Re: Zussen Sawbhagwatie staan terecht in drugszaak

Tja.. de racistische kuli's hebben weer eens het hoogste woord.

AFRICA CENTER OF THE WORLD!!

Jiyani, niet omdat sommige mensen hier op het forum racistisch generaliseren, moet jij dat ook gaan doen. Ik kan wel begrijpen dat je daartoe in de verleiding komt, want je moet als mens bijna een heilige zijn om dat niet te doen.

Je gaat terug tot de periode van de immigratie van de eerste Hindoestanen in Suriname en zegt dat vanaf dag 1 de Negers onder de Creolen (??) de Hindoestanen gediscrimineerd hebben. Dat ze niet stonden te springen om de Hindoestanen, met al hun vreemde gebruiken (in alle opzichten) beter te leren kennen, wil ik best geloven, maar om te doen voorkomen alsof de Hindoestanen stonden te springen om zich te vermengen met Negers is ook niet waar, ze waren immers afkomstig uit een land waar je als mens pech had als je een klein beetje meer pigment had als je buurman, de kans dat je tot de laagste kaste behoorde was dan heel erg groot en als je iets wilt leren over de kwalijke gevolgen van discriminatie, dan moet je het aan de mensen van lage kaste in India vragen (nog steeds). Nu kwamen de Hindoestanen in Suriname aan en wie hadden even veel of, als het al mogelijk is, meer pigment dan de Hindoestanen van lage kaste? Juist ja, de Negers.

Jiyana, dat de twee bevolkingsgroepen elkaar in het begin niet mochten (ik wil het woord discriminatie niet gebruiken) is te begrijpen, maar dat was niet alleen de schuld van één groep en gelukkig komt daar de laatste tijd verandering in. Na de opnamen van de film Wan Pipel werd het leven van het Hindoestaanse meisje dat in de film verliefd was op een Neger, een hel omdat ze SPEELDE DAT ZE VERLIEFD WAS op hem, was dat reden genoeg voor een heleboel Hindoestanen om haar het leven zuur te maken. Tegenwoordig kijkt niemand (in mijn buurt tenminste) er vreemd van op als er een gemengd stel in de straat woont. We gaan als samenleving dus vooruit. Om te blijven generaliseren is daarom niet  goed.

jeffreyra, niet alleen wanneer zwarten zich superieur achten aan anderen is het misselijkmakend om te lezen, het is altijd misselijkmakend om te lezen dat mensen zich superieur achten aan anderen, of ze nu zwart, bruin of wit zijn, je hebt als mens geen enkel rationele grondslag om je daarom superieur te achten aan een ander, iedereen die zich superieur acht ten opzichte van een ander weet diep in zijn hart dat hij kletst, maar het levert hem waarschijnlijk voordelen op om anderen te discrimineren. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar zover als ik kan nagaan heb ik me nooit superieur of minderwaardig gevoeld ten opzichte van een ander.

jeffreyra, waarom vond je het nodig om dat ene voorbeeld van een neger die een project in Suriname wilde opstarten in Suriname, aan ons te openbaren? Wat zegt één voorbeeld nou?
Bij mij in de straat woonde er een negerjongen, geboren in een eenoudergezin, uit een moeder die moest hosselen om de eindjes aan elkaar te knopen. Deze jongen kon heel goed leren en uiteindelijk ging hij naar Nederland en ronde met succes drie universitaire studies af, maar je ziet mij die jongen niet naar voren schuiven als bewijs dat ALLE negers het zo goed doen wat studie betreft. Waarom denk jij dan met dat ene voorbeeld van jou bewezen te hebben dat ALLE Negers nergens voor deugen en elkaar nooit helpen? Mensen zoals jij mogen duizenden voorbeelden van het tegendeel tegenkomen, op het moment dat ze een voorbeeld zien van datgene dat ze in gedachten hebben, zijn ze meteen al de duizenden voorbeelden van het tegendeel vergeten.

We Came With Nothing & We Leave With Nothing.

Thank God dat Suriname ONS wil herbergen. Daar waar de negerslaven en emigranten hier naar toe zijn gehaald is niet om naar huis over te schrijven.

Het racisme van jiyaantje komt t meestertje niet goed uit.

Feit blijft dat zijn insinuatie dat de dope in bepaalde handen zit volledig in duigen valt.

Gregje. wrote:

Jiyani, niet omdat sommige mensen hier op het forum racistisch generaliseren, moet jij dat ook gaan doen. Ik kan wel begrijpen dat je daartoe in de verleiding komt, want je moet als mens bijna een heilige zijn om dat niet te doen. .

Te wakago e bari son o opo.
Ef' i no sab' yorkafowru i no m' tak' yorkatori.

Negativiteit breekt meer af voor het land dan wat bereikt wordt voor de persoonlijke doelen.

30 (edited by Paraman 2015-08-11 11:15:46)

Rechter Danielle Karamatali heeft Elton Brunswijk, zoon van politicus Ronnie Brunswijk, veroordeeld tot een celstraf van 3,5 jaar en een boete van SRD 5000 subsidiair vijf maanden hechtenis. Op 1 september vorig jaar heeft hij de Wet op Verdovende Middelen overtreden. In zijn koffer werd er 5.856 gram cocaïne aangetroffen. Bij navraag over de code en sleutel van de koffer zei Elton dat die bij zijn vader waren. De koffer moest opengebroken worden. 

Vanaf het begin heeft de veroordeelde verklaard niets over de afkomst van de drugs te weten. Hij beweerde de koffer zelf ingepakt te hebben, maar weet niet hoe de drugs in zijn bagage is beland. De rechter hoorde een agent in deze zaak. Hij verklaarde dat de koffer gescand werd en dat er onregelmatigheden werden waargenomen. De verdachte werd gevraagd om deze te openen. Elton zei toen dat hij de sleutel bij zijn vader vergeten was. Hij kreeg de gelegenheid om te bellen naar zijn vader, maar die nam niet op. De verdachte vroeg toen de agenten om hem te helpen om de koffer open te maken. Karamatali voerde aan dat bij navraag de veroordeelde aangaf dat het om pimba ging. Dit geeft aan dat de veroordeelde wel wist wat in de koffer zat en dat hij wetenschap gehad heeft over de inhoud van zijn koffer.

Nadat de koffer geopend werd, nam de agent de chemische geur waar. Hij trof vijf pakken aan en er was ook drugs verstopt in pimba. Op verdere vragen van de agent bleef de verdachte toen stil. De kantonrechter merkte op dat Elton B. Vijftien keren per jaar afreist naar Suriname en dat hij wel weet dat hij de sleutels en het codenummer van de koffer bij zich moet hebben. Gelet op de grote hoeveelheid stelde de rechter vast dat de cocaïne voor de handel bestemd was. De veroordeelde werd bijgestaan door raadsman Benito Pick.