Topic: Fidel Castro is overleden.

Fidel Castro is overleden
26 Nov, 03:32
foto
    Fidel Castro    

De legendarische Fidel Castro, de voormalige Cubaanse leider, is overleden. Het nieuws is gemeld door de Cubaanse staatstelevisie en intussen wereldwijd overgenomen. Castro werd 90 jaar. Hij is vrijdagavond om 22:29 uur overleden. President Raul Castro maakte het overlijden bekend van zijn broe

Re: Fidel Castro is overleden.

Kijk uit naar de reactie van de Surinaamse regering!!

Zijn ze nog niet ontwaakt???? hihi

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Voltaire

Ik had niet bedoeld met u te communiceren.

Henry Siegfried wrote:

De Surinaamse regering kan zich kwalijk inlaten in zaken van Nederlanders "ONDERMAKAAR"!

Henry Siegfried wrote:

Paraman wrote:

De Surinaamse regering kan zich kwalijk inlaten in zaken van Nederlanders "ONDERMAKAAR"!

Henry Siegfried wrote:

Leg uit  wat er in je grijze massa omging toen je bovenstaande onzin neerschreef??

Enig verband tussen de dictator van het mooie land Cuba en de het andere mooie ontwikkelde en  democratisch land Nederland zie ik niet!!

'Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Voltaire

6 (edited by Paraman 2016-11-30 13:26:32)

Dankzij Fidelis lopen er in Suriname tientallen doktoren van uiteenlopende pluimage rond.
Tot voor 1980 was de medische faculteit eenkennig.
Het aantal in Cuba afgestudeerde Amerikaanse academici mag niet worden onderschat. "Leve de dictatuur"!

Henry Siegfried wrote:
Paraman wrote:

Henry Siegfried wrote:

Leg uit  wat er in je grijze massa omging toen je bovenstaande onzin neerschreef??

Enig verband tussen de dictator van het mooie land Cuba en de het andere mooie ontwikkelde en  democratisch land Nederland zie ik niet!!

7 (edited by Henry Siegfried 2016-11-30 15:31:01)

Paraman wrote:

Dankzij Fidelis lopen er in Suriname tientallen doktoren van uiteenlopende pluimage rond.
Tot voor 1980 was de medische faculteit eenkennig.
Het aantal in Cuba afgestudeerde Amerikaanse academici mag niet worden onderschat. "Leve de dictatuur"!

Henry Siegfried wrote:
Paraman wrote:

Suriname heeft ook een paar van die "hoog opgeleide LUI"

Ik ken er twee Celcius Waterberg en  Leendert Hoefdraad van Financiën.
Beste jongens, maar volgens mij hebben ze tijdens hun college lessen zitten slapen.

Op medisch gebied heeft Cuba zeker deskundigen. En dat hebben ze naar andere landen geëxporteerd. Net zo goed als ze de doctrine van de dictatuur hebben geëxporteerd in Latijns- en Zuid amerika en Afrika.Suriname had die  in jaren 60- 80 ook.
Weet je waarom de gezondheidszorg in Suriname mislukt is??????

Inderdaad de revolutie die een desillusie blijkt te zijn, sergeant en meeloper van het eerst?? uur.

Maar dat Fidel een dictator was staat als een paal boven water.
Lekker in zijn Armani pak en de beste whiskey in zijn had.

Waar kenne we dat??

Voltaire

Ga toch leuke dingen doen mensh i.p.v. aan een stuk door te ouwehoeren als een versleten pruttelpot. Get lost!!!

Henry Siegfried wrote:
Paraman wrote:

Henry Siegfried wrote:

Verkeerde Quote # 8.

Ben je op een feestje ???

Voltaire

10 (edited by Paraman 2016-12-01 11:36:15)

Wat zei Voltaire nog meer?

-
Ik zie tenslotte mensen, die ik hoger acht dan Henry Siegfried?

Henry Siegfried wrote:

Verkeerde Quote # 8.

