Topic: Remigratie:Een degelijke voorbereiding is de sleutel tot succes.

Remigreren.

Veel SurNeds spelen met die gedachte,slechts weinigen hakken de knoop door.Om succesvol te remigreren is een goede voorbereiding een noodzaak.In een opwelling remigreren is vragen om tegenslagen in Suriname.In de voorbereidende fase is een orientatie in Suriname geen overbodige luxe.De situatie ter plekke bekijken geeft meer inzicht in verblijfsmogelijkheden.De prijs/kwaliteitverhouding is ter plekke beter te beoordelen dan op een afstand.

Er gaan vaak remigraties stuk op een geidealiseerde beeld dat remigranten hebben van Suriname.De remigrant moet goed doordrongen zijn van de Surinaamse werkelijkheid en moet bereid zijn om hard te werken om de remigratie een succes te maken.

Deze topic heb ik geopend om remigranten wegwijs te maken in de Surinaamse realiteitszin.

Remigratie brengt een heleboel papierwerk met zich mee.Zowel in Nederland als in Suriname.Een dicussie over wat er vooraf gedaan moet worden om daadwerkelijk te remigreren kan voor velen een leidraad zijn.De verschillende handelingen die er verricht moeten worden in Nederland en Suriname kunnen benoemd worden,en voor potentiele remigranten is die informatie waardevol.

Ook valkuilen die de remigrant kan tegenkomen kunnen uitgebreid ter sprake komen in deze topic.

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

Re: Remigratie:Een degelijke voorbereiding is de sleutel tot succes.

Misschien is het handig als enkele van de Waterkanters in ons geboorteland een paar sugesties geven. Zij kennen de actuele situatie in Suriname het beste. Geliefde Broeders en Zusters overzee, laat van U horen!

Cinny wrote:

Schat ik ben al vanaf januari bezig met response van de andere kant, internet is fok op daar, pagina openen duurt soms 10 min als het niet 30 min is, die mensen moeten per tik betalen, ze zitten meer te betalen voor wachten ipv internetten, ie sabi . . . .  daarom zijn er weing van die kant, ze willen wel maar internet na fok op sani drapeh !!!!

Die hoge kankantriebomen houden die signalen tegen.

Tja, zielige cinny, dat krijg je er nou van als de raad van #1 niet opvolgt.  Dan blijf je in je dure koopkot gevangen zitten, ga je op tilt, en toon je je ware (wakaman)aard.

Een goede raad: als je iets doet, doe het dan goed!

Hé, zeurderige vrouw, de topic heet "remigratie: een degelijke voorbereiding is de sleutel tot succes" en jij zeurt over een trage internet-verbinding.

Cinny wrote:

ja ik ben nu gemeen . . .

Nee hoor, je bent niet gemeen, je bent onnozel.:)

Cinny wrote:

Schat ik ben al vanaf januari bezig met response van de andere kant, internet is fok op daar, pagina openen duurt soms 10 min als het niet 30 min is, die mensen moeten per tik betalen, ze zitten meer te betalen voor wachten ipv internetten, ie sabi . . . .  daarom zijn er weing van die kant, ze willen wel maar internet na fok op sani drapeh !!!!

daarom moet de monopoly van telesur opgedoekt geworden, meer concurentie en de kwaliteit wordt dan beter.

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

8 (edited by j.bakra 2007-09-01 18:58:52)

Ach cinny (#13), ik weet dat je niet beter weet, dus neem ik je het niet kwalijk hoor.

En onthoud goed: te yu wani naki kapa lasi, yu sa yere boriman tongo.

j.bakra wrote:

te yu wani naki kapa lasi, yu sa yere boriman tongo.

lol
je dacht toch niet dat we de betekenis van deze nog weten hé?
lol

Receptuur voor geluk:
Verwacht niets,  dan heb je altijd genoeg.

bhai wrote:

Welke 'we' bedoel je?

te yu wani naki kapa lasi, yu sa yere boriman tongo.
IF YOU PLAY WITH FIRE, YOU'LL GET BURNED.
Vertaling in het Engels

Cinny wrote:

je weet dat mijn Surinaams niet bijzonder goed is

En dat geldt schijnbaar ook voor je geheugen, anders had je toch wel geweten dat ik onlangs deze odo al heb vertaald - notabene op jouw verzoek.

j.bakra wrote:
bhai wrote:

Welke 'we' bedoel je?

Ik in elk geval. En ach, er is vast ten minste nog één namens wie ik zo vrijpostig mocht zijn om te spreken van 'we'. Maar goed. Ik kan me deze nog herinneren van ik dacht ossi. Maar was de betekenis weer kwijt.
Heb gemist dat je hem recentelijk nog had vertaald.

kortom deze sideline was pure ruis. back to the topic.

In deze heb ik helemaal niets toe te voegen aan de topic behalve dan dat het de waarheid als een schijtende koe is dat  een goede voorbereiding het halve werk is. Anderszijds zegt de geit dat je niet bang moet zijn om risico's te nemen. En zelf zeg ik dat je onder alle omstandigheden realistisch moet blijven. En dat is niet hetzelfde als pessimistisch of optimistisch.

Receptuur voor geluk:
Verwacht niets,  dan heb je altijd genoeg.

14 (edited by j.bakra 2007-09-01 20:06:50)

off topic

#23/24, pas maar op dat je je billen niet brandt, want dan moet je op de blaren zitten.

