4,601

Re: Wat eten we vandaag..?

Smatje09 wrote:
stena wrote:
Smatje09 wrote:

Tajine koken: mooie kooktechniek.

Is 't een uitnodiging!  big_smile

Alhoewel ik niet zo een eetster ben, kan ik goed koken, big_smile  big_smile

Dat zegt ze   http://oi38.tinypic.com/ajt0z4.jpg

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

4,602

Vandaag zondag lekker makkelijk,Witte bonen smile ja ja met rijst ja...

4,603

*Cinny* wrote:

Vandaag zondag lekker makkelijk,Witte bonen smile ja ja met rijst ja...

RACIST  tongue

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

4,604

https://youtu.be/ejBCMUy_ttY

4,605

Omdat het Pasen is, gestoofde rat in Huize Kneus, lijkt toch een beetje op de Paashaas.

"I pray that the Lord may undeceive my ignorant brethren, and permit them to throw away pretensions, and seek after the substance of learning." by African-American abolitionist David Walker, in his "Appeal to Colored Citizens of the World" in 1830.

4,606

Smatje09 wrote:
stena wrote:
Smatje09 wrote:

Tajine koken: mooie kooktechniek.

Is 't een uitnodiging!  big_smile

Alhoewel ik niet zo een eetster ben, kan ik goed koken, big_smile  big_smile

Niks teveel gezegd! wink

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

4,607

Bally wrote:

Omdat het Pasen is, gestoofde rat in Huize Kneus, lijkt toch een beetje op de Paashaas.

Je kunt Bally uit het ratten hol halen maar het is onmogelijk het ratten gedrag uit Bally te halen.

Rot toch op zielig racistische mannetje.

DEEDEEDBEE NÉÉ

4,608

Business as usual,.............................roosted rat!

Neus wrote:
Bally wrote:

Je kunt Bally uit het ratten hol halen maar het is onmogelijk het ratten gedrag uit Bally te halen.

Rot toch op zielig racistische mannetje.

4,609

Zelf gemaakte verse rotie met zelfgemaakte kerrie (= masala), kouseband, veldsla, kip, en heerlijke zelfgemaakte Javaanse sambal; (dit gerecht was overigens zonder aardappeltjes).

4,610

Ik ga wittebonen klaarmaken gemixt met kikkererwten , zo men o men ikvind het heerlijk,en voedzaam en vullend wow.... iedereen zegt altijd dat ze van BB en WB gassen krijgen, als je suiker erbij doet hef je dat op. Any how ik moet eerst afwassen nog zeg, dan kan ik pas koken...

4,611

https://youtu.be/xtsizFiH3YU

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

4,612

De paarse schreeuw lelijks gaan WKN weer vervuilen met hun geschreeuw. Deze onzin hoort hier niet.

DEEDEEDBEE NÉÉ

4,613

Neus wrote:

De paarse schreeuw lelijks gaan WKN weer vervuilen met hun geschreeuw. Deze onzin hoort hier niet.

Jij dombo, kNeus, heb je het onderschrift (in oranje) gelezen van de voorgaande posting?
Daarnaar verwijst het filmpje dat Stena heeft gepost.

4,614

Smatje09 wrote:
Neus wrote:

Jij dombo, kNeus, heb je het onderschrift (in oranje) gelezen van de voorgaande posting?
Daarnaar verwijst het filmpje dat Stena heeft gepost.

Multiple Choice.

-a- Kleuren blind
-b- Dom
-c- Beide

Het juiste antwoord is c, maar dat verbaasde niemand.

DEEDEEDBEE NÉÉ

Seem met warang fisie! in masala hoor,

gele Masoesarijst met zalm uit de oven, pitjel, en gebakken banaan met pindasambal. man ik zit compleet vol. Vol is vol, en genoeg is genoeg potverdorie.!  LOL

<VENI, VIDI, VICI>

4,616

Ik heb vorige week geroosterde Peking eend bij de Surinaamse Chinees besteld maar het smaakte niet bijzonder. Het was ook eerder gestoofd dan geroosterd. Als je moksie metie besteld dan is het varkensvlees meestal mooi geroosterd. Hier was dat niet het geval met de eend. Jammer want ik ik had hoge verwachtingen over losie doksie.. Ik denk dus niet dat ik nog eens een keer geroosterde eendevlees ga bestellen.

