Re: KLM verwaarloost AMS-PAR route

Als Jet Air een concurrend tarief kan aanbieden, vliegtuigen met voldoende capaciteit en deze vliegtuigen ook voldoende turbulentie resistent zijn, zie ik dit wel als een reele optie.
Ze hebben landingsrechten van Brussel tot aan  Faro binnen Europa, dus dat schept gelijk een mogelijkheid om tourvluchten aan te bieden.

Dus minister Richel Apensa, ga de onderhandelingen aan met Je Air. Voor de goede orde zou ik er een collega minister op af sturen, voor het gemak een Hindoestaan. Die hele A Combinatie is volgens mij toch geen fluit waard, zeker na het nieuws dat collega Minister Waterberg woordvoerder blijkt te zijn van de "nieuwe" chineze gemeenschap in Suriname. Hoeveel tjoekoes zullen er hier zijn betaald ?

Het idee van een Joodse Staat in Palestina ontstond in een tijd toen koloniaal bestuur in het nabije oosten en elders nog niet ter discussie stond, zelfs niet door de slachtoffers. Toen dit idee echter op het punt stond gerealiseerd te worden was het verzet tegen buitenlandse interventie en vreemde overheersing een steeds sterker wordende beweging geworden.

Ik heb gehoord dat de regering van Suriname en de KLM onder èèn bolhoedje spelen > ZIJ maken samen afspraken en daar hebben ze allebei voordeel mee.
Daarom mogen andere airlines niet landen op JAP

Iedereen loopt met ideetjes rond, maar de Surinaamse staat zal dat een rotzorg zijn > zij hebben al stiekeme afspraken met de KLM dus........

Money Talks!

28 (edited by radja 2007-11-05 15:50:51)

alaraba wrote:
radja wrote:

Alaraba,

Waar staat meer hierover vermeld.

Het probleem is dat een Belgische maatschappij niet in aanmerking komt om op de rechtstreekse route, Amsterdam- Paramaribo, te vliegen.

Jet airways zou wel een maatschappij kunnen oprichten in Holland en zo opteren voor de benodigde vergunning. Kosten: ca 2,3 miljoen. De uitvoering zou dan kunnen geschieden middels eventuele beschikbare capaciteit van de onderneming in Belgie.

Ik vraag me af of Naresh Goyal "oren" zal hebben naar een dergelijke constructie. Het is natuurlijk "tricky" om het tegen KLM op te nemen op deze route. Anderzijds zou de constructie van Ampaco hem eventueel over de streep kunnen trekken. Immers, deze constructie geeft zekerheden vooraf!

Als Jet Airways brood in ziet kan KLM hun never ooit dwars zitten anders worden ze met gelijke munt terugbetaald op de zeer drukke en winst gevende lijn naar delhi en mumbai.
KLM was laatst ook met beatrix naar India gegaan voor uitbreiding.
Zoals je ook misschien weet  vliegt geen enkele Indiase mij. naar Ned.  Ik wil jou herinneren aan het feit dat
er tegenstand vanuit Europa was om Arcelor over te nemen door de Indier Mittal. Zoals je weet is de overname gelukt met hulp van de Indiase overheid.
Het bericht heb ik gelezen in de  times of india. 
Dus ik zou zeggen stuur wat richting Jet airways yu never know.

het zal best zo kunnen zijn dat India politieke druk zou kunnen op Nederland als Jet airways tegengewerkt zou worden. Neder land zou ook in eerste instantie voor het gemak kunnen wijzen op de bestaande luchtvaartovereenkomst tussen Nederland en Su, meer specifiek om de eventuele benodigde medewerking van SU. Dan zou India op Su druk kunnen zetten.

Maar de vraag is of Jet airway zover wil gaan, omdat het me niet zal verbazen als deze maatschappij op de "normale" wijze de concurrentie niet zal willen aangaan met KLM. Vergeet niet dat Arkefly, voordat zij werd benaderd door Ampaco, helemaal niet van plan was om de optie op de vergunning te lichten. De reden: de markt was bij nader inzien toch nog te kleinschalig. Ik Arkefly in het prille begin hierover een schriftelijke vraag gesteld, maar men heeft nimmer een antwoord gegeven.