---

Cyber, een goede vertaling voor "wie kaatst moet de bal verwachten".

remigratie:
ik ben er vandaag voor het eerst en het eerste aretikel dat ik lees zou over remigratie moeten gaan.
ik begrijp niet waarom j bakra en cindy zo onnozel met elkaar omgaan.eigenlijk heb ik nu al mijn buik vol van dit stukje "suriinternet" maar ik ga toch nog ff verder de artikelen lezen.

Cinny ,
mooie tong om op te zuigen.

Zuig jij dan de mijne ook ????????
Kusjes en

Vriendelijke groeten , .....

........... S A B I  D I R I E ...

Je gaat alleen daroe proeven. Henky dit is geen erotische site.

misschien ligt het aan mij
maar volgensmij is dat geen tong maar gewoon een aardbei

Amnesty is not a quest for proving innocence, amnesty is a quest for the guilty to get away with murder........................................

sommige members zijn vaker naar India geweest met vakantie of zaken.

ieder heeft zo zijn eigen story . maar wie kan mij bij benadering aan-
gegeven hoeveel nakomelingen van hindoestanen uit  ned.en sur. zich
daar hebben gevestigd ?

RAMBO wrote:

daar hebben gevestigd ?

Rambo dat is een hele goede opmerking van jou........
niemand die hieraan gedacht heeft..........

ik vind dit de scherpste opmerking ooit hier op WK. velen praten over suriname dit en suriname dat.
maar tja wie is naar india geweest om daar te blijven.
ik denk dat ze toch kiezen voor nederland zo niet suriname......
want kom op!!!!
liever toch suriname dan india..............eerlijk toegeven.
zelfde met die gasten die roepen afrika ..........die kiezen toch eerder suriname dan afrika...........de law maar niet gek!!!!

RAMBO wrote:

daar hebben gevestigd ?

Ik kan een voorzichtige schatting maken op basis van het vertrek van de Surinaamse Nandan met zijn masala en andere specerijenproductie naar India.Hindoestanen kunnen het ook gortig maken in Nederland door zich in de criminaliteit te begeven en arrestatie te riskeren.Door de rechtshulpverdrag met Suriname is uitwijken naar Suriname ook riskant.De gevluchte coordinator van de moord op zakenman Endstra wordt één dezer dagen door een Nederlandse recherche-team ondervraagd in Suriname.

Om dat soort zaken te onlopen vertrekken Surinaamse Hindoestanen die het te bont hebben gemaakt in Nederland naar India.Op basis daarvan kan ik volgens nattevingerwerk schatten op een honderdtal Hindoestanen die zich in India hebben gevestigd.

LOBIESRANANG wrote:

MM. ik zou voor afrika te blank zijn  of naar zuid-afrika, nee dat is ook niks ken geen zuidafrikaans spreken, dus ik kies voor su.
Suriname is mijn land en gaat het blijven ook.

nou los daarvan

het is bij hun india in en uit, zeggen liever niet dat ze surinaams zijn, maar niemand waagt het om in india te gaan wonen, gewoon omdat als moeten kiezen ze toch voor suriname kiezen.

misschien komt het omdat de kassenstelsel daar is en zoals je zelf merkt zijn het toch meer de licht gekleurde die daar de baas zijn. kijk maar naar de films en video clips.
de iets wat donkere tot echt donker zijn toch eerder "hulpje" of "slaaf"

Cinny wrote:

''liever toch suriname dan india..............eerlijk toegeven.''

Ben India helaas nog niet geweest, maar India !!! mmmm
ja zou evt ook kunnen . . .  why not ???
Ze maken het emigranten met roots India
wel verleidelijk om je daar te vestigen.

oooh ja zoals????
ben benieuwd???
(niet sarcastisch bedoeld hoor)

Honda wrote:
RAMBO wrote:

daar hebben gevestigd ?

Ik kan een voorzichtige schatting maken op basis van het vertrek van de Surinaamse Nandan met zijn masala en andere specerijenproductie naar India.Hindoestanen kunnen het ook gortig maken in Nederland door zich in de criminaliteit te begeven en arrestatie te riskeren.Door de rechtshulpverdrag met Suriname is uitwijken naar Suriname ook riskant.De gevluchte coordinator van de moord op zakenman Endstra wordt één dezer dagen door een Nederlandse recherche-team ondervraagd in Suriname.

Om dat soort zaken te onlopen vertrekken Surinaamse Hindoestanen die het te bont hebben gemaakt in Nederland naar India.Op basis daarvan kan ik volgens nattevingerwerk schatten op een honderdtal Hindoestanen die zich in India hebben gevestigd.

vertel eens..................welke surinaamse hindustanen zich in india hebben gevestigd????
lijkt mij sterk
de band met india van de surinaamse hindustanen is lang niet zo sterk als die, die in london wonen en waarvan de ouders of voorouders rechtsstreeks uit india komen.
waarbij de regels daar nog strenger zijn dan menig surinaamse hindustaan.

@MigthyMike,

Ik heb al verteld in mijn vorige posting welke Surinaamse Hindoestaan naar India is vertrokken: Namelijk de heer Nandan van de gelijknamige Surinaamse toko.Die heer had een winkel in Den Haag en eentje in Amsterdam.Hij houd zich bezig met specerijen en andere tropische producten.Zijn producten worden in India verpakt voorzien van zijn naam op de verpakking en naar Nederland gestuurd om te distribueren onder de Surinaamse tokos.Die man is gewoon doorgegaan met zijn zaken in India nadat alles van hem in Nederland in beslag is genomen door de overheid.

Dan gaat ik ervan uit dat er andere soortgelijke Hindoestanen ook zijn voorbeeld zullen hebben gevolgd.Maar het kunnen niet veel zijn.Ik schat het op een hondertal.