Re: KLM verwaarloost AMS-PAR route

Dus alsjeblieft; hier heb je dus een rotopmerking terug. Lees eerste alinea hierboven.

What goed around comes around

Money Talks!

Hee poppetje, ben je nu op je lange teentjes getrapt?

Ik heb je niet om ondersteuning gevraagd hoor. Trouwens , als ik me die €1249 niet kon veroorloven was ik echt niet gegaan hoor. Iem sabi.

Je slaat bovendien de plank mis door Surinamers, palmbomen en bakra's aan te halen. Dat slaat allemaal als een tang op een varken. Dus waar begin jij over ?

Maar goed, bruya no de.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Trouwens, ik lig niet wakker van je zgn. rotopmerking hoor. Absoluut niet.
De waarheid is nou éénmaal hard om aan te horen. Ik heb gesteld dat je ticket door de belastingbetaler word en daar ben je pissed off over hmm.

In een andere topic ga je er juist prat op dat je slim bent omdat je niet hoeft te werken.

Tek blo.

No Bruya.

Ik begin trouwens idd te geloven dat je enige affiniteit met iemand anders hier hebt.

Voor het jaar om is zal je ook al tegen de duizend postings achter je naam hebben. Ach ja, ledigheid hé?

No Bruya.

Hey Basis - ik heb ook niet gezegd dat je van mijn opmerkingen wakker moet liggen. Sribi switi voor jou hoor, gudu!
Dat het rotopmerkingen zijn dat vul je zelf in. Het doet je blijkbaar iets... ik wil wel voor je gaan bidden ofzo - misschien blijvende spoken in je hoofd dan weg, hi hi.

Ledigheid is het oorkussen van de duivel! Je hebt je huiswerk braaf gemaakt op die Nederlandse scholen!

wink wink wink

Bij deze wil ik nogmaals alle hardwerkende Surinamers bedanken dat het dankzij hun gedrag mogelijk is dat ik heerlijk op mijn lauweren kan gaan rusten - bij voorkeur onder een Surinaamse palmboom met een Parbo of biertje uiteraard.
De Nederlander werkt al generaties lang en heeft veel last van stress.Tijd om de boel om te ruilen; bakra's onder die relaxte palmboom en jullie aan de slag.
Om het goede voorbeeld te geven voor alle Bakra's blijf ik nog een jaartje of wat heerlijk uitkering trekken.
Jongens, bedankt voor alles!

Money Talks!

Mede mogelijk gemaakt door bijna ALLE de Surinamers die nu baaaaaalen van wat ze zelf jaren hebben gedaan! Woehoe!

Trrrranga baby

Money Talks!

Nomambojambo,

Sinds wanneer is het de bedoeling om iemand bij te vallen of af te vallen in een discussie. Je dient naar eer en geweten een mening te ventileren. de persoon is niet van belang. Je kunt met een persoon t.a.v de ene topic dezelfde mening delen, maar van mening verschillen wat betreft een andere topic.

Dit vond ik essentieel om te mededelen, omdat ik het idee heb dat bepaalde mensen hier juist tegengesteld aan posten.

radja wrote:

Nomambojambo,

Sinds wanneer is het de bedoeling om iemand bij te vallen of af te vallen in een discussie. Je dient naar eer en geweten een mening te ventileren. de persoon is niet van belang. Je kunt met een persoon t.a.v de ene topic dezelfde mening delen, maar van mening verschillen wat betreft een andere topic.

Dit vond ik essentieel om te mededelen, omdat ik het idee heb dat bepaalde mensen hier juist tegengesteld aan posten.

Wat jij hier verwoord heb ik ook al meerdere keren tegen mensen gezegd. Ik wil best iemand bijvallen als ik het met de persoon eens ben.
Maar ik vind het een rotstreek als iemand niet naar eer en geweten handelt en kijkt naar kleur, populariteit en afkomst en nìet naar de inhoudt. En dat is wat er gebeurde (en wat jij niet helemaal goed gelezen hebt).
Natuurlijk val ik niet een forummer bij als ik het er volstrekt niet mee eens ben! Maar sommige mensen kijken dus meer naar hun 'eigen soort' en zijn het bij voorbaat al met hun eens simpelweg omdat ze in hetzelfde land geboren zijn. Ja, nogal dom is dat hè? Daar wees ik ze juist op.
Omdat ik deze forummers een keer ondersteund heb bij een goede topic en dat niet gewaardeerd werd heb ik er iets van gezegd.
Zulke mensen hoeven niet meer op mijn hulp te rekenen de volgende keer. Eerst mensen helpen > daar wordt dan overheen gedenderd > daarna krijg ik de volle laag om niks; DOEIII!