Het wordt eventueel een ander verhaal als deze maatschappij zekerheden krijgt aangereikt.

Zoals eerder bericht kan met ca. 2,3 miljoen, dat wordt opgebracht door de klagende reizigers waardoor kan worden geopteerd voor een economische vergunning deze maatschappij wel over de streep worden getrokken. Jet airways hoeft dan slecht de feitelijke vluchten uit te voeren; de vergunning is dan reeds in handen van een Nederlandse, nieuwe maatschappij.

Ik zal intern overleggen welke de stappen zullen zijn. Maar wat duidelijk moet zijn is: Ampaco is een initiatief dat is genomen door reizigers. Ampaco zonder de reizigers achter zich heeft simpelweg geen bestaansrecht. Dit is reeds eerder gesteld en wordt wederom herhaald.
Als de klagende reizigers denken: laat Ampaco het maar oplossen, dan kunnen ze heeeeeeel lang blijven wachten.

Faycel wrote:

Als Jet Air een concurrend tarief kan aanbieden, vliegtuigen met voldoende capaciteit en deze vliegtuigen ook voldoende turbulentie resistent zijn, zie ik dit wel als een reele optie.
Ze hebben landingsrechten van Brussel tot aan  Faro binnen Europa, dus dat schept gelijk een mogelijkheid om tourvluchten aan te bieden.

Dus minister Richel Apensa, ga de onderhandelingen aan met Je Air. Voor de goede orde zou ik er een collega minister op af sturen, voor het gemak een Hindoestaan. Die hele A Combinatie is volgens mij toch geen fluit waard, zeker na het nieuws dat collega Minister Waterberg woordvoerder blijkt te zijn van de "nieuwe" chineze gemeenschap in Suriname. Hoeveel tjoekoes zullen er hier zijn betaald ?

SLM ziet een dergelijk samengaan bij voorbaat niet zitten.

SLM wil op de oude voet verder. Dus met KLM en haar dochter Martinair.

KLM wil ook op de oude voet verder. Martinair moest wel,  om de schijn op te houden. Arkefly had de luis in pels kunnen worden, maar werd het niet. Vandaar de vraag die nog steeds staat: Waarom opteert men voor een vergunning op deze relevante lijn, als men toch weet hiervan nimmer gebruik te maken?

Beste mensen,

Er zijn toch genoeg Surinamers die hun rechten en plichten kennen? Kunnen ze dan niet een vuis maken en een klacht indienen tegen de KLM en een schade vergoeding eisen tegen het niet nakomen van hun verplichting? Met z'n allen een klacht indienen tegen de KLM moet toch simpel te doen zijn? Als de Suri-gangers dit regelmatig zou doen, zou de KLM zich 100 keer bedenken, alvorens ze weer een vertraging bekend maakt. Want dat zullen ze weer in hun zak voelen.

Als 23000 Surinamers deel zou nemen aan het project AMPACO en € 100 persoon zou storten, dan zijn we in één klap bevrijd van de wanpraktijken van de KLM. Maar nee hoor, ze durven niet eens € 100 te investeren in een project en maar lopen schelden op de KLM. De oplossing ligt voor de hand, het ligt alleen maar aan de Suri's om mee te doen aan het project.

De meeste Surinamers klagen maar, hebben meestal een grote mond, kraken elkaar af, maar als ze acties moeten ondernemen, dan schijten ze in hun broek.

Als iemand met een voorstel komt, dat bij zou kunnen dragen aan wat dan ook aangaande de Surinamers, dan zijn er meteen heel veel Surinamers die het voorstel gaan afkraken en kritiek gaan leveren aan degene die met het voorstel aankwam. Het zou beter zijn als men mee zou denken en opbouwende kritieken en aanvullende voorstellen aandraagt.

