Re: Israel Daily

Alexis: Jane Mayer heeft er recentelijk op gewezen dat mensen als de Koch familie eveneens samenwerkten met Nazi Duitsland.[8] Of Prescott Bush en de Koch familie dit met opzet deden, is minder van belang. Wat ik veel schokkender vindt, is dat Joodse organisaties als het Simon Wiesenthal Instituut en de ADL [Anti Defamation League], die beweren Nazi’s op te sporen, niet eens de moeite nemen de claims tegen de Bush en Koch families onderzoeken.

Het is werkelijk fascinerend om te zien hoe het Zionistisch Koninkrijk en Joodse organisaties in het algemeen, hierin tewerk gaan. Als ze je niet mogen, ben je direct een anti-Semiet, een Nazi, of nog iets ergers, zelfs al heb je er historisch nooit iets mee te maken gehad. Als ze je juist wel mogen, dan ben je zo ongeveer een heilige, een medestander, zelfs al had je voorheen banden met de Nazi’s, zoals bijvoorbeeld in het geval van Stephan Bandera [Oekraïne].

Tot slot van dit interview voegen wij graag het onderstaande video-fragment in van de, in 2014 op 86-jarige leeftijd overleden Shulamit Aloni. Zij was een links-parlementair, die haar leven lang heeft gestreden voor burgerrechten en zeer uitgesproken tegenstander was van het innemen van Palestijnse gebieden. Haar verhaal sluit naadloos aan bij het interview van beide mannen hierboven.

https://www.youtube.com/watch?v=9DKeLLlaws8

My bounty is as boundless as the sea,
My love as deep; The more I give to thee
Even while I’m aware that my earthly life is very finite.

Noam Chomsky: Neoliberalism Is Destroying Our Democracy

Grote filosofen, denkers zoals Noam Chomsky en Aleksandr Dugin, of ze nu in Oost of West leven, denken gelijkgestemd.

How elites on both sides of the political spectrum have undermined our social, political, and environmental commons.

For 50 years, Noam Chomsky, has been America’s Socrates, our public pest with questions that sting. He speaks not to the city square of Athens but to a vast global village in pain and now, it seems, in danger.

The world in trouble today still beats a path to Noam Chomsky’s door, if only because he’s been forthright for so long about a whirlwind coming. Not that the world quite knows what do with Noam Chomsky’s warnings of disaster in the making. Remember the famous faltering of the patrician TV host William F. Buckley Jr., meeting Chomsky’s icy anger about the war in Vietnam, in 1969.

It’s a strange thing about Noam Chomsky: The New York Times calls him “arguably” the most important public thinker alive, though the paper seldom quotes him, or argues with him, and giant pop-media stars on network television almost never do. And yet the man is universally famous and revered in his 89th year: He’s the scientist who taught us to think of human language as something embedded in our biology, not a social acquisition; he’s the humanist who railed against the Vietnam War and other projections of American power, on moral grounds first, ahead of practical considerations. He remains a rock star on college campuses, here and abroad, and he’s become a sort of North Star for the post-Occupy generation that today refuses to feel the Bern-out.

He remains, unfortunately, a figure alien in the places where policy gets made. But on his home ground at MIT, he is a notably accessible old professor who answers his e-mail and receives visitors like us with a twinkle.

Last week, we visited Chomsky with an open-ended mission in mind: We were looking for a nonstandard account of our recent history from a man known for telling the truth. We’d written him that we wanted to hear not what he thinks but how. He’d written back that hard work and an open mind have a lot to do with it, also, in his words, a “Socratic-style willingness to ask whether conventional doctrines are justified.”

A third thing happened. Beginning around the ’70s, human intelligence dedicated itself to eliminating, or at least weakening, the main barrier against these threats. It’s called neoliberalism. There was a transition at that time from the period of what some people call “regimented capitalism,” the ’50s and ’60s, the great growth period, egalitarian growth, a lot of advances in social justice and so on—

NC: Social democracy, yeah. That’s sometimes called “the golden age of modern capitalism.” That changed in the ’70s with the onset of the neoliberal era that we’ve been living in since. And if you ask yourself what this era is, its crucial principle is undermining mechanisms of social solidarity and mutual support and popular engagement in determining policy.

It’s not called that. What it’s called is “freedom,” but “freedom” means a subordination to the decisions of concentrated, unaccountable, private power. That’s what it means. The institutions of governance—or other kinds of association that could allow people to participate in decision making—those are systematically weakened. Margaret Thatcher said it rather nicely in her aphorism about “there is no society, only individuals.”
Since the Second World War, we have created two means of destruction. Since the neoliberal era, we have dismantled the way of handling them.

She was actually, unconsciously no doubt, paraphrasing Marx, who in his condemnation of the repression in France said, “The repression is turning society into a sack of potatoes, just individuals, an amorphous mass can’t act together.” That was a condemnation. For Thatcher, it’s an ideal—and that’s neoliberalism. We destroy or at least undermine the governing mechanisms by which people at least in principle can participate to the extent that society’s democratic. So weaken them, undermine unions, other forms of association, leave a sack of potatoes and meanwhile transfer decisions to unaccountable private power all in the rhetoric of freedom.

Well, what does that do? The one barrier to the threat of destruction is an engaged public, an informed, engaged public acting together to develop means to confront the threat and respond to it. That’s been systematically weakened, consciously. I mean, back to the 1970s we’ve probably talked about this. There was a lot of elite discussion across the spectrum about the danger of too much democracy and the need to have what was called more “moderation” in democracy, for people to become more passive and apathetic and not to disturb things too much, and that’s what the neoliberal programs do. So put it all together and what do you have? A perfect storm.

NC: it’s very clear, and it was predictable. You didn’t know exactly when, but when you impose socioeconomic policies that lead to stagnation or decline for the majority of the population, undermine democracy, remove decision-making out of popular hands, you’re going to get anger, discontent, fear take all kinds of forms. And that’s the phenomenon that’s misleadingly called “populism.”

Ha,ha,haaaaaa,

WKN zit vol braindead sheeple die constant in angst leven voor een kunstmatig gecreëerde gemeenschappelijke vijand; de ISLAM.

Zoals ik al voorspeld had MOEST er een false flag zijn in Barcelona kort voor het referendum in Catalonië. Wacht effe, ik hoor daar niets meer over. De heisa rond die aanslag is weggeëbd en alle aandacht is nu voor datgene waar het om gaat: politisering van Spanje . In de haven van Barcelona is er een boot met 9000 zwaar bewapende politieagenten paraat om opstanden tegen het verbod van referendum de kop in te drukken.

Have a nice day sheeple....

Kijken jullie vooral overal in huis voordat je naar bed gaat of je jullie grootste angst daar tegenkomen.

http://www.informationclearinghouse.info/47877.htm

In Europe the way democracy is undermined is very direct. Decisions are placed in the hands of an unelected troika: the European Commission, which is unelected; the IMF, of course unelected; and the European Central Bank. They make the decisions. So people are very angry, they’re losing control of their lives. The economic policies are mostly harming them, and the result is anger, disillusion, and so on.

We just saw it two weeks ago in the last French election. The two candidates were both outside the establishment. Centrist political parties have collapsed. We saw it in the American election last November. There were two candidates who mobilized the base: one of them a billionaire hated by the establishment, the Republican candidate who won the nomination—but notice that once he’s in power it’s the old establishment that’s running things. You can rail against Goldman Sachs on the campaign trail, but you make sure that they run the economy once you’re in.

NC: I think the fate of the species depends on it because, remember, it’s not just inequality, stagnation. It’s terminal disaster. We have constructed a perfect storm. That should be the screaming headlines every day. Since the Second World War, we have created two means of destruction. Since the neoliberal era, we have dismantled the way of handling them. That’s our pincers. That’s what we face, and if that problem isn’t solved, we’re done with.

The good news from Zion.

Zelfs in de olie- en gasindustrie streeft Israel de Arabieren voorbij. In de Middellandse Zee zijn enorme voorraden natuurlijk gas door Israel ontdekt en vervolgens geexploiteerd. Daarmee is Israel energie onafhankelijk geworden en bereidt zij de export van gas per pijpleiding naar Egypte, Turkije en Italie(Europa) voor. Daarmee is natuurlijk gas een geopolitieke ‘gamechanger’ geworden. Daar waar bijvoorbeeld Erdogan hedendaags en in het verleden de Egyptische dictator Gamal Abdal Nasser de vernietiging van israel in het vooruitzicht stelden, dwingt exploitatie van het Middellandse Zee gas gezworen vijanden tot samenwerken. Uiteindelijk zal dat grotendeels de jodenhaat verdringen.

De antisemieten – bijvoorbeeld de Iraanse sjiietische geestelijkheid – zullen haatdragend en bloeddorstig blijven tegenover israel. Maar al zeventig jaar rekent de Joodse natie uiterst succesvol met dit tuig af.

How natural gas could be a geopolitical game-changer in the Mideast
https://www.youtube.com/watch?v=pay5dKYvXGU

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.
http://www.youtube.com/watch?v=G4CMPyuXAo0

Erdogans knarsetandende vrede met Israël

9 December 2016

Het moderne Turkije is nog nooit zo losgekoppeld geweest van de westerse bondgenoten. De islamistische president Recep Tayyip Erdogan, beschuldigde onlangs het westen ervan dat zij de Islamitische Staat van Irak en Syrië (ISIS) hielpen. Zijn bewijs? Omdat, zo zei hij, ISIS strijdt met Westerse wapens - eraan voorbijziend natuurlijk, dat ze waarschijnlijk werden overgenomen of gestolen.

Deze afkeer en vijandigheid bleef niet onbeantwoord. Op 24 november stemde het Europees Parlement met een overweldigende meerderheid voor een motie die opriep Turkije's toetredingsonderhandelingen met de Europese Unie (EU) op te schorten, onder vermelding van de "onevenredig, repressieve maatregelen" genomen door de regering van Erdogan. De motie, hoewel niet-bindend, werd aangenomen met 479 voor en 37 tegen. Als vergelding dreigde Erdogan dat "als de EU verder gaat," Turkije haar grens zal open zetten en een vluchtelingenstroom richting Europa laat gaan.

De Turken nemen ook afstand van het idee van een EU-lidmaatschap. Volgens een onderzoek door de enquêteurs van ANDY-AR, gelooft 75,3% van de Turken dat hun land verder weg raakt van een toetreding, terwijl slechts 19,9% dat niet gelooft. Vierenveertig procent denkt dat de bevriezing van de onderhandelingen tot toetreding een positieve ontwikkeling is.