En voor 1 x ben ik het dus volledig eens met wat je hier gepost hebt Radja. Alleen heb je het niet helemaal goed begrepen - maar vooruit, daar kijk ik je niet voor op aan.

Money Talks!

Nomambojambo,

Je zei:"Natuurlijk val ik niet een forummer bij als ik het er volstrekt niet mee eens ben!'

Rambo zei in posting 32:"de verlaging van de laagseizoen-tarieven
is puur een gevolg van marktwerking. vraag en aanbod en seizoeninvloeden."

Jij zei in posting 34:"Nee, natuurlijk luistert de KLM niet - zij hebben toch het monopoly op die route?
Dus je kunt klagen wat je wilt, maar er gaat maar èèn vliegtuig heen en dat is die van de KLM of SLM (>en dat is een dochteronderneming)."

Je zei in posting 37 tegen Rambo:"Wie op waarde schatten? Ik heb niks tegen je hoor wink Je hebt een goed verhaal."

Als men de uitlatingen nader beschouwd, dan beweert Rambo dat de oorzaak  van de verlaging is gelegen in de marktwerking. Jij beweert dat er een monopoly is. Kenmerkend van een monopolie is dat er GEEEEEEN marktwerking is. Jullie staan dus wat dit betreft haaks tegen over elkaar.

Desondanks zeg je dat hij een goed verhaal heeft. Vreemd! Waarom? Kun je nog volhouden dat je iemand slechts bijval geeft als je het met die persoon inhoudelijk eens bent?

NJM laat je gek maken door master ampaco .die is gek en zwaar gefrustreerd.

hij weet niet wat marktwerking is .ook al is er sprake van een monopolie
positie klm/slm toch kan de klant ze onder druk zetten . dat ligt natuurlijk anders bij een monopolie-positie van een energie of telefoon-
bedrijf waar je dat produkt nodig hebt en geen andere keus hebt.

in de reisbranche ligt dat anders .als een bestemming te duur is heb je nog altijd de keus om naar een ander oord te gaan .

klm/slm zit in bepaalde perioden met een onderbezetting en om de kist
toch vol te krijgen neemt men wel genoegen met een lagere winstmarge
omdat de vaste kosten (lease,personeel etc.) doorlopen.
in het hoogseizoen is de vraag zo groot dat klm/slm alle kanten op kan
met hun tarieven ,take it or leave it-voor jou 1000 wachtenden. en daar
maken ze misbruik van omdat ze weten hoe de surinamer in mekaar zit.

je moet ook niet vergeten dat SLM uit een diep dal komt na de crash van
de Ampaco airlines ,nee sorry van de Anthony Nesty .geen enkele suri
wilde meer vliegen met de slm en die situatie heeft de klm uitgebuit en
de slm voor het blok gezet middels een wurgkontrakt. de slm komt nu
pas een beetje los en als ze slim zijn dan verkopen ze een minderheidsbelang ,maximaal 49% van de aandelen, aan de chinezen,
waardoor ze toch de touwtjes in handen hebben. de chinezen brengen
kapitaal,kennis en equipment in en delen in de winst . want reken maar
dat de chinezen kunnen zorgen dat er binnen een mum van tijd 10
vliegtuigen staan die de lijn en ook het caraibisch gebied kunnen bewerken. de chinees houdt van een kleine maar zoete winst en gelooft
heilig in het hefboomeffect (economisch begrip).

maar NJM no spang alles komt goed hoor meisje ,wang bigi brasa from
swietie sranang.

Je hebt het niet goed begrepen Radja. Jij ziet dus verbanden tussen mij en Rambo? Het was mij nog niet opgevallen.
Bovendien had ik het over de onderwerpen van gisteravond en jij reageerde dààrop. Haal geen andere dingen erbij RAT JA!

Je slaat de plak weer eens volledig mis (maar dat zal wel door de storm komen)

Money Talks!

En dan nog wat - dat gespeculeer over marktwerking doe ik niet aan.
Het is zo vaak voorgekomen dat de hoge heren van zo'n luchtvaartmaatschappij berekeningetjes maken die toch niet kloppen.
Ik kijk met een menselijke blik naar het gebeuren rondom AMS-PAR vv en dat zegt mij meer dan statieken wink

Money Talks!

radja wrote:

Nomambojambo,

Je zei:"Natuurlijk val ik niet een forummer bij als ik het er volstrekt niet mee eens ben!'

Rambo zei in posting 32:"de verlaging van de laagseizoen-tarieven
is puur een gevolg van marktwerking. vraag en aanbod en seizoeninvloeden."

Jij zei in posting 34:"Nee, natuurlijk luistert de KLM niet - zij hebben toch het monopoly op die route?
Dus je kunt klagen wat je wilt, maar er gaat maar èèn vliegtuig heen en dat is die van de KLM of SLM (>en dat is een dochteronderneming)."