4,617

Weet iemand of je sopropo ook ingeblikt kan kopen?
Ik had laatst bij de Surinaamse Chinees sopropo met witte rijst. Het was lekker. Alleen was de sopropo in rechthoeken gesneden terwijl ik vanuit de familie gewend ben dat het in halve maandjes wordt gesneden. Vandaar mijn vermoeden of het ingeblikt was. Hebben jullie enig idee?

4,618

Wederom bij diezelfde Surinaamse Chinees kon je amsoi bestellen. Mijn, inmiddels overleden oma, kon dat heel lekker klaarmaken. Maar bij deze Chinees stond ervoor: zoetzure amsoi
en nou twijfel ik om dat te bestellen want ik kan me  helemaal niet herinneren dat de amsoi van mijn oma zoetzuur was. Het was alleen maar lekker zout.
Heeft iemand ooit zoetzure amsoi gegeten? En hoe smaakte dat?

hertogin wrote:

Ik had laatst bij de Surinaamse Chinees sopropo met witte rijst. Het was lekker. Alleen was de sopropo in rechthoeken gesneden terwijl ik vanuit de familie gewend ben dat het in halve maandjes wordt gesneden. Vandaar mijn vermoeden of het ingeblikt was. Hebben jullie enig idee?

Ja ik heb ze wel eens ingeblikt gezien en gekocht. Het heet dan bitter melon. VIND HET niet echt smakelijk dan liever de verse 1groto sopropo kost ca. €2 nou dat is meer dan voldoende. Ingeblikte heeft een grauwe kleur.

<VENI, VIDI, VICI>

4,620

Maharani_JJ wrote:
hertogin wrote:

Ja ik heb ze wel eens ingeblikt gezien en gekocht. Het heet dan bitter melon. VIND HET niet echt smakelijk dan liever de verse 1groto sopropo kost ca. €2 nou dat is meer dan voldoende. Ingeblikte heeft een grauwe kleur.

Maharani, ik dacht aan ingeblikte sopropo als alternatief voor verse omdat ik een tijd geleden verse sopropo had gekocht bij de chinees en het smaakte nergens naar. Ik dacht toen nog dat het misschien te groen geplukt was???

hertogin wrote:
Maharani_JJ wrote:
hertogin wrote:

Maharani, ik dacht aan ingeblikte sopropo als alternatief voor verse omdat ik een tijd geleden verse sopropo had gekocht bij de chinees en het smaakte nergens naar. Ik dacht toen nog dat het misschien te groen geplukt was???

noh ,ingeblikte ,is nep, en je weet ik eet geen blik. noh?

wat is er toch met deze wijven?2015 ,en toch kunnen  deze dozen niet vers koken.

4,623

Ik wist niet dat je tegenwoordig het zuurkool moet wassen voordat je het in de pan doet.
Een vijftal jaren geleden deed ik ongewassen zuurkool in de pan en het smaakte alsof men een portie citroenzuur erbij had gedaan. Zodoende had ik mezelf een zuurkoolverbod opgelegd.
Maar nu hoorde ik van een tante dat je het moet wassen vóór gebruik.
Zo gezegd zo gedaan. Vandaag at ik een lekkere zuurkool met spekjes en met witte rijst. Heerlijk.

4,624

Het was vandaag een grietbana voortgekomen uit een fundraising activiteit, die ik ondersteunde door een bon te kopen om kinderen in het buitenland te laten zwemmen. Ik heb er een stevige diaree aan overgehouden. Die grietbana was niets meer dan ...............
Mij gebeurt het niet meer.

4,625

Ik at vandaag bij een eetgroep nadat ik een tip had gehad dat men Surinaamse moksie alesie zou klaarmaken.
Uiteindelijk viel de moksie alesie tegen, de rijst was te papperig en ze hadden  het gecombineerd met sieuwkip zo raar. Maar het voorafje de pindasoep was heerlijk. Ook het toetje, citroenijs smaakte heerlijk fris.