Re: zo maar iets om te typen

isabitoch wrote:

ook al denken anderen dat ik minder dan mijn volledige mogelijkheden tot uitdrukking breng,ik word hierdoor niet ontmoedigd.ik blijf vast vertrouwen op de waarheid, dat mijn vaste gids  mij leidt naar de volledige ontplooiing van mijn mogelijkheden.

je bent hier niet bij de herkeuring van het uvw dus  voel je vrij om gewoon te doen.
Kijk als je nou uit Brabant kwam, dan zou zelfs ik je afkeuren omdat je te levendig zou zijn voor een normale baan of je moet disk jochey zijn net als Neefje uit Eindhoven!!!!! hmm

tdgujnjc

Huh:,huh;

54 (edited by Honda 2008-08-05 18:37:58)

Bud

Bud is naast meidman ook nog een echte krabber, een krabber is iemand die kan spotten met de tekortkomingen van anderen. En hij kon echt krabben; in Suriname zeggen ze: “A man sab kraboe.”

Dan wordt er niet bedoeld krab, je weet wel toch die levende bloedloze schaaldieren met een kleine en een grote schaar als grijpers, volgens mij familie van de kreeften. No boy, ik bedoel gewoon iemand jennen, dat is de tweede betekenis die het woord kraboe heeft, er is ook nog een derde betekenis en dat is het echte krabben met je nagels, zoals een poes kan krabben. Zo nu heb je dus een woord met drie betekenissen. In deze gaat het om jennen. O, bijna vergeten, kraboe kan ook betekenen; alles bij elkaar vegen: “Krab ala sani kon na wan”, zegt men ook wel in Sranan. Verder betekent het ook krabben bij jeuk.

Bud krabde bijna een ieder die hij kende en ook nog toevallige passanten die hij niet kende. Zo noemde hij een vrouw die heel erg naar transpiratie rook: Oflayo, dat was een insectide die in een flitspuit werd gebruikt. Een jongen die nooit van bil ging verdachte hij van een dikke zaadbrij in zijn zaadvoorraadsysteem, volgens Bud was zijn sperma door niet tijdig lozen net zo dik als bootsmeerolie, dan ging hij ervan uit dat smeerolie van boten dikker van substantie was dan gewone die in auto motoren wordt gebruikt. Kul natuurlijk, want smeerolie is smeerolie.

Een man verder in de straat had net een telefoonaansluiting van Telesur gehad, van hem zei Bud dat die de hoorn van de haak nam bij het horen van telefoongerinkel en in plaats van hallo te zeggen, zei hij: telefoon, telefoon. Daags daarna riep de hele buurt: telefoon, als de trotse nieuwe telefoonbezitter langs kwam van het werk.

In Pont woont er een Hindostaanse heer die Harry heet; die naam verbasterde hij tot Sopiharry. Daarnaast vertelde hij ook nog dat onder het huis van Sopiharry alleen maar sardineblikken te zien was, zoveel sardines in blik at die Sopiharry. Dat huis van Sopiharry staat op lage neuten ook wel poeren genoemd, daardoor komt het huis 60 of 70 centimeters boven de grond te liggen. Hij overdreef vreselijk, je zou niet kunnen kijken naar de andere kant van het huis als je hurkte en onder het huis van Sopiharry keek, want de sardineblikken ontnamen je elk zich naar de andere kant van het huis, zoveel blikken lagen er onder het huis.

Van zijn eigen alleenstaande buurman zei Bud: “Als die man onaneert dan lijkt het alsof een kaaiman een strijd op leven en dood levert met een aboma in het huis van de buurman.”
Tegen een magere vrouw riep hij: “Pé yé seyré gwé?” Seyré betekent hier zeilen, of: “No lon tranga dalijk yo brok'a tu pisi.” Een jongen met een grote penis werd gedegradeerd tot Bana. Iemand die heel hard wegrende voor de beginnende regen noemde hij Bada, bada, naar het geluid van zijn stappen.

Een bonkoro jongen die eens een relaas gaf van een zaadlozing noemde hij dokter Koso. Omdat de bonkoro van mening was dat sperma uit je hersenen via je ruggengraat neerdaalt naar de penis, medisch gezien onzin natuurlijk, maar hij was ervan overtuigd dat het zo was, daarom wordt je hoofd ook zo warm als je net bent klaargekomen zei hij. Van die bonkoro heb ik meegekregen om nooit een anatomische uiteenzetting te geven als je er geen moer van weet. Witte bloedlichaampjes krijg je van melk beweerde hij een keertje; ik sprak hem tegen. Daarop sprong hij gelijk in een Wang Yu stand.