Ben je op een feestje ???

http://www.radio10.sr/nieuws/regering-a … stro/62380 
“De Surinaamse regering is aangeslagen door het overlijden van Cuba ’s leider en voormalig president Fidel Castro. Die overleed op vrijdag 25 november.”

http://www.huffingtonpost.com/2013/12/0 … 00212.html
Americans generally view Nelson Mandela as a hero and Fidel Castro as a villain.

Mandela saw things differently.

Soms schijnt er eentje te proberen iets tegen knippen en plakken in te brengen.

Die is toch al bijna vanzelf dood.

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

Je bent geestes gestoord, shoek hulp!

zonnigsuri wrote:

Soms schijnt er eentje te proberen iets tegen knippen en plakken in te brengen.

Die is toch al bijna vanzelf dood.

@ Zelfbenoemde Laffe Hyena,

U heeft t gewoon niet.

Sterkte met uw problemen.

In plaats van "goede" sier te maken in Cuba, gedenk de vermoorden eigenstandig in eigen land.

Als het er op aan komt worden de kastanjes door weer zo een hulpje gepoft.
Dhr Dikan tooide zich evenzo met een witte bloes.
Dat gepof gebeurde al eerder zoals u weet.

't Wijst zich vanzelf.

Je bent geestes gestoord, shoek hulp!

Als in eerste instantie GERECHTIGHEID plaats vindt, blijven excessen uit om welke vaak nog harder wordt "geroepen" om "GERECHTIGHEID"

zonnigsuri wrote:

U heeft t gewoon niet.

Sterkte met uw paggla meja problemen.

In plaats van "goede" sier te maken in Cuba, gedenk de vermoorden eigenstandig in eigen land.

@ er was eens een sneu manneke,

Kennelijk voelt u zich nog meer thuis bij het Paraciteren, prima.

Weer eens bevestigt u uw afwezige mogelijkheden.

U heeft t gewoon niet.

Paraman wrote:
zonnigsuri wrote:

U heeft t gewoon niet.

't Wijst zich vanzelf.

Jij bent zo gek als al die deuren van het Koninklijk Paleis (Soestdijk)!

zonnigsuri wrote:

@ er was eens een sneu manneke,

Kennelijk voelt u zich nog meer thuis bij het Paraciteren, prima.

Weer eens bevestigt u uw afwezige mogelijkheden.

U heeft t gewoon niet.

Paraman wrote:
zonnigsuri wrote:

U heeft t gewoon niet.

Sterkte ermee.

De nabestaanden van de vermoorden hebben hun krachten gebundeld.

Daar verandert mooie sier maken op cuba of in de berm ook al op kosten van het volk niets aan.

't Wijst zich vanzelf.

DE WEST wrote:

Sterke maatregelen nodig om militairen in bedwang te houden

De groep ontevreden militairen groeit met de dag en om deze militairen in bedwang te houden, dient president Desiré Bouterse verandering te brengen in tal van zaken. Bij de eerdere berichtgeving over de problemen in het leger, hebben de militairen de president 48 uur gegeven om zaken op orde te brengen. Echter is er geen verandering gekomen, omdat de minister van Defensie, Robby Benschop, de president adviseert om geen acties te ondernemen. Naar verluidt kan de president geen acties ondernemen tegen de particuliere werkzaamheden die de minister van Defensie de militairen van Faya Blo laat verrichten. Dit, omdat Benschop geïnvesteerd heeft in het leger en in de laatst gehouden verkiezingen.

Wij vernemen van onze bron dat men in het leger vindt dat het geen opvangcentrum is voor politieke loyalisten; de militairen zien het als een serieuze organisatie die belast is met het beschermen van het land. Na de vorige publicatie is er een vergadering gehouden met de manschappen, waarbij Benschop naar verluidt aan de militairen heeft voorgehouden, dat hij niet van plan is deze particuliere bewakingspraktijken stop te zetten, vanwege de bovenstaande redenen.