De groeiende anti-westerse stemming bevestigend, schreef Erdogans woordvoerder Ibrahim Kalin in een krantencolumn: "Met zijn interne problemen, micro-nationalisme en het proces van de Brexit, vernauwt Europa zijn strategische visie en verliest relevantie."

Tegen deze achtergrond normaliseert Turkije zijn betrekkingen met Israël - in theorie in ieder geval. Ankara en Jeruzalem hebben ingestemd met de benoeming van ambassadeurs naar elkaars land, na een afwezigheid van meer dan zes jaar. Twee prominente carrière diplomaten, Kemal Okem en Eitan Na'eh, zullen gaan strijden voor de banden tussen respectievelijk Tel Aviv en Ankara. Zij zullen een harde klus hebben. De diplomaten zullen bereidwillig zijn, maar met Erdogans persistente islamitische ideologische bezigheden, lijkt het dat ze slechts een kleine kans van slagen hebben.

Turkije's afnemende Joodse Gemeenschap is ongerust over de toenemende tekenen van antisemitisme in het zich steeds meer islamiserend land. In Istanbul, waar een meerderheid van Turkije's 17.000 Joden wonen, begonnen onbekende mensen onlangs met affiches op te hangen in een chique wijk. De posters roepen de moslims op "om zich niet te laten misleiden door de missionaire activiteiten van de Joden-dienaren, de Jehovah's getuigen." Ze zeggen: "Deze mensen proberen de religie van de islam te vernietigen." Getekend: Zonen van de Ottomanen.

Door het onveilige gevoel hebben meer dan 2.500 Turkse Joden recent het Spaanse burgerschap gevraagd, en honderden de Portugese nationaliteit. Slechts 250 Turkse Joden emigreerden vorig jaar naar Israël. In dat geval waarschuwen islamitische Turken hun medemoslims tegen de missionaire activiteiten van de Jehovah's getuigen die, volgens hen, "dienaren van de Joden" zijn.

Dit is niet verwonderlijk. Erdogan heeft pragmatisch ingestemd met het schudden van handen met Israël, maar zijn ideologische vijandigheid jegens de Joodse staat en zijn ideologische liefdesrelatie met Hamas zijn niet verdwenen.

Slechts een week nadat Turkije en Israël officieel de volledige diplomatieke betrekkingen hebben hervat, krabbelde in een interview met Israëls kanaal 2 televisie, Erdogan terug van zijn eerdere opmerkingen in de gelijkstelling van Israëls militaire acties in Gaza in 2014 met Hitlers wreedheden.

Erdogan zei: "Ik ben het niet eens met wat Hitler deed en ik ga ook niet akkoord met wat Israël in de Gaza deed." Erdogan denkt dat Israëls militaire actie in reactie op raketten van Hamas lukraak gericht op Israëlische burgers niet anders is dan de moord op de zes miljoen Joden door een gek. "Het heeft geen zin het te vergelijken en te vragen wie er meer barbaars is," concludeerde Erdogan. Met andere woorden, Erdogan denkt dat Hitler en de Israel Defense Forces "even barbaars" zijn.

Wat anders? Erdogan zei dat hij voortdurend in contact staat met de Hamas-ambtenaren en dat hij niet gelooft dat Hamas een terroristische organisatie is. Wat is Hamas dan? Volgens Erdogan is Hamas een "politieke beweging geboren uit de nationale opstanding."

Tijdens het interview, werd Erdogan gevraagd of hij zich bewust was van de schok die zijn verwijzing naar Hitler onder Joden had veroorzaakt. Hij antwoordde: "Ik ben zeer goed op de hoogte... Maar weet de Joodse gemeenschap wat er is gedaan (in Gaza)?"

Veel van het vijandige sentiment van Erdogan over Israël is religieus. Zo ook zijn bewondering van Hamas. Er is ook een ironisch punt in deze vergelijking. De totale hoeveelheid humanitaire hulp die Turkije ooit naar Gaza heeft gestuurd, heeft een waarde van de helft van de goederen, afgemeten aan ongeveer 400 trucks, die Israël elke dag naar Gaza verzendt.

Met andere woorden, Erdogan beschuldigde Israël van een beperking van de islamitische godsdienst. Hij riep alle moslims op de "Palestijnse zaken te omarmen en Jeruzalem te beschermen" -- waarvan hij lijkt te denken dat het een islamitische stad is.

Ja, gezegend zijn de vredestichters. Niettemin, de Turks-Israëlische "vrede" zal niet gemakkelijk zijn om te laten blijven.

door Burak Bekdil/gatestone institute
Burak Bekdil, gevestigd in Ankara, is een Turkse columnist voor de krant Hürriyet en een medewerker bij het Midden-Oosten-Forum.

R.I.P. John Baboeram, Harold Riedewald, Kenneth Goncalves, Eddy Hoost, Jozef Slagveer, Bram Behr, Andre Kamperveen, Lesley Rahman, Cyrill Daal, Gerard Leckie, Sugrim Oemrawsingh, Soerendre Rambocus, Jiwansingh Sheombar, Robby Sohansingh, Frank Wijngaarde, jullies roep om gerechtigheid zal nimmer verstommen.

731 (edited by Anjoemara 2017-09-23 18:26:15)

Net zoals Israhel olie uit noord oost syrië steelt via de koerden doet zij dat met het gas voor de kust van Gaza. En dan wordt hier triomfantelijk gesproken van gasvondsten. Daar heb ik het al destijds toen Israhel Gaza binnenviel (al enkele jaren terug) over gehad.

Maar enfin, we gaan verder met berichtgeving over de machinaties van neo-liberalisten.

Russian TV: 'Areas Where US Special Forces are Based' Source of Attacks in Syria

Russians are saying that Americans continue to direct attacks against them.

The following news report appeared on the main government news channel yesterday (Friday) afternoon.

Russia continues to accuse the US of effectively fighting them as they mop up ISIS in Syria.

Attacks are coming from areas where US special forces are based. The Russian suspect, with good reason, that the Americans are helping coordinate the attacks.

Another accusation is that somebody opened the upstream dams to raise the water level of the Euphrates, complicating getting troops and equipment across it.

Defense Ministry spokesman general Konashenkov did not mince words, calling out the US for supporting ISIS, and only pretending to fight them for the last 3 years, telling them to 'Get Out of the Way.'

As the end of ISIS approaches in Syria, it is obvious who is really fighting them, and who has been pretending to fight them for the last 3 years. If the American led coalition would prefer not to fight terrorism in Syria, then the least they could do is get out of the way of those who have been doing it consistently and effectively.

I remind you that this is an oil-rich region, which has been providing oil to the terrorists.

That is why they (i.e. the Americans) are so energetic in trying to throw a spanner into the works.

https://uploads.disquscdn.com/images/86 … &h=454

Pentagon Delivers 200 Trucks of Arms to Kurds for US's Next War Against Syria and Russia

"These weapons are not intended for fighting Daesh (ISIS) which is on the verge of being eradicated  - rather, for the next war against Syria."

On 11 and 19 September 2017, the first 200 lorries of arms and ammunition that the Pentagon offered to the YPG, have been delivered in two separate convoys to Hasakeh.

The lorries were coming from the Kurdish region of Iraq and passed through the Semalka border checkpoint.

All the arms and ammunition were manufactured by the former USSR apart from the US army’s L-ATV vehicles manufactured by the US company, Oshkosh.

http://www.voltairenet.org/article198018.html

ISIS (het huurlingen leger van SA/Israhel en VS) is vrijwel uitgeschakeld en nu worden de Koerden bewapend. Om te laten zien wie de echte agressors zijn en hier maar lullen over het gevaar van de Islam

Die ondankbare beesten zijn weer bezig!

https://www.nu.nl/buitenland/4935224/ge … onden.html

Zes mensen zijn zaterdagavond in Londen gewond geraakt nadat een groep mannen een schadelijke stof in de lucht spoot in een winkelcentrum in Stratford, in het oosten van de stad.
Dat bevestigt de Metropolitan Police. Het incident vond plaats rond 20.00 uur lokale tijd.

De politie heeft een verdachte aangehouden. Verschillende hulpdiensten zijn ter plaatse en het winkelcentrum is afgezet.

De politie gaat er niet vanuit dat de actie vanuit een terroristisch motief is gepleegd.

I alone can fix it.
-Donald Trump 2016

Mahmoud Abbas is al twaalf jaar president van de Palestijnse Autoriteit(PA) en de regeertermijn is maar vier jaar. Dit betekent niet, dat hij voor zijn derde herverkiezing staat. Neen, na zijn eerste verkiezing tot president zijn de verkiezingen tot nader order opgeschort en is hij feitelijk een zelfgecreeerde dictator,

Tussen de PA en Hamas heerst zowel in Gaza als de westelijke jordaanoever een machtsstrijd. Hamas heeft in haar handvest opgenomen de staat Israel te vernietigen. Daarom is zij door de internationale gemeenschap geisoleerd. Abbas heeft door in Gaza een humanitaire crisis te creeren geprobeerd Hamas haar machtsbasis te ontnemen, terwijl deze openlijk gemene zaak heeft gemaakt met de grootste tegenstrever van Abbas binnen de PA. De zoveelste verzoening van de partijen is volgens Bassam Tawhil niets anders dan een opgevoerd toneelstukje, die de terroristische organisatie legitimiteit dient te verschaffen en duidelijk te maken, dat Abbas niet aan de leiband van Israel loopt. Zonder enige aarzeling wijst hij zowel de PA als Hamas als de ware vijanden van de Palestijnen aan: beiden zijn de ware vijanden van de Palestijnen, welke voortdurend een hoge prijs betalen voor corrupte leiders, die zich slechts om hun banen en bankrekeningen bekommeren.

The True Enemies of the Palestinians

September 20, 2017

Since 2007, Hamas and the Palestinian Authority (PA) have announced at least four "reconciliation" agreements to end their rivalry, which began a year earlier when Hamas won the Palestinian legislative elections. This week, under the auspices of the Egyptian authorities, the two rival Palestinian parties announced yet another deal to patch up their differences and achieve "national unity."