Peace out,

Kwama ( de Saamakka )

Kwama zei:"Er zijn toch genoeg Surinamers die hun rechten en plichten kennen? Kunnen ze dan niet een vuis maken en een klacht indienen tegen de KLM en een schade vergoeding eisen tegen het niet nakomen van hun verplichting? Met z'n allen een klacht indienen tegen de KLM moet toch simpel te doen zijn? Als de Suri-gangers dit regelmatig zou doen, zou de KLM zich 100 keer bedenken, alvorens ze weer een vertraging bekend maakt. Want dat zullen ze weer in hun zak voelen."

Radja zegt: Hier heeft KLM geen boodschap aan. Men luistert pas als men het in de portemonnaie gaat voelen. Dus: Gewoon gaan voor een economische oplossing.

Ampaco heeft geen bestaansrecht zonder reizigers .voorzover ik weet
heeft ampaco geen reizigers en staat bovendien nergens ingeschreven .

Ampaco = gebakken lucht.

master Ampaco beweert dat het doel van hun "organisatie" het omlaag
brengen van tickets in het laagseizoen is bereikt . dit is misleiding.

Ampaco heeft klm/slm/martinair nimmer onder druk kunnen zetten door
bijv.marktaandeel naar zich toe trekken zodat zij het in hun portemonnee gingen merken . de verlaging van de laagseizoen-tarieven
is puur een gevolg van marktwerking. vraag en aanbod en seizoeninvloeden.

master Ampaco wil zich op de borst slaan voor iets dat hij denkt bereikt
te hebben maar helaas is dit een waanidee .

rambo,
ampaco wil niet alleen inhet laagseizon maar permannent de atrieven omlaag brengen
rambo als je denk dat een reizigerscooperatie niet werkt wat is dan je alternatief?

het is goedkoop pm vanaf de zijlijn te schreeuwen: kom met je oplossing en laat zien wat je echt waard bent maar aangezien dit al de zoveelste oproep is aan je en je niks voortbengt dan kritiek, kijkt me duideijk wat je werkelijk waard bent

Nee, natuurlijk luistert de KLM niet - zij hebben toch het monopoly op die route?
Dus je kunt klagen wat je wilt, maar er gaat maar èèn vliegtuig heen en dat is die van de KLM of SLM (>en dat is een dochteronderneming).

Misschien kunnen mensen met Air France eerst via Parijs naar Cayenne in Frans Guyana vliegen en dan per bus, auto of vliegtuig naar Paramaribo.....lekker onhandig en zeker niet goedkoper!

Money Talks!

Beste sur.voorwaarts ,

de tarieven in het laagseizoen zijn zeer redelijk te noemen. om de
tarieven in  het hoogseizoen omlaag te krijgen kan mijns inziens alleen
door een vliegboycot door de passagiers . gewoon niet boeken in het
hoogseizoen ,de stoelen blijven leeg en de weg wijst zichzelf wel.

ik hoop dat je nu tevreden bent en mij weer op waarde kan schatten.

Ik sluit mij aan bij Rambo ondanks ik denk dat dit een utopie is. Veel mensen kunnen niet anders dan in het hoogseizoen vliegen naar Suriname. Denk aan schoolvakanties van kinderen.

Wat meer conurrentie zou meer soelaas brengen in dit verhaal, en dan het liefst van een onderneming die niet aan KLM/SLM of Air France is gelieerd.

Het idee van een Joodse Staat in Palestina ontstond in een tijd toen koloniaal bestuur in het nabije oosten en elders nog niet ter discussie stond, zelfs niet door de slachtoffers. Toen dit idee echter op het punt stond gerealiseerd te worden was het verzet tegen buitenlandse interventie en vreemde overheersing een steeds sterker wordende beweging geworden.

Wie op waarde schatten? Ik heb niks tegen je hoor wink Je hebt een goed verhaal.

Inderdaad Faycel, a.u.b niks doen met Air France en KLM ofzo.
Nog een 'oplossing' BMWA ofzo is ook een airline en vliegt op Trinidad & Tabago. Helaas is dit een rotroute (via Engeland, Port of Spain - het is heel onhandig en duurt lang voordat je eindelijk in Suriname bent), maar wel een alternatief............

Money Talks!

Nou, met de KLM of SLM duurt het ook lang. Denk aan de 100% controles......
Persoonlijk reis ik liever wat langer als het menswaardiger kan.