Maar soms was Bud zelf mikpunt van spot. Het begon eerst met een bezoek aan één van zijn dames aan de Groenhartweg in Para, we mochten met hem mee zodat hij ons kon tonen hoe bedreven hij was in het verschalken van de dames. We togen met vier man naar de Groenhartweg en daar aangekomen wees hij ons hoe verder te rijden. De auto werd een zijstraatje ingestuurd en hij riep: “Stop dja'so.” We stopten en hij claxonneerde even kort. Vervolgens kwam er een dame vanuit een huisje dat helemaal achter op een perceel was gebouwd, zowat 25 meter vanaf de straat. Achter de dame kwam er ook een heer en daarachter ook nog twee kinderen van het gezin. De kinderen waren een jaar of 5 en 7. Ik zei nog dat we weg moeten want we waren een gezin aan het storen. Bud echter zei van niet, en dat we moesten blijven, aangezien de man een Sombololie was. Een Sombololie is een man die zich heel gedwee gedraagt en zijn vrouw niet in de hand heeft, geen gezag uitstraalt.
De man liep achter de vrouw op het erf en zei: “No durf fu go na tap'a strati.” De vrouw antwoordde met: “Da sa yo du, yu sufferd.” De kinderen begonnen te bléren tijdens de woordenwisseling van de ouders en wij voelden ons nog ongemakkelijker. Voor hetzelfde begint de man nog met scherp te schieten, maar gelukkig voor ons had de man geen vuurwapen en buiten dat was hij werkelijk een sombololie van jewelste. De vrouw kwam dus toch naar Bud op straat en was zelfs bereidt om een afspraak te maken met Bud, maar we hebben het hem afgeraden en uitgelegd dat het niet strookt met de goede zeden en gewoonten om zo inbreuk te maken op een gezin. Daarna bond hij in en we reden terug naar huis.

De tweede keer dat hij afging was een paar weken later. “Ik heb een nieuwe Skanna”, riep hij enthousiast op een vrijdagmiddag om een uurtje of zes. We vroegen hem op de man af of het geen Groenhartweggeval was en hij bezwoor ons dat dit anders was en dat we getuige konden zijn van zijn meidmanschap. Hij zou de benzine betalen en ook nog eten en drinken voor ons, het beloofde een hele fatu te worden. We gingen weer in eerder genoemde samenstelling weg en kwamen een kwartier later aan in een straat die erg slecht was. Op een gegeven ogenblik konden we niet verder rijden, de straat was zeer slecht. Dus besloten we om de rest van de afstand tot het huis waar hij een afspraak had met die mooie meid, te voet af te leggen.
We zigzagden langs waterpoelen van de afgelopen regenbuien en kropen langs een aantal Sukrutantan struiken totdat we een houten huis zagen met vijf ramen aan onze kant. Bud zei: “Dat meisje heeft gezegd, het 5é raam is vanaf links geteld.” Bud tijgerde de laatste 10 meters alleen verder en dook bij het vijfde raam op, het was volle maan, we konden hem heel duidelijk zien. Hij klopte een paar keer op het raam en ineens werd er opengedaan. Een torso van een heerschap gelijkend op Mandingo stond in de raamopening. Bud schrok zich een awari en sprong gelijk op de sukrutantans, zijn voeten raakten de grond niet eens, zo hard rende hij weg. Wij renden intussen ook naar de auto. We hoorden de man nog roepen: “Hey mi mati, kon no lon.”

©Asruf Muradin

De leugen heeft korte benen en is kortademig.

hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaha,aiboi ,honda sta fatoe

@ 58
Honda alias Muradin paisa , paisa, so so poen poen peon ....
dagobert, ay ba

Het lijkt alsof er een staatsgreep is gepleegd op Mauretanië het was net op het nieuws

58 (edited by Honda 2008-08-06 16:43:43)

Tamara4u wrote:

@ 58
dagobert, ay ba

Lezen is bijna een kunst. Hierinder schreef ik helemaal niet over geld, maar over 'kleingeld', poentje dus, dat is af te leiden uit de zin 'Te me naka sma wan baka p’taka.' Daaruit blijkt dat ik het over copulatie heb en niet over geld. De verwarring is ontstaan nadat een ander het over geld heeft gehad. Ik heb het dus over 'dat ding' heeft Lieve Hugo eens gezegd. Baka p'taka betekent vanachteren op zijn hondjes, doggystyle, back-poen en niets anders.

Honda schreef:
Poen

Mi wani poen
Mi wan poen bika mi bin kisi poen
Soso poen mé dinki
Edé no man dinki
Té mi no kisi poen
Mi wan poen leki fostin
Sondro poen mi no man wroko
Ma me skrifi bun te mi no kisi
Ma me tan aksi poen
Me skrifi poema
Te mi de ini disi problema
Mi de leki wan law krabu
Te a vrouw no man grabu
Dati mi musu fu kisi poen
Te mi no e skrifi moro
Da ju kan grabu me kisi baka
Mi wan meki mooi baka
Te me naka sma wan baka p’taka
Mi wan poen tide neti
Mi no e go skrifi te mi kisi
Me tan wan poen
A winsi mi now go skrifi
Te yu si mi no e skrifi
Day u kan sabi poen mi e kisi
Poen poen mi e dinki heri dey

©Honda

Odi

Honda wrote:
Tamara4u wrote:

@ 58
dagobert, ay ba

Lezen is bijna een kunst. Hierinder schreef ik helemaal niet over geld, maar over 'kleingeld', poentje dus, dat is af te leiden uit de zin 'Te me naka sma wan baka p’taka.' Daaruit blijkt dat ik het over copulatie heb en niet over geld. De verwarring is ontstaan nadat een ander het over geld heeft gehad. Ik heb het dus over 'dat ding' heeft Lieve Hugo eens gezegd. Baka p'taka betekent vanachteren op zijn hondjes, doggystyle, back-poen en niets anders.