The latest agreement between Hamas and the PA requires the Islamist movement to dismantle its shadow government in the Gaza Strip -- known as the Administrative Committee. It was this shadow government that prompted PA President Mahmoud Abbas to impose a number of punitive measures against the Palestinians in the Gaza Strip, including cutting off salaries to civil servants, forcing thousands of employees into early retirement, halting payments for electricity supplied by Israel and reducing medicine supplies to hospitals in the Gaza Strip.

The Egyptian-engineered "reconciliation" agreement is being described by some Palestinians as a "historic" deal and a "positive development" toward ending the schisms and discord among the Palestinians. But judging from the reactions of Palestinians, the agreement holds little promise. Only the non-skeptical few think that the agreement will differ from all the previous, non-implemented ones.

Abbas's sanctions appear to have hit Hamas where it hurts. With electricity supplies for 3-4 hours a day and thousands of civil servants who lost salaries or were forced into early retirement, Hamas has been feeling the heat and feels forced to seek a solution.

A beleaguered and isolated Hamas turned to Abbas's number one enemy, former Fatah strongman Mohamed Dahlan. In the past few weeks, reports surfaced that Hamas was close to reaching a deal with Dahlan that would see him return to the Gaza Strip as the "savior." Dahlan is based in the United Arab Emirates and enjoys the political backing of a number of key Arab countries such as Egypt and Saudi Arabia. Hamas was hoping that the return of Dahlan to the Gaza Strip would bring with it funds from the United Arab Emirates and a lifting of the Egyptian blockade -- by reopening the Rafah border crossing between the Gaza Strip and Egypt.

Alarmed by the apparent rapprochement between Hamas and Dahlan, Abbas has recently been urging the Egyptians to resume their efforts as mediators between his Palestinian Authority and Hamas. He has also appealed to the Americans and other Western and Arab counties to put pressure on Egypt to refrain from backing any deal between Hamas and Dahlan. Dahlan is Abbas' nemesis, a mortal threat to his rule.

For the past six years, Abbas has been waging a relentless campaign against Dahlan, whom he suspects of conspiring to overthrow his regime and succeed him as PA president.

Abbas is not only trying to save himself and his regime, but he has also provided Hamas with another and badly needed lifeline. Hamas has good reason to be satisfied with the latest agreement.

According to Palestinian political analyst Hasan Salim:

"Since 2006, when Hamas agreed to participate in the Palestinian legislative elections, President Abu Mazen (Abbas) has not ceased to provide it with a lifeline so that it could become a major player in the Palestinian political arena. He even fought to make Hamas like the other Palestinian political parties and to rid Hamas of the label of terrorism. Now the president is throwing Hamas another lifeline by allowing it to dismantle its Administrative Committee."

Salim, a political analyst affiliated with the Palestinian Authority, is attempting to market Abbas to the Palestinians as a leader who considers Hamas a legitimate Palestinian political "party" that can be an integral part of the Palestinian political landscape. Thus, we see that Abbas is prepared to deal with the devil -- in other words, join forces with and legitimize Hamas -- to keep his arch-rival, Dahlan, away from the Gaza Strip.

While it remains to be seen whether Abbas and Hamas will agree on a mechanism to translate their agreement into facts on the ground, what is certain is that Hamas alone stands to benefit from the Egyptian-sponsored deal. Nearly no Palestinian takes seriously the claim that Abbas's chief goal is to turn Hamas into a legitimate Palestinian political party. Abbas continues to view Hamas a major threat to himself and his regime. That explains why his security forces are continuing to arrest and harass Hamas members in the West Bank. He knows very well that Hamas will never give up its dream of removing him from power and extending its control to the West Bank.

Below are some facts concerning the new "reconciliation" agreement between Abbas and Hamas:

Hamas's decision to dismantle its shadow government does not mean that it will relinquish control over the Gaza Strip. The move is merely aimed at allowing the Palestinian Authority government in Ramallah to restore its control over some ministries. In other words, Hamas wants Abbas's PA to resume funding of education and health services in the Gaza Strip, as was the case until a few months ago.

The agreement makes no reference to Hamas's security control over the Gaza Strip. This means that Hamas and its armed wing, Ezaddin Al-Qassam, will remain the main "law-enforcers" in the Gaza Strip. The idea that Hamas would allow Abbas's security forces to return to the Gaza Strip is pure illusion.

There is no mention in the agreement of Hamas's political and ideological agenda. [The agreement does not require Hamas to abandon its charter, which calls for the elimination of Israel. Nor does it require Hamas to lay down its arms and accept Israel's right to exist.

The agreement absolves Hamas of its financial responsibilities towards its constituents in the Gaza Strip. The resumption of PA funds to the Palestinians in the Gaza Strip will allow Hamas to redirect its resources and energies to building up its military capabilities in preparation for war with Israel. Hamas will no longer have to worry about salaries and electricity and medical supplies to the Palestinians in the Gaza Strip because Abbas will be taking care of that.

The agreement facilitates Hamas's effort to project itself as a legitimate player in the Palestinian arena and win international recognition and sympathy. Hamas will now be able to market itself as a legitimate partner in Abbas's Western-funded PA governments.

Abbas had been hoping that his recent draconian sanctions against the Gaza Strip would drive Palestinians there to revolt against their Hamas rulers. But when he realized that he was not even close to achieving his goal and that Hamas was about to form a partnership with Dahlan, he chose to play the "reconciliation" card once again, as he has done no fewer than four times in the past.

Instead of removing Hamas from power, Abbas appears to be moving towards emboldening his Islamist enemies, who continue to denounce him as a "traitor" and "puppet" in the hands of Israel and the US. Even if the new agreement is implemented, Hamas and Abbas's Palestinian Authority will continue to be at each other's throats. Yet the two do have something in common: both are true enemies of the Palestinians, who continue to pay a heavy price for corrupt leaders who only care only for their jobs and bank accounts.

by Bassam Tawil/gatestone institute
Bassam Tawil is a Muslim based in the Middle East.

735 (edited by Lasede_Bouta 2017-09-24 05:27:31)

Zowel Abbas als de Iraanse president Rouhani wensten vanuit de VN de Joden gelukkig nieuwjaar. Volgens de Joodse kalender is het jaar 5778 recent aangevangen. Dat betekent, omgerekend naar de gregoriaanse jaartelling, dat de joodse 3671 jaar voor de geboorte van Christus is begonnen. De Islam heeft zich in de zevende eeuw na Christus over het Midden Oosten verspreid. Duizenden jaren moeten weggemoffeld worden met behulp van leugens en geschiedvervalsing om de joodse claim op de bakermat van haar cultuur te weerleggen. Het bestaan van Israel moet ontkend worden, omdat de Joden gerealiseerd hebben, hetgeen de kruisvaarders niet stond stand konden brengen. Met de komst van Israel zijn de christelijke en joodse heiligdommen niet meer onder controle van bloeddorstige naar een kalifaat strevende islamieten. Met trots vormt Israel de voorhoede van een strijd, die in naam van de menselijke beschaving gevoerd zal dienen te worden.

At UN, Abbas deplores creation of State of Israel

September 23, 2017

Attacks on Israel’s legitimacy were in full flow at the UN General Assembly session in New York City on Wednesday, as Palestinian Authority President Mahmoud Abbas denounced the 1917 Balfour Declaration — in which Britain announced its support for “the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people” — as a “crime against our people,” while Iranian President Hassan Rouhani described the Jewish state as “the rogue Zionist regime,” in language harking back to the “Zionism-is-racism” days at the world body during the 1970s.

In an angry speech in which he repeatedly accused Israel of violating international law and abandoning the two-state solution, Abbas — moments after wishing Jews a “Happy New Year” on the eve of Rosh Hashana — slammed the United Kingdom for having launched the process which led to the creation of the State of Israel in the first place.

Abbas charged the British with having “inflicted a grave injustice on the Palestinian people” by issuing the Balfour Declaration, asserting that in 1917, “97 percent of the inhabitants of Palestine were Palestinians.” While 90,000 Jews lived in Palestine at the time, out of a total population of 600,000, the PLO — of which Abbas is the chairman — declares in its charter that Jews who “normally resided” in the country before the “Zionist invasion” of 1917 “will be considered Palestinians.”

Abbas: Palestine was ‘Prosperous, Progressive’ State

Claiming that the Palestine of 1917 was a “prosperous, progressive” country, Abbas said that the Balfour Declaration and the subsequent imposition of the British Mandate amounted to a “historical injustice.”

“What is worse is that this November, [the British government] wants to celebrate the 100th anniversary of this crime against our people,” Abbas said, before calling on the UK to “apologize” for the Balfour Declaration as well as “provide compensation.”

The uncompromising tone of Abbas’s comments on the Balfour Declaration was reflected in the rest of the Palestinian leader’s speech. Abbas furiously attacked American and Israeli efforts to end discrimination against the Jewish state at the UN, calling on the Human Rights Council to retain its notorious permanent “Agenda Item Seven,” which focuses exclusively on alleged Israeli transgressions.

Continually accusing Israel of practicing “apartheid,” Abbas called for a boycott of the country — albeit without mentioning the activist phrase “boycott, divestment and sanctions” (BDS). The “international community,” he said, had to end “all forms of direct and indirect support to the occupation,” and he demanded that Israel be confronted with an international onslaught “similar to the international community’s approach to the apartheid regime in South Africa.”

Abbas also called for the publication of the Human Rights Council’s so-called “blacklist” of companies that conduct business with Israeli communities in the West Bank. “Why should we hide this list?” Abbas asked rhetorically. “It is like terrorism — everyone should see this list to know who violates international law.”

Abbas restated his commitment to the Palestinian “right of return,” regarded by most Israelis as code for the destruction of the Jewish state, positioning it as a critical final-status issue that could only be negotiated once Israel agreed to substantial territorial concessions. Insisting the Israel has foregone the two-state solution, he nevertheless thanked outside parties, including the US President Donald Trump’s administration, for attempting to revive peace negotiations.

Abbas Salutes ‘Martyrs’ and ‘Courageous Prisoners’

Nor was there any change announced to the PA’s policy of paying monthly stipends to convicted terrorists and their families at a cost of more than $300 million annually. Avoiding the payments question specifically, Abbas announced, “I salute our glorious martyrs and courageous prisoners in Israeli jails, and I tell them all that freedom is coming and that the occupation shall come to an end.”

Israeli Ambassador to the UN Danny Danon expressed disgust with Abbas’ speech.