Ik denk dat de route via Frans Guyana per bus of auto je niet zal meevallen en via Trinidad & Tobago ook niet.............als het dan niks uitmaakt in kosten en tijd, dan maar liever KLM; dat is beter dan telkens slepen met je koffers van hot naar her...........;)

Money Talks!

Faycel wrote:

Nou, met de KLM of SLM duurt het ook lang. Denk aan de 100% controles......
Persoonlijk reis ik liever wat langer als het menswaardiger kan.

Ik heb zelf geen ervaring ermee met afreizen naar Suriname.
Want ik ben nooit naar Su geweest, al kom mijn opa en oma daarvandaan.
Is het dan niet mogelijk om via Curacao te reizen. En ik denk dat de ticket naar Curacao goedkoper is.

Zet een stukje SURINAME op je schouder, SURINAME moet opgetilt worden, en als je helpt bereiken we ons doel sneller.

41 (edited by radja 2007-11-08 16:15:05)

RAMBO wrote:

Ampaco heeft geen bestaansrecht zonder reizigers .voorzover ik weet
heeft ampaco geen reizigers en staat bovendien nergens ingeschreven .

Ampaco = gebakken lucht.

master Ampaco beweert dat het doel van hun "organisatie" het omlaag
brengen van tickets in het laagseizoen is bereikt . dit is misleiding.

Ampaco heeft klm/slm/martinair nimmer onder druk kunnen zetten door
bijv.marktaandeel naar zich toe trekken zodat zij het in hun portemonnee gingen merken . de verlaging van de laagseizoen-tarieven
is puur een gevolg van marktwerking. vraag en aanbod en seizoeninvloeden.

master Ampaco wil zich op de borst slaan voor iets dat hij denkt bereikt
te hebben maar helaas is dit een waanidee .

Radja zegt: Dit heb ik in posting 8 beweerd:"Ampaco vraagt zich stellig af of het doel dat zij nastreeft niet reeds is bereikt . Met name de laagseizoentarieven bevinden zich op een redelijk niveau.
Basis zei:'Maar goed, aangezien Ampaco maar niet van de grond komt zullen we deze shit moeten blijven eten."

Het is gebleken dat men het lekker vindt. Dus dat geklaag moeten we niet meer serieus nemen, zo concludeer ik.

Ik heb niet gezegd dat het is bereikt, maar: Ik vraag mij dit af. Ik heb niet gezegd, dat het op conto van Ampaco is te schrijven dat het laagseizoenstarief is bereikt, maar dat het zich op een redelijk niveau bevindt.

Welke marktwerking?

Zelfs "platkont" beweert dat er een geen daadwerkelijke concurrentie is, maar vindt dat rambo, die het tegengestelde beweert, een goed verhaal heeft. De logica is ver te zoeken. Heeft de negatieve emotie toegeslagen? Het heeft er alle schijn van.

Ik vraag mij werkelijk af of je de belastingformulieren op de zelfde wijze invult als dat je postings interpreteert.

rambo, waar zit je nu? In Su of in Holland? Vraag aan jezelf(Bonoo)  waar hij de aangifte heeft gedaan. Ik wacht nog steeds op het OM.

Beste sur.voorwaarts ,

met jou valt nog te levelen maar die collega of vriend van jou master
Ampaco is doorgedraaid en kraamt alleen onzin uit. Hij is helemaal
geobsedeerd door Bonoo .misschien heeft die Bonoo hem geboeld .

maar enfin , de enigste optie om de 3 players op deze markt te dwingen
hun tarieven aan te passen is een vliegboycot in het hoogseizoen.
ze zullen geen andere keus hebben .de klant is koning. stilstand betekent verlies voor ze op die lijn.

een andere optie zou kunnen zijn  dat er een 4e player op de lijn komt
maar dat is uit realistisch oogpunt uitgesloten op korte termijn omdat
de 3 players geen concurrentie dulden . en waarom zouden ze als ze
er beter van worden. vele varkens maken de spoeling dun.

een andere optie zou kunnen zijn dat China Airlines zich inkoopt in SLM NV (staatsbedrijf) en de regie in handen neemt . zij zijn instaat om kapitaal in te brengen en de vloot van SLM uit te breiden inklusief piloten. chinezen kunnen rekenen en zijn goede economen en kunnen dan de concurrentie aan met klm/airfrance/martinair (grote wereldplayer in de luchtvaart met een goede naam maar prijzig).