De groep ontevreden militairen is naar verluidt vastberaden de voorhoederol die hun is toebedeeld, terug te nemen, ze zullen niet accepteren dat er nog over ze heen wordt gelopen. De groep bestaat momenteel uit ruim zeventig man en stelt duidelijke eisen aan de regering, anders kan het verstrekkende consequenties hebben. De eisen die de militairen stellen, zijn: de Anticorruptiewet moet behandeld worden in De Nationale Assemblee en moet ook nageleefd worden, de ministers Benschop en Hoefdraad dienen onmiddellijk hun portefeuille ter beschikking te stellen, alle leningen die afgesloten zijn, dienen teruggedraaid te worden, er moeten geen verdere verhogingen komen. De president dient naar verluidt alle problemen die het volk en het leger regaderen, op te lossen en als hij geen goed beleid kan voeren, dan dient ook de president plaats te maken. De groep verwacht ook dat de minister van Financiën, Gillmore Hoefdraad, alle vermeende gelden die hij van het land heeft genomen en gestort heeft op buitenlandse rekeningen, terugstort. Ook willen ze duidelijkheid over wat er wordt gedaan met het geld dat betaald is en wordt voor de particuliere wachtkloppers. Het leger lijdt steeds verdere verarming, er is voeding noch kleding en goede medische voorziening voor de manschappen, terwijl er voor een kamp bijvoorbeeld US-dollar 30.000 wordt betaald. Vernomen is dat er gesprekken gaande zijn met de politie om samen op te trekken, als de regering geen werk maakt van de eisen die de militairen stellen. Samen met het volk zullen de twee eenheden pleiten voor verandering.

Hoewel er eerder protest is aangetekend, is de minister van Defensie naar wij vernemen nog altijd bezig zijn loyalisten te accommoderen in het leger, terwijl ze geen kaas hebben gegeten van het militair zijn. De praktijken van Faya Blo worden doodgewoon voortgezet; de ontevreden militairen staan er ook op dat deze organisatie ontmanteld wordt.

Naar wij vernemen vertoont deze periode veel gelijkenissen met de jaren ’80. Het volk wordt steeds armer, daarnaast sluiten tal van winkels. De groep militairen hoopt niet dat de president ervoor kiest dat zij genoodzaakt zijn andere maatregelen te nemen. Deze militairen zien het liefst dat er op een vredelievende manier gewerkt wordt aan de hervormingen in het land.

FAJA wrote:

KARMA!!

@ er was eens een sneu manneke, schreef, geheel off topic, het walgelijke mietje zspp.

Enfin, terug naar het onderwerp van deze topic: inmiddels hebben de Cubanen massaal afscheid genomen van “el comandante” Fidel Alejandro Castro Ruz en wordt de urn met zijn as aanstaande zondag in Santiago de Cuba, waar zijn revolutie begon, bijgezet op de begraafplaats Cementatio de Santa Ifigenia.

fidel brand op dit moment in de hel. En de volgende is je baas.

Als jij het goed vindt zullen wij alvast een aanvang maken met bang worden.

FAJA wrote:

fidel brand op dit moment in de hel. En de volgende is je baas.

Strak plan Meriba P P,

“Artikel 137
Voor zover de rechter in een concreet aan hem voorgelegd geval toepassing van een bepaling van een wet strijdig oordeelt met een of meer der in Hoofdstuk V genoemde grondrechten, verklaart hij die toepassing voor dat geval ongeoorloofd.”

Inmengings-VERBOD
art 131 lid 3

“3. Elke inmenging inzake de opsporing en de vervolging en in zaken bij de rechter aanhangig, is verboden.”

't Wijst zich vanzelf.

Die KKKoup van jullie was niet mis.

zonnigsuri wrote:

Strak plan Meriba P P,

“Artikel 137
Voor zover de rechter in een concreet aan hem voorgelegd geval toepassing van een bepaling van een wet strijdig oordeelt met een of meer der in Hoofdstuk V genoemde grondrechten, verklaart hij die toepassing voor dat geval ongeoorloofd.”

Inmengings-VERBOD
art 131 lid 3

“3. Elke inmenging inzake de opsporing en de vervolging en in zaken bij de rechter aanhangig, is verboden.”