“Mahmoud Abbas has spread falsehoods from the UN podium which encourage hate, instead of ending the education towards violence in the PA,” Danon stated. “Today’s lies and excuses have proven once again that the Palestinian leadership is a serial evader of peace.”

Rouhani, meanwhile, could not even bring himself to utter the word “Israel” during his own address to the General Assembly earlier on Wednesday.

Iranian Envoys are ‘Poets, Mystics and Philosophers’

After issuing a call for “moderation,” Rouhani went on to say it was “reprehensible that the rogue Zionist regime that threatens international and regional security with its nuclear arsenal has the audacity to preach to peaceful nations.”

In another part of his speech, Rouhani described Israel as “the rogue racist regime,” before calling Israelis “usurpers” who had “trampled on the basic rights of the Palestinians.”

Rouhani restated that Iran would not accept any renegotiation of the July 2015 nuclear deal it agreed to with six world powers. The Iranian president also denied his country was dispatching its own troops abroad and supporting proxies, such as Hezbollah, throughout the Middle East, claiming, “We do not export our revolution through force of arms.”

“We enter hearts and engage minds, we recite our poetry and engage in discourse on our philosophers,” Rouhani said. “Our ambassadors are poets, mystics and philosophers.”

Like Abbas, Rouhani also offered Jewish New Year greetings, saying, “We rescued the Jews from Babylonian servitude” — a reference to the ancient Emperor Cyrus, who reigned in Persia one thousand years before the Islamic conquest, and who is revered in the Jewish Bible for having rebuilt the Temple in Jerusalem.

By: Ben Cohen/The Algemeiner

736 (edited by Anjoemara 2017-09-24 07:43:46)

Israël mag nog met zoveel gelijkgestemde idioten en vazallen regiems (zie Argentinië, Bahrein etc.) op PAPIER bondgenootschappen aangaan en Gatestone institute, waar met dollars omgekochte no boby's hun zio shit mogen rondbazuinen, in stelling brengen.

De feiten zijn dat zowel Israël als haar lapdog de VS steeds meer en meer geïsoleerd raken.

Direct na de speech van Trump in de VN hebben 134 landen die zich aangesloten hebben bij de G-77 (oorspronkelijk hebben 77 landen dit opgericht maar thans uitgebreid tot 134 en de oude naam is behouden) zich unaniem geschaard achter de JCPOA Iran Nuclear deal welke in 2015 met de P5+1 is afgesloten.

Zelfs de VN en de EU staan er achter en veroordelen de eenzijdig door de VS getroffen sancties tegen Iran.

The group was formed in 1964 within the UN. Initially featuring 77 developing countries, it came about to promote its members’ collective economic interests and to create an enhanced joint negotiating capacity in the world body.

Even though its membership has grown to 134, it has kept its original name.

All the signatories to the nuclear deal, except the United States under Trump, have hailed the agreement as a victory for diplomacy, and urged its continued implementation. So have the UN and the European Union (EU).

Meanwhile, Iran’s Foreign Minister Mohammad Javad Zarif has said he held around 30 meetings with various foreign officials on the UNGA meeting’s sidelines and all the representatives he met stressed that the JCPOA was non-renegotiable.

“All these people placed emphasis on the need to honor the JCPOA and the agreement’s being non-renegotiable,” he said.

http://presstv.ir/Detail/2017/09/23/536 … CPOA-Trump

De Iraanse journalist Amir Taheri geeft in onderstaand artikel aan, dat de aanwezigheid van Iran in Syrie slechts als doel heeft Teheran direkt met Hezbollah te verbinden, hetgeen de Israelische premier Netanyahu aan zijn Russische ambtsgenoot duidelijk heeft gemaakt. De Syriers haten de Iraniers in tegenstelling tot de Russen. Air Taheri citeert zelfs de in Syrie gesneuvelde Iraanse generaal Hossein Hamadani: "De manier waarop wij denken, en de manier waarop wij leven, is weerzinwekkend voor hen". Het Syrische volk voelt totaal geen verbondenheid met het Iraanse volk en zal zelfs Israel dankbaar zijn, als zij het gehate Hezbollah een kopje kleiner heeft gemaakt.

Waarom het plan van Iran in Syrië zal mislukken

24 September 2017

Gedurende de afgelopen week of zo, gonsde het in de Iraanse officiële media en sociale netwerken van anekdotes die waren geweven rond een voetbalwedstrijd in Teheran tussen Iran en Syrië wat enig licht werpt op een gecompliceerde relatie.

Volgens de meeste verhalen werd een groep van Syriërs ingevlogen met een speciale charter voor het aanmoedigen van hun nationale ploeg in haar strijd voor een plaats in de World Cup in Moskou en die daar een anti-Iran demonstratie in het stadion hebben geënsceneerd. De Syrische groep bevatte ook jongedames die weigerden om de Iraanse-stijl hijab te dragen.

Hun aanwezigheid in het stadion benadrukte het feit dat geen enkele Iraanse vrouw het bijwonen van een voetbalwedstrijd is toegestaan. Dat is na een fatwa door de 'Grote Leider', omdat vrouwen dan kijken naar jonge mannen die rondlopen met blote benen en "onnodige spanning" kunnen veroorzaken

In ieder geval namen de Syrische fans de kans waar om een stortvloed aan venijn te ontketenen tegen Iran en de Iraniërs. Als de video's die gepost werden op het web een aanwijzing zijn, dan gebruikten de Syriërs woorden en uitdrukkingen die niet geschikt zijn om af te drukken. Die lokten op sociale media vervolgens weer een grote stortvloed van misbruik uit van de Iraniërs.

Het incident veroorzaakte prompt een debat over de rol van Iran in de Syrische tragedie.

"Wat doen we daar?" was de vraag die herhaaldelijk gesteld werd.

Het eerste antwoord dat de autoriteiten van de Khomeinisten gaven, was dat Iran in Syrië strijdt om de val van het regime van President Bashar al-Assad te voorkomen, die een bondgenoot was geweest tijdens de oorlog met Irak tegen Saddam Hussein in de jaren 1980 en die nu samenging met het "Verzets Front "geleid door Iran.

Dat antwoord heeft echter niet veel mensen kunnen overtuigen, zelfs niet binnen het regime.

Vervolgens werd een andere reden aangehaald: Iran vocht in Syrië om de vernietiging van de sjiitische heilige plaatsen en heiligdommen te voorkomen. Officiële media publiceerden de lijsten van dergelijke heiligdommen, soms met foto's.

Maar dat werd ook weer uitgedaagd door de "herrieschoppers" die gaten prikten in de wankele vorderingen van het regime. Meer dan 90 procent van de Syrische "Sjiitische heilige plaatsen" waren begraafplaatsen van oude Joodse profeten of soennitische islamitische theologen en geleerden.

De meest recente rechtvaardiging die door het regime werd aangehaald over Irans rol in Syrië, was dat de hulp aan President Assad betekende: meer dode Syriërs. En dat de Islamitische Republiek veilig toegang moet hebben tot de Libanese grens, waar Hezbollah dit maar mogelijk maakt.

Het Syrische deel van die droom loopt via een lang smal stuk Iraaks grondgebied naar de vruchtbare vlakte ten zuiden van Damascus. Vandaar het idee van een deal met Turkije en met Rusland. Onder deze deal zal Iran troepen stationeren in een "deëscalatie zone" ten zuiden van Damascus, terwijl Turkije de controle overneemt over een deel van het Syrische grondgebied in Idlib.

De vermeende deal, zo wordt verondersteld, krijgt een officieel gezicht tijdens de besprekingen in Astana, Kazakhstan, onder auspiciën van de Verenigde Naties.

In de praktijk zal het Russische "deëscalatie"-project de opsplitsing van Syrië presenteren in het vastleggen in vijf segmenten, met Rusland, Turkije, Iran, die er drie domineren, en de VS en hun Koerdische bondgenoten en de Arabieren de resterende twee. De Russische regeling kan worden beëindigd of ten minste afgezwakt, als dit na enige tijd van strijd, het risico's in zich heeft van de vernietiging van Syrië als een verenigde natiestaat.

Een nadere blik op de Syrische realiteit kan echter weergeven dat de Russisch-Irano-Turkse regeling gedoemd is om te mislukken. Van wat ik weet van Syrië, een land dat ik heb waargenomen en bezocht sinds 1970, ondanks de bijna zeven jaar aan tragedie, is dat het gevoel van "Syrisch-zijn" nog steeds sterk genoeg is in het frustreren van de vermeende imperiale eetlust.

In die context heeft Iran nog minder kans van slagen dan Turkije of Rusland.

In Idlib heeft Turkije het voordeel van een territoriale nabijheid met Syrië, een feit dat de logistiek vergemakkelijkt en de mogelijkheid heeft van een significante militaire interventie in het nastreven van de politieke ambities.

Ook heeft Turkije nauwe banden met bepaalde elementen in het Iraakse Koerdistan en beïnvloeden ze ten minste een deel van de Syrische Koerden in het accepteren van de "deëscalatie zone", en dit kan het gebruiken als de minst slechte optie. De aanwezigheid van kleine groepen van Turkmenen en Turks-Circassiaanse minderheden in het gebied is een extra zegen voor Ankara.

Rusland is ook in een betere positie dan Iran teneinde een stuk van de Syrische taart te krijgen.

Dankzij haar monopolie van vuurkracht in het Syrische luchtruim kan de Russische luchtmacht worden gebruikt ter ondersteuning van elk doel op de grond. Veel van de Russische "piece of cake" is in de Middellandse Zee, gemakkelijk in de bevoorrading en verdediging door de Russische zeemacht. Bovendien ziet een meerderheid van de lokale bevolking, na het aannemen van een dubbelzinnige houding ten opzichte van het regime van Assad, misschien liever een Russische overheersing dan een overheersing door Iran.

De Iraanse Islamitische Republiek heeft niets van die voordelen.

Syrië is geen Libanon waar sjiieten, die een derde van de bevolking uitmaken, die altijd naar Iran hebben gekeken als een beschermer. Op verschillende tijdstippen, met name in de hoogtijdagen van het pan-Arabisme onder Nasser, werd Iran onder de Sjah zelfs door de Libanese christenen gezien als een contra-balancerende kracht. Een Iraanse aanwezigheid en invloed in Libanon dateert al uit de vroege stadia van de Safawiden-dynastie van ruim 500 jaar geleden met familiebanden, vooral onder de geestelijkheid en de traditionele zakenfamilies.

