende persbericht:

"Als GM op dezelfde manier met de technologie omging als Microsoft, dan:

1. zou uw auto minstens twee keer per dag zonder aanwijsbare reden ophouden te rijden. U zou dit gewoon accepteren, de auto herstarten en verder rijden.

2. zou u elke keer als de verkeerstekens vernieuwd worden, een nieuwe auto moeten kopen.

3. zouden alle meters vervangen kunnen worden door een display, met daarop twee woorden:
ALGEMENE FOUT

4. zou Apple een auto maken die op zonne-energie liep, vijf keer zo snel was en drie keer
zo eenvoudig te bedienen, maar slechts op 5% van de wegen worden toegelaten.

5. zou de airbag eerst vragen: "weet u het zeker?" vóór ie afging.

6. zou u bij een GM-auto ook alle wegenkaarten van een bepaald merk moeten kopen, of u dat nu
wel of niet wilde of nodig had. Als u zonder deze kaarten zou willen rijden leverde de auto
maar 25% van de normale prestaties.

7. zou maar een persoon tegelijk in de auto kunnen rijden, tenzij hij Car95 of CarNT heeft.
En dan moeten de zitplaatsen nog wel apart worden aangeschaft.

8. zou je bij elke GM-auto opnieuw moeten leren autorijden, omdat niets op dezelfde manier functioneert.

en de topper:

9. zou je op de 'Start'-knop moeten drukken om de motor af te zetten.

http://forum.gamer.nl/archive/index.php/t-4086.html

Haa, haa, haa, haaa, haaa.
Hé ik lijk mighty wel.

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

Record aantal migranten, me reet,............

Record aantal re-remigranten moet deze topic heten.

Omdat men blind is om de registratie te plegen van de re-immigranten, de zogenoemde spijtoptanten. Die moeten dan al het geld dat zij opgemaakt van de Ministerie van Sozavo , afd. remigrastie, terugbetalen.

Degenen  die op eigen houtje zijn gegaan, hoeven niks te vreze. Wel zitten zij met een levensgrote blamage van spijt en nijd. Mislukkingen over en weer. En volop gedachten van "waar is het mis gegaan", of van "waar begon het mis te gaan".

Nog mooier zijn de gedachten die gaan over "hoe heb ik het niet kunnen voorzien, hoe kon ik het niet bolwerken".
Waarom heb ik geen succes kunnen boeken??? Jongens en meiden, laat die gedachten maar, Suri heeft veel te warm weer, en als het regenseizoen begint, die patja-patja strate , mensen , je wil niet uit huis. Maar dan komt moesje eff langs om 1 beetje rijst vragen.

Je blijft geven omdat je bij zitjes met buren allerlei lekkere verhalen hebt verteld hoeveel je verdiende in Ned, en hoe je heb geleefd in Ned.
Dat maakt dat die mensen die naar je luisterden, stil en stiekum zo jaloers op je werden, vooral bedachten zij manieren en smoesjes om jou te vragen hen te helpen. Te helpen met 1 streng kouseband , of 2 tomaten , heb je misschien een blik sardentjes voor me omdat de vader van de kinderen moet overwerken en laat thuiskomt.

Allerlei smoesjes en uitvluchten verzinnen de suri´s om iets van jou te krijgen , gratis , een beetje spijsolie om toch maar die paar visjes te bakken voor de kids omdat opa en oma de bus hebben gemist en oma zou geld brengen.

Pinarie alom , daarom is jou reis mislukt en kon je het niet uithouden. Suri´s vinden het heerlijk om poti-´sma te spelen, ma vond jij het ook niet heerlijk om die gespeelde-poti´sma ´s te helpen met 1 beetje rijst , of met 2 tomaatjes, of ohja met 1 blijkje sardientje, ´s-avonds in bed denkend aan die "arme buurvrouw" met haar kids , en dat jij haar hebt kunnen helpen.

Mu zit je terug thuis en moet je gaan zwoegen in sneeuw en storm, hard razende windstoten, vooral ´s-ochtends vroeg , moet je wachten in abri´s op tram of bus, onderwijl onderga je de striemnede kou in je nek.

Denk er niet meer over na, geld uitgegeven, zand eroverheen, je verdient het toch wel weer , al moet je daarvoor door "wind en weer" om het voor de baas te verdienen die jou kan betale....

Met vriendelijke groeten,.................

........... S A B I  D I R I E ...

43 (edited by Honda 2007-03-06 17:19:52)

Record aantal in verhouding met voorgaande jaren.
Record is in deze relatief.[img]http://www.blackchat.co.uk/theblackforum/images/emoticons/blkrassmoke.gif[/img]

Vandaag in de Volkskrant een interessant artikel over twee remigranten die in Suriname een peuter- en basischool hebben opgericht.  Twee rasechte doorzetters.