43 (edited by radja 2007-11-08 18:28:55)

Bonoo zei:" maar enfin , de enigste optie om de 3 players op deze markt te dwingen
hun tarieven aan te passen is een vliegboycot in het hoogseizoen.
ze zullen geen andere keus hebben .de klant is koning. stilstand betekent verlies voor ze op die lijn."

Radja zegt: Wishfulthinking;de realiteitszin is totaal zoek.

Rambo zei:"een andere optie zou kunnen zijn  dat er een 4e player op de lijn komt
maar dat is uit realistisch oogpunt uitgesloten op korte termijn omdat
de 3 players geen concurrentie dulden . en waarom zouden ze als ze
er beter van worden. vele varkens maken de spoeling dun."

Radja zegt: Quatsch van de eerste plank! De carriers beslissen niet wie op de lijn wordt toegelaten, maar de luchtvaartdienst die zich moet leiden door de bilaterale overeenkomst tussen Nederland en SU.
Als Arkefly wil, dan kan zij de lijn gaan bevliegen, zo simpel is dat.

Rambo zei:"een andere optie zou kunnen zijn dat China Airlines zich inkoopt in SLM NV (staatsbedrijf) en de regie in handen neemt . zij zijn instaat om kapitaal in te brengen en de vloot van SLM uit te breiden inklusief piloten. chinezen kunnen rekenen en zijn goede economen en kunnen dan de concurrentie aan met klm/airfrance/martinair (grote wereldplayer in de luchtvaart met een goede naam maar prijzig)."

Radja zegt:
Dit beweerde Bonoo ook, toen hij nog geen mps-verschijnselen
vertoonde, waarschijnlijk verkeerde hij in een incubatie periode.
Wat een onzin!

mensen hethoogseizoen laten boycotten gaat niet werken
sommige mensen MOETEN reizen en dat weten de monopolisten

het is schandalig dat de surinaamse overheid dit laat gebeuren
delzefde overheid die baat heeft bij grote groepen mensenverplaatsingen laat nu de slm-toppers hun zakken vullen ten koste van de groete groepen reizigers
af.ma.klm lachen zich dood en vullen hun zakken ook
eindstand de surinamer is de lu.l
schandalig wat die overheid, lees surinaamse politiek, toelaat

Hoi Faycel!

Ja, via Curacao is een goed optie! Duurt ook langer maar je kunt er altijd een paar dagen blijven > ik ken wel mensen die dat doen.
De ticketkosten lopen paralel aan die van AMS - PAR non-stop, soms is de prijs wel hoger hoor.........hangt van veel dingen af.

Money Talks!

Toe ik in voor het eerst naar Suriname ging, jaren geleden betaald ik in het laagseizoen ( dat kan ik omdat ik alleen reis) meer dan € 1.000 ( omgerekend vanuit guldens). Nu vlieg ik, zelfs met de hoge brandstofprijzen voor ongeveer € 700. Ik weet niet of men op dit forum kan rekenen, ik heb meer de indruk dat er geoefend wordt in het bedenken van scheldwoorden voor andere leden van het forum, maar dat is dus een daling. Daarnaast begrijp ik niet waarom er mensen zijn die tot een boycot  oproepen voor het hoogseizoen. Dit kan twee effecten hebben: KLM en Martinair stoppen met de vluchten naar Suriname en de SLM gaat failliet. Voordat iemand gaat juichen, dit jaar zullen hotels afgebouwd worden in Suriname. Als de vluchten wegvallen, zal dat grote gevolgen hebben voor het opkomend toerisme in Suriname, een nieuwe bron van inkomsten voor de gewone Surinamer. Bij een boycot zal je overigens  ook de Nederlandse toerist erin moeten betrekken. Wat ga je ze zeggen, wij willen de vluchten boycotten omdat in het hoogseizoen ( woord zegt het al, wanneer vluchten naar alle bestemmingen het duurst zijn)  de tickets niet te betalen zijn voor grote gezinnen?
Ten slotte: hou toch op met jullie dwaze complottheorieen en het idee  dat de route tussen Amsterdam en Suriname KLM/Air France op de been houdt.  Dit bedrijf heeft een omzet van 7 miljard euro ( meer dan het bruto binnenlands product van Suriname, ga zelf maar uitzoeken wat dat betekent)  en een winst  van 650 miljoen euro in het laatste boekjaar, bij een boycot trekken ze de stekker zonder problemen eruit en dan kan  je helemaal niet meer naar Suriname toe. Maar waarschijnlijk zal er dan ook een complot zijn. Overigens zijn vertragingen in het vliegverkeer aan de orde van de dag, ook andere vluchten hebben er last van.