In tegenstelling daarmee heeft Syrië altijd een zwart beeld gehad van de Iraanse religieuze folklore als basis voor de Ummayads, wiens kalifaat werd verwoest door een Iraanse opstand onder leiding van Abu-moslim Khorasani. Damascus wordt door de Iraanse mullahs beschouwd als de "Poort naar de hel" want het was daar dat, volgens de folklore, waar het hoofd van Hussein bin Ali, de derde Sjiitische Imam, werd gepresenteerd aan de Omajjaden kalief Yazid.

Teherans pogingen om de Syrische Alevieten te laten zijn als "bijna sjiieten" die een "bescherming" verdienen, zoals gegeven aan de Libanese sjiieten, dat heeft gefaald. Geen enkele Ayatollah heeft ingestemd met het annuleren van de talloze historische meningen over het hekelen van de Alevieten als "ketters" of zelfs crypto-Zoroastrians. Dit betekent dat, in tegenstelling tot Libanon, waar in ieder geval een deel van de sjiitische gemeenschap sympathiek was naar Iran onder elk stelsel, het Iran in Syrië vandaag aan een lokale populaire uitvalsbasis ontbreekt.

De Iraanse Generaal Hossein Hamadani, gedood in een actie in Syrië in 2015, heeft dit toegegeven in een onthullend interview wat hij gaf vóór zijn dood. Daarin openbaarde hij dat zelfs aanhangers van Assad binnen het Syrische leger en de Ba'ath-partij vijandig stonden tegenover de Iraanse aanwezigheid in Syrië. "De manier waarop wij denken, en de manier waarop wij leven, is weerzinwekkend voor hen," zei hij.

In een recent TV-interview herhaalde Assad indirect dat gevoel: "We kijken oostelijk naar Rusland," zei hij. Hij maakte geen melding van Iran. Een imperium opbouwen is niet gemakkelijk, vooral wanneer je niet de militaire macht hebt, noch de religieuze en culturele uitstraling, die nodig is om de native ondersteuning te winnen.

Iran is verplicht om dit te leren, helaas, op de harde manier.

door Amir Taheri/gatestone institute
Amir Taheri, voormalig redacteur van de Irans eerste krant, Kayhan, voordat de Iraanse revolutie van 1979 begon, is een prominent auteur gevestigd in Europa. Hij is de Voorzitter van Gatestone Europa.

738 (edited by Lasede_Bouta 2017-09-25 02:21:48)

Keiharde cijfers over Hamas! Deze cijfers bevestigen, waarom Israel voornemens is het moslimfundamentalisme, wat Hamas predikt en welke de vernietiging van de Joodse staat inhoudt, met wortel en tak zal uitroeien.

Hamas: By the Numbers
https://www.youtube.com/watch?v=6IdveOM … e=youtu.be

Palestijnse moordenaars en hun westerse vereerders

3 December 2016

De sport van Joden vermoorden stopt niet. Op 30 juni, in de vroege ochtend, in Kiryat Arba, brak een jonge Arabier in door een raam, en stak een 13-jarig Amerikaans-Israëlisch meisje, Hallel Yaffa Ariel, dood.

De jonge Arabier die Hallel Yaffa Ariel had doodgestoken werd vlak na de aanval doodgeschoten. Zijn moeder zei dat ze trots op haar zoon was. De Palestijnse Autoriteit (PA), zei dat hij een held was en een "martelaar."

Alleen al dit jaar, werden 24 Israëlische Joden vermoord, velen gruwelijk. Elke keer als een van de moordenaars werd neergeschoten, verklaarde zijn familie hoe trots ze waren, en de Palestijnse Autoriteit loofde hem. Nieuwe moordenaars bereiden nieuwe aanslagen voor.

Wat voor soort samenleving is het waar de ouders zeggen hoe trots ze zijn dat hun kinderen moordenaars zijn? En wat voor soort leiderschap is het dat moordenaars prijst?

En verder, wat voor soort westerse journalisten en "mensenrechten"-groepen zijn het die niet hun verontwaardiging uiten over de moord op een slapend 13-jarig meisje?

Deze journalisten en mensenrechtenorganisaties die hun verontwaardiging uiten over mensen die gedood worden in de Europese voetbalstadions, muziektheaters en redactionele kamers, maar nooit, zo lijkt het, over Israëlische Joden die men reeds zo vele jaren doodde.

Is het daarom ook dat ze nooit spreken over de morele verdorvenheid van de Palestijnse Autoriteit?

De meesten zwijgen; velen doen het nog slechter. Ze verwijten de slachtoffers, beschuldigen hen ervan de schuldige partij te zijn. Sommigen rechtvaardigen zelfs de moorden en vinden excuses voor de terroristen. Soms, als de moorden plaatsvinden in de betwiste gebieden zoals Judea en Samaria, noemen deze zelf-benoemde rechters de slachtoffers "kolonisten", en beweren ze dat ze hun dood verdienden omdat ze zijn waar ze niet moeten zijn. Ze zien gemakkelijk over het hoofd dat voor veel Palestijnen, alle Joden "kolonisten" zijn, zelfs degenen die ze doodden in Tel Aviv. Kijk maar naar elke kaart van 'Palestina' - op iedere kaart is het geheel van Israël een "nederzetting". Aangezien er nog geen "nederzettingen" waren tot na 1967, en de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO) werd opgericht in 1964, wat waren ze toen van plan om te "bevrijden"?

De meeste westerse journalisten gaan in plaats daarvan uitleggen dat het "geweld" een fataal gevolg is van de "uitzichtloosheid" die gecreëerd is door de Israëlische regering. Hebben ze dat ooit gezegd over de moorden in de theaters van Parijs, de ondergrondse in Londen, de New Yorkse kantoorgebouwen, de trein van Madrid of een restaurant in Dakha - dat dit het resultaat is van hun "uitzichtloosheid"?

Geen van deze journalisten meldde ooit de reacties van de familie van die moordenaars.

En bijna geen van hen meldde ooit wat de Palestijnse Autoriteit doet na elke Palestijnse bomaanslag, messteken, autorammen of andere moorddadige aanvallen – dat de PA de terroristen beloont en aandringt op meer aanvallen.

De meeste westerse politici, en de Europeanen in het bijzonder, zijn niet anders. Ze veroordelen halfslachtig de moordenaars en geven dan de schuld aan de regering van Israël. Op 30 juni publiceerde het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken een persbericht waarin ze zeggen dat "Frankrijk de gruwelijke moord veroordeelde op een jonge Israëlische vrouw in de nederzetting Kiryat Arba op de Westelijke Jordaanoever," en vraagt "alle partijen om al het mogelijke te doen om de situatie te kalmeren."

Op dezelfde dag, schreef Lars Faaborg-Andersen, het hoofd van de delegatie van de Europese Unie in Israël: "Sterk veroordelen we de terreurmoord op Hallel Yaffa Ariel in Kiryat Arba vanmorgen." Vier dagen later publiceerde het Franse Ministerie van Buitenlandse Zaken een ander persbericht:

"Frankrijk veroordeelt de Israëlische autoriteiten vanwege de goedkeuring van plannen voor de bouw van honderden woningen in de nederzettingen ... elke nieuwe aankondiging van de bouw van nederzettingen, is illegaal volgens het internationaal recht, en brandstof voor spanningen."

Op 5 juli zei een woordvoerder van de EU:

"Ondanks herhaalde oproepen van de internationale gemeenschap zet Israël haar nederzettingenbeleid voort dat illegaal is volgens het internationaal recht. De beslissing roept de vraag op van Israëls verplichting om via onderhandelingen een overeenkomst met de Palestijnen te bereiken."

Geen van hen noemde ooit de reacties van de families van de moordenaars, of het gedrag van de Palestijnse Autoriteit. Op die manier kunnen ze sympathie uiten voor de "Palestijnse zaak" zonder een publieke worsteling met moeilijke vragen of gênante feiten.

Bijvoorbeeld, de Palestijnse Autoriteit viert niet alleen de moordenaars, het produceert elke dag ook nieuwe - en doet dat willens en wetens. Hiervoor gebruikt men de leerboeken, de televisie- en radioprogramma's en artikelen in kranten, allemaal betaald met het geld van de westerse regeringen.

De Palestijnse Autoriteit beloont families van de moordenaars ook financieel en de moordenaars zelf, als ze het overleven en in de gevangenis belanden.Deze financiële beloningen worden ook betaald met het geld van de westerse regeringen.

Hoe kunnen Westerse politici dit uitleggen, dat ze de moorden veroordelen en nog steeds de financiering blijven doen en de aansporing om te doden? Hoe komt het dat ze geld blijven geven die de moord op Joden beloont "met alle beschikbare middelen"?

Hoe kunnen ze zeggen, zoals ze zo vaak doen, dat ze vechten tegen het anti-semitisme, en tegelijkertijd een organisatie steunen die mensen aanzet om de Joden te vermoorden?

Hoe kunnen zij een organisatie als de Palestijnse Autoriteit omschrijven als "gematigd", die toegeeft het zenden van terroristen om Israëli's te doden en die op zijn Facebook-pagina de kinderen leert, hoe ze Joden kunnen doodsteken?

En hoe kunnen zij erop aandringen om een dergelijke organisatie een eigen staat te geven?

Feiten worden opzij gezet. Vragen worden niet gesteld. De financiële beloningen worden doorbetaald door het Westen.

Zoals Leon Uris stelde via de hoofdrolspeler in zijn roman, Exodus: "Voor de meeste heidenen is het Joodse vlees goedkoper dan rundvlees, goedkoper dan haring." En dat was in 1958 al zo. Het lijkt erop dat voor de meeste heidenen, het Joodse vlees nog steeds goedkoop is.

Toen de staat Israël werd opgericht in 1948, hielp geen enkele Westerse regering de Israëlische Joden toen de vijf Arabische legers die probeerden het weg te vagen bij de geboorte. Tegenwoordig doen de meeste westerse regeringen alsof ze vrienden zijn van Israël. De meesten zijn ze op z'n best mooi-weer-vrienden; en in het slechtste geval, allerminst vrienden. Israëlische joden weten dat ze alleen kunnen vertrouwen op zichzelf. Ze weten dat anderen, zoals Frankrijk, de messen geslepen houden.