Mochten jullie dit bericht lezen. Gefeliciteerd met jullie succes!!

http://www.kangoeroeschool.com/index.ph … p;Itemid=3

Erik
www.kennisaanval.nl/remigratie.html

Ik wilde even reageren op het record aantal remigranten, 170 van de 300.000 surneds is geen record maar gewoon 'n schijntje 't stelt niets voor en we moeten ons danig schamen om zo'n getal 'n record te noemen,als er honderden of duizenden surneds per jaar remigreren dan kan je pas spreken van 'n record dacht ik zo.
't is blijkbaar erg moeilijk om te remigreren want als er maar 170 surneds in 2006 geremigreerd zijn  dan kom je dus niet makkelijk in die remigratieregeling die er voor ons bestaat en die surneds die na 'n jaar weer terug zijn, zijn gewoon voor 'n jaar op vacantie geweest en hebben gewoon misbruik gemaakt van de remigratiewet om 'n jaar op vacantie te kunnen gaan wat ze anders niet hadden gekund.
Ik vraag me af waarom er weer misbruik van gemaakt moet worden door onze kondreman's.

Ik ben zelf 'n maand geleden voor vier weken na 40jr voor 't eerst naar suriname geweest.
ik vind 't 'n geweldig land en wil me daar graag gaan vestigen maar om gebruik te maken van die regeling moet ik helaas nog 2jr wachten voor ik in aanmerking kom voor die regeling, anders had ik 't gisteren al aangevraagt.
Maar als ik jullie zo hoor is men erg negatief over remigratie naar Su is dat omdat jullie zelf bang zijn om terug te keren of zijn jullie gewoon nep surinamers?

Ik ben zelf bang. O wat is alles zo makkelijk en goed geregeld in ned.
Waarom moeilijk doen. Maar ik hoop dat alles naar wens verloopt en dat je vertrekt. En niet meer terugkomen zoals de meeste. En ook niet een 1/2 jaar daar en een 1/2 jaar hier. Gewoon kiezen en daar blijven.
Want ik ga gewoon vanuit dat je een sur. bent met stalen ballen.

Alaraba , ik heb vleselijke ballen. Wie gaat nou naar Surinen remigreren waar de overheid je kaal plukt.

Je familie je arm bedelt en "vrienden" je kaalvreten. Surinen heeft gewoon 1 neppe economie. Nix aan. Moet je steeds weer lenen of 2 baantjes hebben.
Kan ook zijn dat op gegeven moment je ega gaat vreemd lopen.

Allemaal achterklap en gekonkel. De hang van Surinezen om te remigreren naar Ned. , waar het hen zo mooi lijkt. Na bijkans 35 jaar van mij hier, wil ik misschien naar Thailand of Malaysia , waar het nog goedkoop is en geluk is te vinden op "straat" . Omdat de mensen daar "eerlijker en oprechter van harte" zijn. Die neppe Surinezen hebben geeneens door dat ze jaar in jaar uit beduveld worden door hun eigen regering.

Zijn gewoon oppervlakkige mensen , de Surinezen , lopen iedereen en alleman op te lichten , te bestelen , lenen geld van je om nooit terug te betalen.
Het is jammer om alle negatieve kanten van de Surinezen hier op te noemen , zijn te taltijk om hier te beschrijven.
De 5 en
Vriendelijke Groeten,.............

........... S A B I  D I R I E ...

moksi meti wrote:

is dat omdat jullie zelf bang zijn om terug te keren of zijn jullie gewoon nep surinamers?

Nep surinamers.
Niet bij eigen keus of eigen beslissing, maar aldus bepaald door de grote wijzen in Suriname. Als nep surinamers moeten wij visa en verblijfsvergunningen aanvragen en er dik voor betalen, mogen wij geen onroerend goed kopen en mogen wij onze mond niet open doen. Als nep surinamer zijn we alleen welkom als we onze portemonnee open trekken.
Als nep surinamer speel ik niet meer mee.

Receptuur voor geluk:
Verwacht niets,  dan heb je altijd genoeg.

Henky: Na bijkans 35 jaar van mij hier, wil ik misschien naar Thailand of Malaysia , waar het nog goedkoop is en geluk is te vinden op "straat" . Omdat de mensen daar "eerlijker en oprechter van harte" zijn.

Henky in elk geval veel succes in thailand. In malaysia worden mensen met een hind. uiterlijk ontzettend gediscrimineerd. Blijf gewoon hier in het paradijs. het gras is .....

Een heuse staatsgreep, een militair bewind, bomaanslagen, verkiezingsfraude, een verboden politieke partij met veertien miljoen leden, een gezuiverde politieke partij en een politie- en militaire macht op straat om de rust bij massale demonstraties te bewaren. Het Thailand van de laatste acht maanden in een notendop.

Beste moksi meti,

Het getal 170 was een recordmaand, niet het totale jaarcijfer. Dus als extra service, de totale remigratie vanaf 1999. En zoals het er nu naar uitziet worden het er in 2007 nog meer.

1999   874   
2000   793 
2001   783 
2002   945 
2003   932   
2004  1044
2005  1295
2006  1366

Erik
www.kennisaanval.nl/remigratie.html