Re: Wat eten we vandaag..?

hertogin wrote:

Ik had een blik abrikozen die ik sinds 4  dagen wou opeten. Echter ik heb geen blikopener meer. Vandaag kocht ik eindelijk een blikopener bij de Blokker. Thuisgekomen lukte het me niet om het blikje abrikozen open te maken. Ik liep de galerij van de flat op en belde aan bij een buurvrouw die toevallig Indisch oogt. Ze keek uit het raam en ik gebaarde met de blikopener en het blikje fruit. Maar ze schudde van nee. Ik moest oprotten. Vuile verrotte Indo dacht ik en smeet blikopener en blikje fruit van drie hoog naar beneden. Verrotte Indo.

Dus nu loopt Neus met verband om zijn hoofd omdat dat blik met opener naar beneden gooide?? big_smile.
En maar klagen over hoofdpijn... lol

MAAR WAT EEN RARE ACTIE VAN JOU ZEG! Wie gooit een blik naar beneden?

En hoezo kon je dat blikje niet openen, koop voortaan maar 1 met een lipje dat je kunt opentrekken

<VENI, VIDI, VICI>

hertogin wrote:

Nationaliteit is wel degelijk belangrijk. Ik heb niet voor niks ogen en draag ik daarbij een bril. Als het een autochtone Nederlander was geweest dan had ik niks gezegd want dit is en blijft het land van de blanker blauwogige Ariër en wij zijn en blijven hier slechts gasten die vreemden zijn en blijven in hun land. Zo zie ik het.

Wat gast? Ik werk fulltime en meer soms en draag belasting af voor hen dus niks gast. Wie verrot doet mag altijd benoemd worden, niet de ene groep wel en andere niet.

<VENI, VIDI, VICI>

4,578

Maharani_JJ wrote:
hertogin wrote:

Ik had een blik abrikozen die ik sinds 4  dagen wou opeten. Echter ik heb geen blikopener meer. Vandaag kocht ik eindelijk een blikopener bij de Blokker. Thuisgekomen lukte het me niet om het blikje abrikozen open te maken. Ik liep de galerij van de flat op en belde aan bij een buurvrouw die toevallig Indisch oogt. Ze keek uit het raam en ik gebaarde met de blikopener en het blikje fruit. Maar ze schudde van nee. Ik moest oprotten. Vuile verrotte Indo dacht ik en smeet blikopener en blikje fruit van drie hoog naar beneden. Verrotte Indo.

Dus nu loopt Neus met verband om zijn hoofd omdat dat blik met opener naar beneden gooide?? big_smile.
En maar klagen over hoofdpijn... lol

MAAR WAT EEN RARE ACTIE VAN JOU ZEG! Wie gooit een blik naar beneden?

En hoezo kon je dat blikje niet openen, koop voortaan maar 1 met een lipje dat je kunt opentrekken

SADIST

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

4,579

Neus wrote:

Of je buurvrouw wel/niet Indo is is voor het verhaal onbelangrijk.
En het blik en de opener van 3 hoog naar beneden gooien is volgens mij alleen geoorloofd als P.  of één van zijn voorbeelden er net onder loopt.

=
Elke zichzelf respecterende strafrechter zou deze eppo door zijn/haar ontoerekiningsvatbare status ontslaan van rechtsvervolging.

Vandaag, seem en aroei, pompoen met hoe noem je dat rijst, oh ja, zilvervliesrijst..

vega today.. zomaar... maar was best lekker zo.

<VENI, VIDI, VICI>

4,581

Heb je die seem en aroei samen met massala klaargemaakt?
Alleen seem vind ik niet te pruimen.

Heel toevallig heb ik gisteren paratha roti met kohora en spitskool gegeten.
Heb met smaak gegeten, de verleiding voor nog een roti heb ik maar weerstaan.

Omdat ik weer eens alleen thuis ben gelaten door de rest, heb ik nog steeds niet gegeten.
Weet nog steeds wat ik ga eten. Brood met pindakaas dan met een grote mok hete thee.

Onze daden, goed of slecht, volgen ons als schaduwen.

To-Shio-Hing

4,582

Rijst met spekjes en sambal en augurken.

Jiyani wrote:

Omdat ik weer eens alleen thuis ben gelaten door de rest, heb ik nog steeds niet gegeten.
Weet nog steeds wat ik ga eten. Brood met pindakaas dan met een grote mok hete thee.

Ik had kant en klare seem en aroei (idd in massala) droog.. van mam mee..

Ik vind seem alleen lekker droog gemaakt in masala erg lekker juist .. hahahahaha. dan proe je echt de seem.. heerlijk..

goede kohora.. is laatste ff zoeken, laatst had ik een stuk kalebas gekocht, zag er zo vers uit, zoooooo oranje.. en ik dacht jammie dat wordt genieten.. het smaakte naar geen moer. waterig, smaakloos.. pffffff. ik dacht weg ermee.. helemaal boos.. natuurlijk. Soms verheug je je erg op iets en dan blijkt het troep.. dus dat NOOOOOOIT MEER. .. hihi.. maa had een hele ieniemienie kleine ronde kohora, die is altijd goed van smaak en zoet. man..