Op 23 juni leverde Mahmoud Abbas, het hoofd van de Palestijnse Autoriteit, een antisemitische toespraak af op het podium van het Europees Parlement. Met een oneerlijk beschuldigen dat de rabbijnen van Israël zouden aandringen om het water te gebruiken om de Palestijnse Arabieren te vergiftigen. Hij ontving een enthousiaste staande ovatie van vrijwel alle aanwezigen. Op 24 juni gaf hij toe dat zijn verklaring vals was geweest.

Een paar dagen later, op 1 juli, presenteerde het 'Kwartet voor het Midden-Oosten "(EU, VS, Rusland, VN) een rapport waarin het het "Palestijnse geweld" veroordeelde, en de Israëlische "kolonisatie" beschreef van de "Palestijnse gebieden" als een belangrijke oorzaak van alle problemen. Het rapport liet het "Palestijns geweld" weg, evenals het doden van een onschuldig 13-jarig meisje slapend in bed; en families aan het dineren in een winkelcentrum in Tel Aviv; en vaders die met hun familie rijden, wier enige "fout" is dat zij Joden zijn - en vooral, dat dit gepleegde Palestijnse geweld door het Westen wordt gefinancierd. Het rapport heeft ook weggelaten dat het de auteurs van het rapport zijn die zelf aanzetten tot deze genocide, en miljoenen Arabieren trasformeert tot genocidale huurlingen.

door Guy Millière/gatestone institute
Dr. Guy Millière, een professor aan de universiteit van Parijs, is de auteur van 27 boeken over Frankrijk en Europa.

Ja, ja, Israel heeft de wereld wat te bieden! Van een totaal andere orde – beschaving versus barbarij - dan de arabische bloeddorstigheid.

Software giant SAP buys Israeli startup Gigya for $350 million

September 24, 2017

One of the world’s largest software companies has acquired an Israeli startup for $350 million in cash.

SAP, the world’s fourth-biggest software company, announced over the weekend that it has acquired Israeli startup Gigya for $350 million in cash. The deal is expected to be finalized within the next few weeks.

The German multinational software giant, whose name stands for “systems, applications and products” in data processing, has been active in Israel since 1998. The company is headquartered in Raanana, north of Tel Aviv, and employs over 700 workers.

Customer identity management company Gigya was founded in 2006 in Tel Aviv by Eyal Magen, Rooly Eliezerov and Eran Kutner. The company currently maintains offices in California, New York, Tel Aviv, London, Paris, Hamburg and Sydney.

Gigya employs 100 people in Israel. Its core operations focus on analyzing user data for large internet websites, and its clients include Fox News, Forbes, Pepsi and the NBA. Gigya’s technology is used by some of the largest media corporations to “get to know” their users by analyzing user habits, in the hope of cementing user loyalty.

Gigya has raised $104 million to date in seven financing rounds, the latest in November 2014. Gigya investors include Israel’s Vintage Investment Partners, Adobe, Intel Capital and Advance Publications, which owns American mass media company Condé Nast. The company’s value in the last round was estimated at $300 million.

By: JNS.org

741 (edited by Lasede_Bouta 2017-09-25 02:19:58)

Met dank aan de bloeddorstige Arabieren! Onderstaande video legt uit, dat de door Israeliers tijdens hun diensttijd verworven kennis de basis vormt voor het economische en technologische succes van Israel. In een tijdperk, waarbij bijna de gehele Arabische wereld gimplodeerd is, floreert Israel als nooit te voren.

How Israel's Turning Soldiers Into Entrepreneurs
https://www.youtube.com/watch?v=X7n11XAYp7k

El-Sissi maakt een denkfout! Anders dan hij zijn de volgelingen van Hamas en Hezbollah moslimfundamentalisten, die de vernietiging van Israel voorstaan, omdat de Joodse natie hen ondubbelzinnig toont, dat hun droom van een wereldomspannend kalifaat voor altijd zinsbegoocheling zal zijn.

Egyptian leader urges Palestinians to accept coexistence with Israel

September 24, 2017

Egyptian president El-Sissi called on the Palestinians to unite behind a common goal and accept coexistence with Israel in peace and security.

Egypt’s president Abdel Fattah el-Sissi on Tuesday made an impassioned pitch for peace between Israel and the Palestinians, calling for both sides to take advantage of a “rare” opportunity to achieve the elusive goal.

El-Sissi broke from his prepared remarks to the United Nations General Assembly (UNGA) in Classical Arabic to address Israelis and Palestinians informally in colloquial Egyptian Arabic, saying they should take advantage of an opportunity that “may not be repeated.”

The Egyptian leader urged the Palestinians to seize the moment, which he views as ripe for peace.

He also tried to reassure Israelis by citing Egypt’s long-established peace with their nation which has lasted over 40 years, saying that “amazing” step can be repeated with the Palestinians.

“Do not hesitate,” el-Sissi said addressing the Israeli public. “We are standing with you to make this step a success.”

The Egyptian president asserted that “an independent Palestinian state” with east Jerusalem as its capital is “a necessary precondition for the entire region to [transition] into a new phase of stability and development.”

El-Sissi also called on President Donald Trump to take advantage of an opportunity that could “write a new page of the history of mankind by establishing peace in this region of the world.”

El-Sissi’s address came a day after he met with Prime Minister Benjamin Netanyahu in New York,  the first official meeting between the two leaders.

By: AP and World Israel News Staff

743 (edited by Lasede_Bouta 2017-09-25 02:40:52)

Openhartige ontboezeming van een Hamasleider: Palestijnen zijn niets anders dan een mythe, want feitelijk zijn het Saudi's en Egyptenaren.

palestinians are a myth says hamas member "they are just saudis and egyptians"
https://www.youtube.com/watch?v=XwBSWN4s9JU

Eerst was er de toenadering – meestal heimelijk - van een aantal Arabische landen met Israel. Nu is tijdens de algemene vergadering van de VN de diplomaat van de Verenigde Arabische Emiraten opgestaan en heeft de beschuldigende vinger naar Iran gericht als het grootste obstakel voor vrede. Maar wij van het WKN forum mogen ons gelukkig prijzen met een cyber imam, die alles anders ziet. wink

United Arab Emirates: Iran is main obstacle to peace

September 24, 2017

A Gulf state diplomat pinpoints the key to peace in the Middle East: ending Iran’s belligerent expansionism.

The foreign minister of the United Arab Emirates (UAE) said that Iran’s “hostile and expansionist policy” is the major obstacle to solving all crises in the Arab world.

Addressing the United Nations General Assembly (UNGA), Abdullah bin Zayed Al Nahyan accused Iran of interfering in the internal affairs of other countries and supporting “terrorist groups,” including Shiite Houthi rebels in Yemen and Hezbollah, the Lebanese terror group fighting alongside Syrian government forces.

He told the UNGA’s annual ministerial meeting on Friday that Iran is also supporting “terrorist groups and cells” in Iraq, Syria, Yemen, Lebanon, Saudi Arabia, Bahrain and Kuwait.

Al Nahyan said that “Iran has not only committed blatant violations of the principles of sovereignty, but also continues to exploit the crises in the Arab world to undermine regional security by inciting and fueling conflict.”

He said Iran must realize that the best basis “for a harmonious relationship with the states in the Arab Gulf” is to respect the sovereignty of countries in the region.

The UAE along with Saudi Arabia, Egypt and Bahrain cut all ties to Qatar in June, accusing it of supporting terrorism.

The Emirati minister told the General Assembly: “We have a clear choice with no alternative: to stand against terrorism in all manifestations and to stand against all perpetrators without exception.”

By: AP

De investeringen van China in Israel zijn in een jaar vertienvoudigd. Maar Israel heeft de wereld ook veel te bieden. Daar waar de Arabieren en de Iraniers slechts terreur en ruwe olie weten te produceren, scoren de Israeliers dagelijks nieuwe vrienden, die de Israelische ‘high tech’ uitdagend vinden. Op het gebied van artificiele intelligentie is Israel wereldleider, maar dat zal door de cyber imam weer ontkend worden.

1,000% growth in Chinese investment in Israel

September 28, 2017

The combination of Chinese methodology and Israel’s think-outside-the-box approach to technology has been described as a “match made in heaven,” with China’s investment in Israel skyrocketing to a record $16.5 billion in 2016, in areas ranging from artificial intelligence (AI) to drones and robots.

https://youtu.be/7ahzt03BnR0

Een van mijn helden is Mosab Hassan Yousef, zoon van Hamas oprichter Sheik Hassan Yousef. Ik heb onder deze topic al vele video’s van de ngo UN Watch geplaatst, waarbij haar woordvoerder Hillel Neuer de vergadering van de UNCHR, de VN commissie aangaande mensenrechten, de mond snoerde over haar vooringenomenheid tegenover Israel. Nu voert Mosab namens UNWatch het woord en laat te totale vergadering verbluft en ontgoocheld achter. Soms heeft de WAARHEID de uitwerking van een allesvernietigende bom.

AMBUSHED: U.N. Heads Turn in Stunned Disbelief as PLO Lies Exposed by Palestinian Hero
https://www.youtube.com/watch?v=c2NaiX-hvVQ

Het "Joodse probleem" van de Palestijnen

25 September 2017

De Palestijnen houden niet van de gezanten van de Amerikaanse President Donald Trump naar het Midden-Oosten. Waarom? Het antwoord maakt het oogverblindend duidelijk: omdat ze Joden zijn.

In Palestijns perspectief zijn alle drie gezanten - Jared Kushner, Jason Greenblatt en de ambassadeur in Israël, David Friedman - geen eerlijke bemiddelaars of vertegenwoordigers van de Amerikaanse belangen, omdat als Joden, volgens de Palestijnen, hun trouw aan Israël de loyaliteit aan de Verenigde Staten overtreft.

Klinkt dat als antisemitisme? Ja, dat doet het, en dergelijke veronderstellingen geven ook bewijzen aan de Palestijnse vooroordelen en misvattingen. De Palestijnen nemen het als iets vanzelfsprekends aan dat elke Jood die tewerkgesteld is in de regering van de VS of in andere regeringen over de hele wereld, moet worden behandeld met achterdocht en wantrouwen.

Bovendien aarzelen de Palestijnen dan ook niet om deze zienswijze uit te dragen.

Neem bijvoorbeeld het recente Palestijnse tumult over de verklaringen van Friedman in een interview met de Israëlische dagelijkse krant de Jerusalem Post.