Je zei in posting 37 tegen Rambo:"Wie op waarde schatten? Ik heb niks tegen je hoor wink Je hebt een goed verhaal."

Als men de uitlatingen nader beschouwd, dan beweert Rambo dat de oorzaak  van de verlaging is gelegen in de marktwerking. Jij beweert dat er een monopoly is. Kenmerkend van een monopolie is dat er GEEEEEEN marktwerking is. Jullie staan dus wat dit betreft haaks tegen over elkaar.

Desondanks zeg je dat hij een goed verhaal heeft. Vreemd! Waarom? Kun je nog volhouden dat je iemand slechts bijval geeft als je het met die persoon inhoudelijk eens bent?

Rambo zei:"in het hoogseizoen is de vraag zo groot dat klm/slm alle kanten op kan
met hun tarieven ,take it or leave it-voor jou 1000 wachtenden. en daar
maken ze misbruik van omdat ze weten hoe de surinamer in mekaar zit."

Radja zegt:Dus: is de vraag groter dan het aanbod, omdat in deze periode te weinig capaciteit is. Door de route niet open te stellen voor een ieder, kun je onmogelijk spreken van volledige marktwerking. Je kun van alles verzinnen, maar dit blijft staan. Maar goed, zoals je reeds te kennen hebt gegeven: je denkt op micro niveau; denk verder dan je neus lang is. Dus nu zit je weer in SU?

NoMamboJambo wrote:

Je hebt het niet goed begrepen Radja. Jij ziet dus verbanden tussen mij en Rambo? Het was mij nog niet opgevallen.
Bovendien had ik het over de onderwerpen van gisteravond en jij reageerde dààrop. Haal geen andere dingen erbij RAT JA!

Je slaat de plak weer eens volledig mis (maar dat zal wel door de storm komen)

Ik zie geen verbanden tussen jullie. Ik som feiten op die ten minste het tegengestelde doet vermoeden van wat jij beweert.

Wat is dat: Rat JA! Welke plak? Je moet trachten de emotie te conditioneren, tijdens het schrijven. Ik dacht dat de "donkeren" eerder geemotioneerd raakten dan de "bakras". Jij bewijst het tegendeel!

Ik ben een bakra met een zwart temperament.

Hoe jij het leest is jouw probleem - ik vind dat ik het prima doe.

Money Talks!

NoMamboJambo wrote:

Vind je?

Staat daar toch

Money Talks!

NoMamboJambo wrote:

En is dat nou positief???? Heb je geen ADHD???

De mening van Radja kan mij nix schelen - schijt aan het beleid wink

Nah - ik heb geen Alle Dagen Heel Druk, ha haha!

Money Talks!

Dus die medicijnen hebben geholpen

Jij begrijpt het!

Money Talks!

zie wikipedia:
Een monopolie is een situatie waarin een product of dienst slechts door één (markt)partij wordt aangeboden. De prijs ervan wordt dan niet door marktwerking bepaald, maar vastgesteld door de enige aanbieder, die dan veel winst kan maken. In een zuiver monopolie is er geen enkel alternatief.
Een dochteronderneming is een onderneming die geheel of gedeeltelijk eigendom is van een andere onderneming, de moederonderneming. Voor een BV of een NV moet de moeder dus alle aandelen of een deel ervan in bezit hebben.

Er vliegen twee bedrijven naar Suriname en SLM is geen dochteronderneming van KLM.

Waarom verschillen de prijzen tussen de verschillende seizoenen:

Peak-load pricing is een vorm van prijsdifferentiatie. Hierbij wordt er tijdens de piekperioden een hogere prijs gerekend dan tijdens de dalperioden.

Peak-load pricing is bedoeld om een beter gebruik te maken van de totaal beschikbare capaciteit, door de consumenten die een hogere prijselasticiteit kennen (dat wil zeggen prijsgevoeliger zijn) te verschuiven naar een periode waarin er meer vrije capaciteit beschikbaar is.

Door sommige consumenten wordt peak-load pricing gezien als misbruik maken van de situatie, terwijl het juist een voorbeeld is van een efficient functionerende markt.

[bewerk] Voorbeelden

* Telefoontarieven met piek en daluren c.q. voordelig bellen in het weekend
    * Het goedkopere tarief voor elektriciteit 's avonds na 23:00.
    * De voorgestelde spitsheffing bij wegverkeer
    * De flexibele tarieven bij EasyInternet cafe's
    * Duurdere hotels en vakantiereizen in het hoogseizoen

ja, dus en hoe verwaarloosd de klm de route?
volgens mij zijn ze nog steeds hun zakken aan het vullen en wreed ook
mede mogelijk gemaakt door slm of sterker nog de surinaamse politiek

Suripepre,
Wat is je punt?