Topic: Stop met verkiezingsbeloftes

Dat premier Mark Rutte enkele verkiezingsbeloftes heeft gebroken was ons allemaal niet ontgaan. Duizend euro voor werkend Nederland en geen cent naar de Grieken: het zijn beloftes die geen stand hebben gehouden. Met de verkiezingen in aantocht heeft de premier hier nu zijn excuses voor aangeboden. Het ’sorry’ van Rutte maakt duidelijk dat het geen zin heeft om dergelijke beloftes te doen. Ons coalitiestelsel levert slechts waterige compromis-sen op. Wie verkiezingsbeloftes doet in ons land is bij voorbaat al een leugenaar.
Mark Rutte met een riante kas nog wel.

Re: Stop met verkiezingsbeloftes

Arme Meriba PP

Met een riante kas van bijna een miljard

18.000 beloofde huizen...Hoe veel heeft die regering er gebouwd tussen 2010 en 2016?

diepzeehaven... Waar is die?

Het mislukte trein project   waar rijdt die?

Carifesta?

Voor het einde van het jaar een massameeting in Nederland?

Kruistocht tegen Corruptie?

JOU met zn paspoorten?

Cassave " fabriek?

etc

etc

en dan nog zielig brokovoggeltje de brokkepoot...

Nog meer WANBELEID?

't Wijst zich vanzelf.
Blijven lachen is veel gezonder.   ZONNIGSURI

3 (edited by Paraman 2016-08-30 23:56:43)

Deze mapimist heeft totaal niets geleerd uit het 8 decembergelul. Soortgelijke getreiter
heeft de vlam in de pan doen slaan met het voor 15 hunner noodlottig gevolg.
Never the less zijn hun 15 doden ook onze doden!
Onze 450 doden zijn niet hun doden.

zonnigsuri wrote:

Arme Meriba PP

18.000 beloofde huizen...Hoe veel heeft die regering er gebouwd tussen 2010 en 2016?

diepzeehaven... Waar is die?

Het mislukte trein project   waar rijdt die?

Carifesta?

JOU met zn paspoorten?

Cassave " fabriek?

etc

etc

en dan nog zielig brokovoggeltje de brokkepoot...

Nog meer WANBELEID?

Een dwarsligger is- en blijft een dwarsligger tot dat het wegrot en vervangen wordt door een andere dwarsligger, generation to generation..
-
Een dwarsligger is- en blijft een dwarsligger tot dat het wegrot en vervangen wordt door een andere dwarsligger, generatie op generatie.

5 (edited by zonnigsuri 2016-08-31 13:07:00)

Arme dwarsligger/ Meriba PP

Diepzeehaven... Kunt u aanduiden waar die is gerealiseerd?

Het mislukte trein project
Waarvan de eerste treinen in MEI 2015 zouden rijden.
Wel een smak geld aan een zogenaamde haalbaarheid verbrast. Terwijl natuurlijk ALLANG bekend was dat de voorgespiegelde rozige toestand van de economie ook een valse was.
Wie heeft er tot nu toe van geprofiteerd..

Carifesta?
Hoe werd er gepronkt met de veren van anderen. En betalen....?

Dat was in 2013 of 2014. De splijtzwam heeft geen acte de presence gegeven.

Vertelt u maar wat voor prachtige verworvenheden zijn gerealiseerd tussen 2010 en 2015..
Laten we uw stiekeme hoop    even buiten beschouwing.

Hoe veel geld is er verbrast aan die Cassave " fabriek?

Waarom is er volgens u nog geen versterkte dijk in Commewijne?

Hoe veel patienten worden ondertussen behandeld in het gerealiseerde academisch ziekenhuis mevrouw Carter?

Arme Meriba P & P
Hoe veel roofmoorden heeft die intussen op zn geweten?

't Wijst zich vanzelf.

Ga bade!

Met 1 MAPIMIST erbij, geen idee!

zonnigsuri wrote:

Arme dwarsligger/ Meriba PP

Diepzeehaven... Kunt u aanduiden waar die is gerealiseerd?

Het mislukte trein project
Waarvan de eerste treinen in MEI 2015 zouden rijden.
Wel een smak geld aan een zogenaamde haalbaarheid verbrast. Terwijl natuurlijk ALLANG bekend was dat de voorgespiegelde rozige toestand van de economie ook een valse was.
Wie heeft er tot nu toe van geprofiteerd..

Carifesta?
Hoe werd er gepronkt met de veren van anderen. En betalen....?

Dat was in 2013 of 2014. De splijtzwam heeft geen acte de presence gegeven.

Vertelt u maar wat voor prachtige verworvenheden zijn gerealiseerd tussen 2010 en 2015..
Laten we uw stiekeme hoop    even buiten beschouwing.

Hoe veel geld is er verbrast aan die Cassave " fabriek?

Waarom is er volgens u nog geen versterkte dijk in Commewijne?

Hoe veel patienten worden ondertussen behandeld in het gerealiseerde academisch ziekenhuis mevrouw Carter?

Arme Meriba P & P
Hoe veel roofmoorden heeft die intussen op zn geweten?

Arme Meriba PP

t zit u kennerlijk in de genen, U kunt het niet helpen.

Sterkte bij het PC.

't Wijst zich vanzelf.

9 (edited by Paraman 2016-08-31 21:45:24)

zonnigsuri wrote:

Arme Mapimist.

t zit u kennerlijk in de genen, U kunt het niet helpen.
Per slot van rekening heeft dat bekende schip de voorvaderen met identieke inborst ontscheept.

Sterkte bij het PC.