In het zinsdeel waarin Friedman iets zei tijdens het interview, heeft dat een sterke veroordeling gekregen van de Palestijnen en van sommige andere Arabieren. Volgens de Jerusalem Post:: "Links, zo legde hij uit, wordt afgebeeld als zou het geloven dat alleen als de 'vermeende bezetting' zou eindigen, Israël een betere samenleving zou worden."

Het was precies dat gebruik van de term "vermeende bezetting", die de Palestijnen een lastercampagne deed lanceren tegen Friedman, die verwijzingen bevatte naar het in wezen van zijn Jood-zijn en aanhanger van Israël. Dit is voor zover het de Palestijnen betreft genoeg om hem te diskwalificeren als ambassadeur in Israël, of om een rol te spelen hoe dan ook als een eerlijke en rechtvaardige bemiddelaar in het Israëlisch-Palestijnse conflict.

Een politieke analist die in nauw contact staat met de leiding van de Palestijnse Autoriteit (PA) in Ramallah riep op om Friedman helemaal uit zijn baan te zetten.

In een commentaar op het interview met de Amerikaanse ambassadeur schreef de Palestijnse politieke analist Omar Hilmi Al-Ghoul: "David Friedman staat bekend bij het Palestijnse volk en leiderschap als een lelijke zionistische koloniaal die afkeer wekt." Al-Ghoul verzoekt President Trump om zijn ambassadeur in Israël terug te roepen en Buitenlandse Zaken te instrueren om te gaan zoeken naar een plaatsvervanger. Hij zei dat de Palestijnen "het recht hebben" om te vragen elke ambassadeur of gezant te laten verwijderen die de "diplomatieke protocollen overtreedt."

De mening van de politieke analist weerspiegelt de visie van veel hoge ambtenaren in de Palestijnse Autoriteit. Deze ambtenaren zijn echter terughoudend om hun standpunten in het openbaar te uitten, uit angst dat deze openbaarmaking door hen een crisis met de regering van de VS zal veroorzaken en de geldstroom laten eindigen die de VS in de PA pompt. In privé hebben verschillende Palestijnse functionarissen in Ramallah al uiting gegeven aan hun bezorgdheid en boosheid over President Trumps keuze van Joden als zijn top-adviseurs en gezanten in het Israëlisch-Palestijnse conflict.

Ditmaal kon de Palestijnse Autoriteit haar verontwaardiging niet bedwingen door het gebruik van de uitdrukking "vermeende bezetting" van de Amerikaanse ambassadeur. Met het verlaten van het officiële beleid van de PA om geen persoonlijke aanvallen te lanceren op President Trump en zijn vertegenwoordigers, heeft het Ministerie Buitenlandse Zaken van de PA de VS aangevallen voor het "witwassen van de term 'vermeende bezetting' en het bedekken van de [Israelische] schendingen en misdaden tegen de Palestijnen."

Het ministerie hekelde ook Friedman voor het bijwonen van een bruiloft in een Joodse nederzetting op de Westelijke Jordaanoever afgelopen mei, en voor de deelname aan Israëlische vieringen bij de 50e herdenkingsdag van de hereniging van Jeruzalem.

Israëlisch burgerschap lijkt ook een rode lijn te zijn voor de Palestijnen. Ze hadden ook al eerder uitgehaald naar Friedman na berichten dat zijn dochter het burgerschap heeft verkregen. Voor hen was dit een verder bewijs dat de Amerikaanse ambassadeur een "vooroordeel" heeft ten gunste van Israël, dankzij zijn Joodse identiteit.

Arabische nieuws websites en social media hebben ook de minachting voor Friedman opgestapeld vanwege zijn pro-Israël-positie en voor een Jood-zijn. Hier bijvoorbeeld, is Friedman uitgebeeld als een vastgoedmakelaar vanwege zijn steun aan de Joodse nederzettingen en als iemand die invloed heeft op President Trump.

Complot-theorie, iedereen? Deze opmerkingen zijn vaak te horen onder Palestijnen en Arabieren, en dat doet denken aan de theorie van een samenzwering waarin de Joden toezicht uitoefenen op de VS en de wereld. Friedman wordt afgebeeld als een Jood die President Trumps beslissingen beïnvloedt. Met andere woorden, volgens de Palestijnen en Arabieren wordt het Amerikaanse beleid bepaald op basis van wat sommige invloedrijke Joden in de oren van de Amerikaanse president fluisteren, in plaats van op basis van de belangen van de VS of internationaal.

Soortgelijke beschuldigingen werden geuit tegen eerdere VS-regeringen, zowel Republikeinse als Democratische. Henry Kissinger, Dennis Ross en Martin Indyk zijn slechts een paar van de Joden die in de afgelopen decennia door de Palestijnen en Arabieren zijn beschuldigd een belangrijke rol te hebben gespeeld in het besluitvormingsproces van de VS.

De Joden zijn vaak verbonden om onderdeel te zijn van de zionistische lobby en een pressiegroep in de VS, die werkt om Washingtons beleid te beïnvloeden en ervoor te zorgen dat het pro-Israël is.

En natuurlijk is er nooit enige vermelding van de machtige Arabische olielobby.

Toen de President Trumps gezanten, Kushner en Greenblatt, Ramallah bezochten eind vorige maand, hebben de Palestijnen in de stad een protest geënsceneerd tegen de VS tegen haar "vooroordeel" ten gunste van Israël. Een van de demonstranten hield een poster omhoog met Kushner aan de leiband van een blonde vrouw (blijkbaar zijn vrouw Ivanka) die is gekleed in een Israëlische vlag. Vertaling: Kushner is een marionet in de handen van de "Joodse Lobby". Een foto van President Trump werd weergegeven op een andere poster die door de demonstranten werd gedragen, met daarop een Palestijnse jongen die een paar schoenen naar zijn hoofd gooit. Het bijschrift: "Smerige Trump, onze gevangenen en martelaren zijn geen terroristen."

Het protest in Ramallah werd georganiseerd door de nationale en de islamitische strijdkrachten, een alliantie van activisten die verschillende Palestijnse facties vertegenwoordigen, met inbegrip van President Mahmoud Abbas' regerende Fatah-factie, en kon niet hebben plaatsgevonden zonder een groen licht vanuit de leiding van de Palestijnse Autoriteit.

Abbas staat nu eenmaal niet bekend als een voorstander van vrije meningsuiting. Wie hem durft te bekritiseren, bevindt zich snel achter de tralies. Vorige week gaf Abbas opdracht tot de arrestatie van twee Palestijnen, een journalist en activist, die hem durfden te bekritiseren in het openbaar. Wie wenst om een protest te houden in Ramallah, moet de voorafgaande toestemming hebben van Abbas en zijn leiders, ongeacht het onderwerp van het protest.

Abbas' beveiligingsagenten zijn niet blind voor de poster met de antisemitische afbeelding tegen Kushner, die werd meegevoerd door de demonstranten. In feite waren de Palestijnse inlichtingendiensten toen ze daar zijn ingezet op de scène de beste getuigen van deze weergave van haat tegen de vertegenwoordiger van een Amerikaanse gezant vanwege zijn godsdienst. Deze protesten zijn echter prima voor de leiding van de PA, zolang ze maar niet tegen Abbas, of tegen wie dan ook van zijn senior-assistenten is gericht.

Elke keer als Kushner en Greenblatt de Palestijnse ambtenaren ontmoeten, dan herinnert iemand in Ramallah ons eraan dat zij Joden zijn en dat ze dus onmogelijk als eerlijke bemiddelaars kunnen handelen.

Dit is wat Faisal Abu Khadra, een andere Palestijnse politieke analist, te zeggen had in het semi-officiële Palestijnse dagblad Al-Quds:

"De mogelijkheid van Trump en zijn regering om druk uit te oefenen op Israël is momenteel beperkt. Trump is omgeven door een groep van extremistische zionisten. Zelfs in zijn familie heeft Trump extremistische Joden, wat vragen geeft over zijn vermogen om druk uit te oefenen op Israël. Het is moeilijk om in te zien hoe Kushner en Greenblatt een doorbraak naar vrede zouden kunnen bereiken."

Onder de andere beschuldigingen die de Palestijnen tegen Kushner en Greenblatt hebben ingediend als gezanten, is de claim dat wanneer zij de Palestijnse leiders komen ontmoeten, ze de standpunten napraten van de Israëlische regering, en niet van de VS. Volgens de Palestijnen lijken de twee Amerikaanse gezanten volledig te hebben ingestemd met de standpunten van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu in plaats van op te komen voor de belangen van de VS. Waarom? Omdat zij Joden zijn, en als zodanig ligt hun loyaliteit bij Israël - vóór de Verenigde Staten.

Deze weergave is misschien een projectie van wat veel moslims zelf zouden doen als de omstandigheden tegenovergesteld waren.

Palestijnen en andere Arabieren zien en beoordelen President Trump en zijn gezanten bijgevolg volgens hun eigen opvattingen, en niet naar hun standpunten als authentieke vertegenwoordigers van hun eigen land, de Verenigde Staten.

Waar we eigenlijk getuige van zijn, is de nooit eindigende zoektocht naar excuses van de kant van de Palestijnse Autoriteit en zijn president Mahmoud Abbas, om maar niet deel te hoeven nemen aan vredesbesprekingen met Israël.

door Bassam Tawil/gatestone institute
Bassam Tawil is een moslim, gevestigd in het Midden-Oosten.

Bull shitt!

Lasede_Bouta wrote:

Het "Joodse probleem" van de Palestijnen

25 September 2017

De Palestijnen houden niet van de gezanten van de Amerikaanse President Donald Trump naar het Midden-Oosten. Waarom? Het antwoord maakt het oogverblindend duidelijk: omdat ze Joden zijn.

In Palestijns perspectief zijn alle drie gezanten - Jared Kushner, Jason Greenblatt en de ambassadeur in Israël, David Friedman - geen eerlijke bemiddelaars of vertegenwoordigers van de Amerikaanse belangen, omdat als Joden, volgens de Palestijnen, hun trouw aan Israël de loyaliteit aan de Verenigde Staten overtreft.

Klinkt dat als antisemitisme? Ja, dat doet het, en dergelijke veronderstellingen geven ook bewijzen aan de Palestijnse vooroordelen en misvattingen. De Palestijnen nemen het als iets vanzelfsprekends aan dat elke Jood die tewerkgesteld is in de regering van de VS of in andere regeringen over de hele wereld, moet worden behandeld met achterdocht en wantrouwen.