Hmm, in februari 1993 ging ik naar Su. Kosten ticket Nf.2895,00

In september 2002 ging ik naar Su. Kosten ticket €1249,00

In mei 2003 ging ik naar Su. Kosten ticket €675

In juli 2007 ging ik naar Su. Kosten ticket €1100 en nog wat.

Nou, Madam Jeanet, vlieg eens een keertje in het hoogseizoen. Neem een paar familieleden mee dat zal je wel anders piepen. Je zal letterlijk en figuurlijk je nick eer aan doen.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Ja, dat is het 'em nou net Basis; jij gaat in het hoogsezoen en kiest er voor om met familieleden te gaan.
Natuurlijk is het dan duur, maar dat geldt voor heel veel bestemmingen in de wereld!

Ik snap ook helemaal niet dat je 1249 Euro voor dat ticket betaalt - ik vind het afzetterij!!
Dan maar geen Suriname hoor.

Je hebt gelijk dat je misschien gebonden bent aan vakanties, maar je hòeft er niet heen te gaan en bovendien kun je lang van te voren je vakantie plannen en dan kun je om het hoogseizoen heen.
Ik ga zelf altijd net voor het hoogseizoen of juist net daarna op vakantie.
Hardstikke goedkoop die tickets!
Ja, ook ik vind dat de KLM/SLM niet eerlijk te werk gaat, maar wat is het alternatief??
De KLM heeft het monopoly op deze niet veelbezochte bestemming (alleen door Surinamers, SuriNeds en Nederlanders). Zij zijn de enigen die met een grote carrier de oceaan oversteken!
Het is klote, maar in de toekomst veranderen de tijden nog wel eens > hebben we ook gezien in de reiswereld en met de supermarkten en dan is de klant weer koning en kun jij hun te grazen nemen!

Money Talks!

Tja NmJ, in de periodes dat jij gaat is het dan inderdaad hartstikke goedkoop. Vooral daar jouw ticket door de belastingbetaler betaald word hetgeen ik elders begrepen heb.

Nou, als wij , diegenen die regelmatig naar Su reizen, ballen hadden, hadden we ze allang te grazen genomen.

Wat dat betreft zijn we net als die gasten die Limbo heden in de studio had.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

Zijn Surinamers dan ook niet die mensen waarvan de rest zegt dat ze lekker lui onder de palmboom liggen te niksen?
Naar mijn idee wordt zoiets niet snel over Bakra's gezegd en waar rook is, is vuur.

Ik wou jou mening ondersteunen > dat heb je zelf wel gezien bij wat ik er neer heb gezet in het laatste stukje, maar waar begin jij over?
Juist over het feit dat ik lekker buiten het seizoen ga omdat ik toch wel kan. Dat was niet bedoeld om jou dom te doen voorkomen, meer als constatering dat je naar Suriname gaat in het hoogseizoen terwijl de prijzen hoog zijn en dan met je familie.
Maar goed; dat heb je dus verkeerd begrepen - ik heb geen zin om je nog eens bij te vallen. Mijn mening was goed bedoeld en zeker niet uit arrogantie over jouw handelen daar neergezet!
Fijn - ik probeer een beetje begrip te hebben voor je situatie en je ziet het dus niet.......

Money Talks!