Arme Paraciteerder

"..
Verdachte wordt half jaar opgenomen in PCS

Kantonrechter Ingrid Lachitjaran heeft op de rechtszitting van maandag besloten de verdachte R. M. zes maanden op te laten nemen in het Psychiatrisch Centrum Suriname.

Nadat de psychologische en psychiatrische rapporten bekeken zijn, heeft de kantonrechter besloten de man psychisch te laten behandelen. Hij zal zes maanden in het centrum verblijven en de medische behandeling krijgen.

De verdachte wordt verweten dat hij een ander om het leven heeft gebracht. De vorige keer kon de verdachte niet gehoord worden, omdat hij geestelijke stoornissen vertoonde. Raadsman Harold Belfor vroeg de rechter om hem in een andere ruimte te plaatsen. Na de zes maanden zal de zaak verder behandeld worden. De verdachte zal dan op 7 augustus verhoord worden.

't Wijst zich vanzelf.

COLUMN: Baas in eigen land

26/05/2017 14:00
Philomena Bijlhout 

De leider van de Pertjajah Luhur Paul Somohardjo zei afgelopen zaterdag tijdens de protestdemonstratie in Grun Dyari: “President Bouterse, ik bied u amnestie in ruil voor verkiezingen.” Somo werd op sociale media voor alles wat vies en vuil is uitgemaakt.

Het probleem is dat hij de huidige, politieke en bestuurlijke verantwoordelijkheid van de president en zijn verantwoordelijkheid voor de schending van mensenrechten tussen 1980 en 1992, op een hoop heeft gegooid in relatie tot het verlenen van amnestie. Ook al was dat politiek de bedoeling ten tijde van de aanname van de wet, dan nog mag de oppositie het zo niet gebruiken. Het volk heeft geen stok achter de deur nodig om haar bestuurders ter verantwoording te roepen over gevoerd beleid.

Ik vind het jammer dat Somohardjo de link legt met de militaire dictatuur uit de jaren tachtig waardoor naar buiten toe nog steeds een beeld wordt geschetst alsof het volk niet om rekenschap en rechtvaardiging mag vragen. Het is onzin dat er nog vrees is voor fysiek militair geweld tegen burgers. De angst die er nog wel is, is gebaseerd op verlies aan financieel gewin, grond, macht en maatschappelijke positie als men niet behoort tot de regerende partij.

Maar vroeger was dat al zo. Het bejaardentehuis Landsi Gron was een bekend strafkamp van de NPS waar diegenen werden geplaatst die zich niet loyaal opstelde naar de partij. Onze samenleving is nog steeds besmet en gepolariseerd met oud koloniaal gedrag; verdeel en heers, nauwelijks kritisch zijn, opkijken tegen machthebbers, dominant communiceren en vooral niet durven om leidinggevenden aan te spreken.

Ik las in de krant dat een tafelgast in een Nederlands programma, waar de Surinaams Nederlandse activiste Maisha Neus aan deelnam, verklaarde dat Neus niet veilig is in Suriname. Neus die er zelf bij zat, ontkende dit niet maar verhaalt over ervaringen van haar ouders in de jaren tachtig die naar Nederland vertrokken, uit angst voor Bouterse. Haar oom is gemarteld in de gevangenis. Koren op de molen van de vele Nederlandse kijkers die de wilde verhalen over Suriname met een nog steeds door Bouterse onderdrukt volk, bevestigd willen zien.

Toen ik me in Nederland in 2002 aansloot bij de Lijst Pim Fortuyn, heeft mijn leidinggevende mij direct op non actief gezet. In de Tweede Kamer werd ik telefonisch vaak bedreigd door een vrouw die moeite had met Fortuyns homoseksualiteit. Ik ben nooit aangevallen door welke allochtoon dan ook vanwege de politieke visie van mijn partij terwijl mijn zoon, als jong volwassen knul, regelmatig werd aangehouden door de Nederlandse politie vanwege zijn bruine kleur en zelfverzekerd gedrag.

Actie voeren, politiek actief zijn betekent contra reacties verwachten. Dat is in de hele wereld zo. Het gaat mij te ver om in deze tijd, terwijl wij sinds 1987 de democratie in Suriname hebben hersteld, te blijven verwijzen naar de jaren tachtig. Bouterse overal bijhalen en nog steeds doen alsof het hier een dictatuur is. Het CDA-lid Martijn van Helvert heeft deze week de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken zelfs opgeroepen, Suriname terecht te wijzen voor het schenden van mensenrechten vanwege het inzetten en hardhandig optreden van de mobiele eenheid, tijdens de recente demonstraties in ons land.

Schoenmaker houd je bij je leest en bemoei je met de dossiers in eigen land: omgang met asielzoekers, etnisch profileren door de politie, standrechtelijke executies door Nederlandse militairen in de dorpen Rawagede (431 mannen) en Sulawesie, jarenlang falend integratiebeleid en geweld tegen homoseksuelen. De pot verwijt de ketel. Suriname is een democratische rechtsstaat en het volk is de baas! Maisha, geef je mening in eigen land.

Tot slot bied ik mijn excuses aan voor mijn opmerking in de vorige column dat Hans met Grietje moest rampetampen. Het zijn broer en zus en was zeker niet zo bedoeld.

dwtbijlhout@hotmail.com

Tja,

die philomena toch. Heeft een wijs mens zoveel woorden nodig?

't Wijst zich vanzelf.

Jij lijdt aan de ergste vorm van het Bouterse-Syndroom. Slaap je nog wel???

zonnigsuri wrote:

Tja,

die philomena toch. Heeft een wijs mens zoveel woorden nodig?

verkiezingsbelofte?
realiseringen?
miljoenen?

treintjes kome zo, marchandaties de la alcoa/rudisa
betalen voor die aanvaring?

't Wijst zich vanzelf.