Bovendien aarzelen de Palestijnen dan ook niet om deze zienswijze uit te dragen.

Neem bijvoorbeeld het recente Palestijnse tumult over de verklaringen van Friedman in een interview met de Israëlische dagelijkse krant de Jerusalem Post.

In het zinsdeel waarin Friedman iets zei tijdens het interview, heeft dat een sterke veroordeling gekregen van de Palestijnen en van sommige andere Arabieren. Volgens de Jerusalem Post:: "Links, zo legde hij uit, wordt afgebeeld als zou het geloven dat alleen als de 'vermeende bezetting' zou eindigen, Israël een betere samenleving zou worden."

Het was precies dat gebruik van de term "vermeende bezetting", die de Palestijnen een lastercampagne deed lanceren tegen Friedman, die verwijzingen bevatte naar het in wezen van zijn Jood-zijn en aanhanger van Israël. Dit is voor zover het de Palestijnen betreft genoeg om hem te diskwalificeren als ambassadeur in Israël, of om een rol te spelen hoe dan ook als een eerlijke en rechtvaardige bemiddelaar in het Israëlisch-Palestijnse conflict.

Een politieke analist die in nauw contact staat met de leiding van de Palestijnse Autoriteit (PA) in Ramallah riep op om Friedman helemaal uit zijn baan te zetten.

In een commentaar op het interview met de Amerikaanse ambassadeur schreef de Palestijnse politieke analist Omar Hilmi Al-Ghoul: "David Friedman staat bekend bij het Palestijnse volk en leiderschap als een lelijke zionistische koloniaal die afkeer wekt." Al-Ghoul verzoekt President Trump om zijn ambassadeur in Israël terug te roepen en Buitenlandse Zaken te instrueren om te gaan zoeken naar een plaatsvervanger. Hij zei dat de Palestijnen "het recht hebben" om te vragen elke ambassadeur of gezant te laten verwijderen die de "diplomatieke protocollen overtreedt."

De mening van de politieke analist weerspiegelt de visie van veel hoge ambtenaren in de Palestijnse Autoriteit. Deze ambtenaren zijn echter terughoudend om hun standpunten in het openbaar te uitten, uit angst dat deze openbaarmaking door hen een crisis met de regering van de VS zal veroorzaken en de geldstroom laten eindigen die de VS in de PA pompt. In privé hebben verschillende Palestijnse functionarissen in Ramallah al uiting gegeven aan hun bezorgdheid en boosheid over President Trumps keuze van Joden als zijn top-adviseurs en gezanten in het Israëlisch-Palestijnse conflict.

Ditmaal kon de Palestijnse Autoriteit haar verontwaardiging niet bedwingen door het gebruik van de uitdrukking "vermeende bezetting" van de Amerikaanse ambassadeur. Met het verlaten van het officiële beleid van de PA om geen persoonlijke aanvallen te lanceren op President Trump en zijn vertegenwoordigers, heeft het Ministerie Buitenlandse Zaken van de PA de VS aangevallen voor het "witwassen van de term 'vermeende bezetting' en het bedekken van de [Israelische] schendingen en misdaden tegen de Palestijnen."

Het ministerie hekelde ook Friedman voor het bijwonen van een bruiloft in een Joodse nederzetting op de Westelijke Jordaanoever afgelopen mei, en voor de deelname aan Israëlische vieringen bij de 50e herdenkingsdag van de hereniging van Jeruzalem.

Israëlisch burgerschap lijkt ook een rode lijn te zijn voor de Palestijnen. Ze hadden ook al eerder uitgehaald naar Friedman na berichten dat zijn dochter het burgerschap heeft verkregen. Voor hen was dit een verder bewijs dat de Amerikaanse ambassadeur een "vooroordeel" heeft ten gunste van Israël, dankzij zijn Joodse identiteit.

Arabische nieuws websites en social media hebben ook de minachting voor Friedman opgestapeld vanwege zijn pro-Israël-positie en voor een Jood-zijn. Hier bijvoorbeeld, is Friedman uitgebeeld als een vastgoedmakelaar vanwege zijn steun aan de Joodse nederzettingen en als iemand die invloed heeft op President Trump.

Complot-theorie, iedereen? Deze opmerkingen zijn vaak te horen onder Palestijnen en Arabieren, en dat doet denken aan de theorie van een samenzwering waarin de Joden toezicht uitoefenen op de VS en de wereld. Friedman wordt afgebeeld als een Jood die President Trumps beslissingen beïnvloedt. Met andere woorden, volgens de Palestijnen en Arabieren wordt het Amerikaanse beleid bepaald op basis van wat sommige invloedrijke Joden in de oren van de Amerikaanse president fluisteren, in plaats van op basis van de belangen van de VS of internationaal.

Soortgelijke beschuldigingen werden geuit tegen eerdere VS-regeringen, zowel Republikeinse als Democratische. Henry Kissinger, Dennis Ross en Martin Indyk zijn slechts een paar van de Joden die in de afgelopen decennia door de Palestijnen en Arabieren zijn beschuldigd een belangrijke rol te hebben gespeeld in het besluitvormingsproces van de VS.

De Joden zijn vaak verbonden om onderdeel te zijn van de zionistische lobby en een pressiegroep in de VS, die werkt om Washingtons beleid te beïnvloeden en ervoor te zorgen dat het pro-Israël is.

En natuurlijk is er nooit enige vermelding van de machtige Arabische olielobby.

Toen de President Trumps gezanten, Kushner en Greenblatt, Ramallah bezochten eind vorige maand, hebben de Palestijnen in de stad een protest geënsceneerd tegen de VS tegen haar "vooroordeel" ten gunste van Israël. Een van de demonstranten hield een poster omhoog met Kushner aan de leiband van een blonde vrouw (blijkbaar zijn vrouw Ivanka) die is gekleed in een Israëlische vlag. Vertaling: Kushner is een marionet in de handen van de "Joodse Lobby". Een foto van President Trump werd weergegeven op een andere poster die door de demonstranten werd gedragen, met daarop een Palestijnse jongen die een paar schoenen naar zijn hoofd gooit. Het bijschrift: "Smerige Trump, onze gevangenen en martelaren zijn geen terroristen."

Het protest in Ramallah werd georganiseerd door de nationale en de islamitische strijdkrachten, een alliantie van activisten die verschillende Palestijnse facties vertegenwoordigen, met inbegrip van President Mahmoud Abbas' regerende Fatah-factie, en kon niet hebben plaatsgevonden zonder een groen licht vanuit de leiding van de Palestijnse Autoriteit.

Abbas staat nu eenmaal niet bekend als een voorstander van vrije meningsuiting. Wie hem durft te bekritiseren, bevindt zich snel achter de tralies. Vorige week gaf Abbas opdracht tot de arrestatie van twee Palestijnen, een journalist en activist, die hem durfden te bekritiseren in het openbaar. Wie wenst om een protest te houden in Ramallah, moet de voorafgaande toestemming hebben van Abbas en zijn leiders, ongeacht het onderwerp van het protest.

Abbas' beveiligingsagenten zijn niet blind voor de poster met de antisemitische afbeelding tegen Kushner, die werd meegevoerd door de demonstranten. In feite waren de Palestijnse inlichtingendiensten toen ze daar zijn ingezet op de scène de beste getuigen van deze weergave van haat tegen de vertegenwoordiger van een Amerikaanse gezant vanwege zijn godsdienst. Deze protesten zijn echter prima voor de leiding van de PA, zolang ze maar niet tegen Abbas, of tegen wie dan ook van zijn senior-assistenten is gericht.

Elke keer als Kushner en Greenblatt de Palestijnse ambtenaren ontmoeten, dan herinnert iemand in Ramallah ons eraan dat zij Joden zijn en dat ze dus onmogelijk als eerlijke bemiddelaars kunnen handelen.

Dit is wat Faisal Abu Khadra, een andere Palestijnse politieke analist, te zeggen had in het semi-officiële Palestijnse dagblad Al-Quds:

"De mogelijkheid van Trump en zijn regering om druk uit te oefenen op Israël is momenteel beperkt. Trump is omgeven door een groep van extremistische zionisten. Zelfs in zijn familie heeft Trump extremistische Joden, wat vragen geeft over zijn vermogen om druk uit te oefenen op Israël. Het is moeilijk om in te zien hoe Kushner en Greenblatt een doorbraak naar vrede zouden kunnen bereiken."

Onder de andere beschuldigingen die de Palestijnen tegen Kushner en Greenblatt hebben ingediend als gezanten, is de claim dat wanneer zij de Palestijnse leiders komen ontmoeten, ze de standpunten napraten van de Israëlische regering, en niet van de VS. Volgens de Palestijnen lijken de twee Amerikaanse gezanten volledig te hebben ingestemd met de standpunten van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu in plaats van op te komen voor de belangen van de VS. Waarom? Omdat zij Joden zijn, en als zodanig ligt hun loyaliteit bij Israël - vóór de Verenigde Staten.

Deze weergave is misschien een projectie van wat veel moslims zelf zouden doen als de omstandigheden tegenovergesteld waren.

Palestijnen en andere Arabieren zien en beoordelen President Trump en zijn gezanten bijgevolg volgens hun eigen opvattingen, en niet naar hun standpunten als authentieke vertegenwoordigers van hun eigen land, de Verenigde Staten.

Waar we eigenlijk getuige van zijn, is de nooit eindigende zoektocht naar excuses van de kant van de Palestijnse Autoriteit en zijn president Mahmoud Abbas, om maar niet deel te hoeven nemen aan vredesbesprekingen met Israël.

door Bassam Tawil/gatestone institute
Bassam Tawil is een moslim, gevestigd in het Midden-Oosten.

@Paraman

Je gaat mij toch niet vertellen, dat jij het artikel van Bassam Tawil begrepen hebt. Voor jou is dat te hoog gegrepen. lol lol lol

750 (edited by Anjoemara 2017-09-30 07:08:07)

Lasede_Bouta wrote:

@Paraman

Je gaat mij toch niet vertellen, dat jij het artikel van Bassam Tawil begrepen hebt. Voor jou is dat te hoog gegrepen. lol lol lol

jij begrijpt alleen maar BBC/CNN/Fox News en zioshit. Dus denk ik dat je eerst een spiegel moet kopen om je lange Pinokkio neus te bewonderen die met de dag langer wordt big_smile