Honda schreef:
Poen

Mi wani poen
Mi wan poen bika mi bin kisi poen
Soso poen mé dinki
Edé no man dinki
Té mi no kisi poen
Mi wan poen leki fostin
Sondro poen mi no man wroko
Ma me skrifi bun te mi no kisi
Ma me tan aksi poen
Me skrifi poema
Te mi de ini disi problema
Mi de leki wan law krabu
Te a vrouw no man grabu
Dati mi musu fu kisi poen
Te mi no e skrifi moro
Da ju kan grabu me kisi baka
Mi wan meki mooi baka
Te me naka sma wan baka p’taka
Mi wan poen tide neti
Mi no e go skrifi te mi kisi
Me tan wan poen
A winsi mi now go skrifi
Te yu si mi no e skrifi
Day u kan sabi poen mi e kisi
Poen poen mi e dinki heri dey

©Honda

Odi

achteraf gezien ,zou ik het moeten toe kunnen geven dat de dichter van dit stuk kennende het onmogelijk over geld kon gaan.Hij is echt niet materialistisch!!!!!!
Maar hij is de Casanova van WKN !!!!!!!!!Maar zo te lezen staat hij droog!!!!!!!!!!!!!! hmm

isabitoch wrote:

een zacht antwoord keert de grimmigheid af, maar een krenkend woord wekt de toorn op.

Ik schreef naar aanleiding van deze posting dat gedicht. Ik denk dat isabitoch droog staat ik niet. Ik kom niets tekort, eerlijk waar.

Honda wrote:
isabitoch wrote:

een zacht antwoord keert de grimmigheid af, maar een krenkend woord wekt de toorn op.

Ik schreef naar aanleiding van deze posting dat gedicht. Ik denk dat isabitoch droog staat ik niet. Ik kom niets tekort, eerlijk waar.

Hai mi boi!!!!!!!!!Die Isabitoch lijkt een goeie inspiratiebron!!!En ik moet toegeven ,het gedicht is echt  in zijn trant !!!!!!!!!Isabitoch geeft prikjes met zijn oneliners die je ook een dubbele betekenis kunt meegeven.Stom dat ik het gedicht niet met1 doorhad!!!!!! lol lol

En als je linkshandig bent?

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Ok ook een leuke is deze, ga naast een muur staan en duw met uw onderarm zo hard  mogelijk tegen de muur niet uw lichaam gebruiken,probeer dit 1 minuut vol te houden en dan een stap opzij en de arm ontspannen naast het lichaam laten hangen.
U zult merken dat de arm  de uitgeoefende druk wil voortzetten maar deze ondervind geen tegen druk meer en zal dus uit zichzelf omhoog bewegen.

Bouta is de man hij heeft al genoeg bewezen dat hij het kan.

Hoi,

Hieronder een intelligentietestje.
Wel precies doen wat er staat en niet eerst onderaan deze mail gaan kijken.
Het is echt een testje en geen grapje.

Tel het aantal "F-en" in de volgende tekst:

FINISHED FILES ARE THE RE-
SULT OF YEARS OF SCIENTIF-
IC STUDY COMBINED WITH THE
XPERIENCE OF YEARS

Begrepen. Scroll naar beneden, maar alleen als je ze echt geteld hebt!!!!!!

Hoe veel? Drie?
Fout, het zijn er zes - GEEN GRAPJE!!!
OK?
Lees het nogmaals.
De reden staat verder naar beneden...... maar eerst nog een keer tellen.

Het menselijk brein kan het woordje "OF" niet verwerken.
Ongelooflijk he??
Iemand die alle zes de "F-en" de eerste keer gelijk heeft geteld is een genie!
Drie is normaal.
Minder dan drie is gewoon stom.

No Bruya.

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt!!!!

@malli, bij mij klopte het.
Bij jou niet? ben je misschien dyslectisch? big_smile

No Bruya.

big_smile 

No Bruya

No mang mi man, yu no mang kis mi, mi ma kis mi kba. big_smile big_smile

Disi na wan 2-0. big_smile

No Bruya.

wat staat hier

koentomatentomatentomatenkovrat

Ko en Tom aten tomaten Tom at en Ko vrat. big_smile

No Bruya.

Okay, wat staat hier???

Depenisvanjezus.

No Bruya.

Ai mang, ben blij voor je dat ze geen penis heeft. big_smile

No Bruya.

Okay, vraagje.

Alsdekoningdoodgaatwaargaatdekoningin?

No Bruya.

Hoe is het nieuw testament geschreven?

Je nabestaanden herinneren je niet om je rijkdom maar om je prestaties en realisaties.
DEEDEEDBEE NÉÉ

Nosotros, yu e bruya a telling, laten we eerst het antwoord op mijn vraag afwachten.

No Bruya.

#93 op begrafenis