Brood en pindakaas? ohhh dat is ook wel eens lekker.. maar dan met een heeeeeeeeel groot glas zero. ijskoud..

oh jee, je bent Remy?? hihi

<VENI, VIDI, VICI>

hertogin wrote:

Rijst met spekjes en sambal en augurken.

Sang Hertogin je bent goed bezig hoor...

Augurken vind ik altijd lekker, eet ik overal bij..

ik ben gek op zuurgoed man.. wil ik echt nog eens een keer zelf maken .maar ik heb nog geen idee hoe of wat..

maar dat valt uiteraard te googelen.

<VENI, VIDI, VICI>

4,585

Maharani_JJ wrote:
Jiyani wrote:

Ik had kant en klare seem en aroei (idd in massala) droog.. van mam mee..

Ik vind seem alleen lekker droog gemaakt in masala erg lekker juist .. hahahahaha. dan proe je echt de seem.. heerlijk..

goede kohora.. is laatste ff zoeken, laatst had ik een stuk kalebas gekocht, zag er zo vers uit, zoooooo oranje.. en ik dacht jammie dat wordt genieten.. het smaakte naar geen moer. waterig, smaakloos.. pffffff. ik dacht weg ermee.. helemaal boos.. natuurlijk. Soms verheug je je erg op iets en dan blijkt het troep.. dus dat NOOOOOOIT MEER. .. hihi.. maa had een hele ieniemienie kleine ronde kohora, die is altijd goed van smaak en zoet. man..

Brood en pindakaas? ohhh dat is ook wel eens lekker.. maar dan met een heeeeeeeeel groot glas zero. ijskoud..

oh jee, je bent Remy?? hihi

Tu hamme hase hai na??? lol

Nog steeds niet gegeten, terwijl mijn maag smeekt om voedsel.
Ga eieren bakken samen met prei/paprika en opeten met turks brood, dat ik heb gekregen van de moeder van een Turkse vriendin. Haar ma bakt ze zelf en dat proef je ook.
Heb blikjes zero ijskoud staan, dat zal er zeker lekker bij smaken.
Toetje: drie bollen ijs!!!!
Let de rest van de week maar op de calorieën.

To-Shio-Hing

Ga snel eten jij .. hahahah.

Ik ga zo ff chips pakken .. is ook slecht weet ik maar soms zoooo lekker, dat is die met zwarte peper en zeezout..

Oh zooooooooo lekker.

<VENI, VIDI, VICI>

4,587

Ga nu off en voor het eten zorgen.
Als ik dat nu niet subiet ga doen dan val ik over een uurtje zeker flauw van de honger.

To-Shio-Hing

Jiyani wrote:

Als ik dat nu niet subiet ga doen dan val ik over een uurtje zeker flauw van de honger.

Vergeet de kakkerlakken en rattenstaarten niet in te doen. Dat is het favoriete gerecht van je toch?

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

4,589

Anjoemara wrote:
Jiyani wrote:

Vergeet de kakkerlakken en rattenstaarten niet in te doen. Dat is het favoriete gerecht van je toch?

Altijd weer even bezorgt, elegant en voorkomend die Anjoe.

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Nou, vandaag geen rattenstaarten voor mij maar kip in de braadzak, gekruid met massala.

Wat aloe erin..

Savooiekool geroerbakt.. met zilvervliesrijst.. duurde wel ff allemaal. een late etentje dus...

<VENI, VIDI, VICI>

Nou, vandaag geen rattenstaarten voor mij maar kip in de braadzak, gekruid met massala.

Wat aloe erin..

Savooiekool geroerbakt.. met zilvervliesrijst.. duurde wel ff allemaal. een late etentje dus...

<VENI, VIDI, VICI>

Neus wrote:
Anjoemara wrote:
Jiyani wrote:

Tuurlijk Neus. Als ik jullie zo ergerlijk dom en racistisch bezig zie ga ik ook uit mijn dak. Vooral als Gotro Jiyani mij getergd heeft. Mag het?
Maar wees blij. Ik plaats dit overal en ben voor lange tijd pleitos.

Anjoemara wrote:

De mens is en blijft een primitief wezen en wordt gereguleerd door primitieve dierlijke instincten waaronder agressie, onverdraagzaamheid, territoriumdrift en haat.
Daarop wordt dan ook goed ingespeeld door machtswellustelingen.
Moslims mogen Hindoes niet, hindoes mogen moslims niet, christenen mogen weer moslims niet en omgekeerd, joden (zionisten) vinden alle andere geloven weer maar niets en zichzelf superieur, Fronters haten NDP'ers, hindoestanen mogen creolen niet en omgekeerd, racistische nationalisten willen alle allochtonen liefst het land uit en bij het minste geringste staan ze gelijk op barricaden en zo kunnen we blijven doorgaan.

In elk geval worden de geruchten dat de Charlie Hebdo massacre niet het werk is van moslims. Wel uitgevoerd door Algerijnen (die al langer dan 147 jaar in de clinch liggen met Frankrijk en waarbij de derde of vierde generatie die nu in Frankrijk woont met overgenomen trauma's uit de Franse koloniale tijd) die zich moslim noemen maar die mogelijk slechts pionnen zijn in het spel.
En de haatdragende dombo's hier alsook in de rest van Europa trappen er weer mooi in. Ik heb mij behoorlijk geërgerd door zoveel domheid en vooral omdat het nog extra onder Surinaamse Nederlanders gaat die toch beter zouden moeten weten. Maar velen zijn teveel gebrainwashed en slaaf geworden of juist het andere uiterste uiterste: redi musu geworden.

De geruchten dat de aanval op Charlie Hebdo een Amerikaans stempel draagt worden met het uur sterker.

“Aanval op Charlie Hebdo uitgevoerd door Amerikaanse inlichtingendiensten”

Tijdens een uitzending van de Russische nieuwszender LifeNews zei een politiek analist dat de aanval op het Franse satirische magazine Charlie Hebdo is uitgevoerd door de Amerikaanse inlichtingendiensten.

De gast, Alexei Martynov, stelde dat het Amerikaanse inlichtingenapparaat de aanslag heeft gepleegd om de wereldwijde inspanningen tegen islamitisch terrorisme te saboteren. De aanval had als doel de Franse president François Hollande onder druk te zetten om de westerse sancties tegen Rusland in stand te houden, aldus Martynov.

De zender kondigde de gast aan op Twitter: “Politiek analist Alexei Martynov: Terroristische aanval in Parijs opgezet door Amerikaanse inlichtingendiensten.” LifeNews is niet in handen van de staat en wordt beter bekeken dan de grote Russische staatsmedia.

zei verder dat de VS zoveel mogelijk Europeanen bang wil maken voor terrorisme, zodat Europese leiders afhankelijk blijven van de Amerikaanse terrorismebestrijding. De VS wil op deze manier zijn hegemonie over Europa verstevigen en zeker stellen dat Europese landen geen bondgenoot worden van Rusland, aldus de analist.

Op de Russische tv werd eerder gezegd dat de VS van plan zou zijn om Siberië te stelen van Rusland en ook werd het land ervan beschuldigd vlucht MH17 van Malaysia Airlines te hebben neergeschoten om de Russische president Poetin in verlegenheid te brengen.

Het hackerscollectief Anonymous heeft intussen gewaarschuwd dat het van plan is ‘Charlie Hebdo te wreken’. Het belooft een ‘frontale en massale reactie’ van zijn kant. “Geschokt als we zijn, is het nu aan ons om te reageren,” klinkt het. “Het is duidelijk dat sommigen niet willen weten van het recht op vrije meningsuiting en het recht om zich op welke manier dan ook uit te drukken. Anonymous zal de vijanden van de vrijheid van meningsuiting steeds bestrijden. Verwacht een frontale en massale reactie van onze kant, want de strijd voor deze vrijheden is de basis van onze organisatie.”

http://boinnk.nl/blog/86083/de-geruchte … r-sterker/

"Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight".

Mustafa Kemal Atatürk

4,593

Anjoemara wrote:
Neus wrote:
Anjoemara wrote:

==========================
Jiyani wrote:

====================================

Tuurlijk Neus. Als ik jullie zo ergerlijk dom en racistisch bezig zie ga ik ook uit mijn dak. Vooral als Gotro Jiyani mij getergd heeft. Mag het?
Maar wees blij. Ik plaats dit overal en ben voor lange tijd pleitos.

Maar Anjoe toch wij konden niet weten dat je het kerstpakket van de voedselbank al helemaal op gemaakt had. Jiyani wilde je echt niet tergen met haar opmerking over eten.

Wel triest dat die afgekeurde schoonmakers zelf geen leuk pakketje krijgen van het ziekenhuis waar ze de po's waste.

DEEDEEDBEE NÉÉ

4,594

hmmm ik ruik het al!!

Aubergine gestoofd met ui,verse tomaat, knoflook, gember, gele pepers, en rassel hanoute kruiden mix. geserveerd met witte Pandan rijst en een Botro Turturu van de houtskoolgrill.
A tranga!

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

4,595

Gisteren: bruine rijst met witlof en runderlappen (met Javaanse sambal), geen toetje want wordt dan teveel.

Vandaag: volkoren spaghetti met kipgehakt en uiteraard veel Javaanse sambal voor een heerlijk pittige afronding.

4,596

Born2Cook d.d. 4 april 2015

Ramon Beuk

http://www.net5.nl/programmas/born2cook … born2cook#

4,597

Tajine koken: mooie kooktechniek.

4,598

Smatje09 wrote:

Communcere is een vaardigheid die niet iedereen bezit.

Zo moet je je o.a.  in de ontvanger van je boodschap verplaatsen. Niet iedereen is bekend met deze Marokkaanse techniek/pot.

DEEDEEDBEE NÉÉ

4,599

Smatje09 wrote:

Is 't een uitnodiging!  big_smile

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

4,600

stena wrote:
Smatje09 wrote: